Beste Forumleden,
Ik heb en Suzuki RF900R uit 1994, waarvan de 2e versnelling kapot is.
Even rondgekeken en ik heb een motorblok gekocht waarvan de 2e versnelling pas gerepareerd zou zijn.
kostte me 100,- , een gokje waard zou ik zeggen.
Blok eronder gezet, starten en lopen.
wat blijkt: olie spuit eruit, alles is met een sort siliconenkit vastgezet, en een enorme tik in het blok.
Helaas, maar niet persee een problem aangezien ik aan de versnellingsbak in principe genoeg heb.
Ik heb nu beiden blokken uit elkaar gehad om de versnellingsbak de controleren, en over te zetten.
ik heb nu de versnellingsbak van het blok met de kapotte versnelling voor me liggen, ik had een chaos verwacht aangezien er nogal wat herrie en schokken uitkwam als ik hem in zijn 2 wilde zetten.
Alleen zie ik nu niet zo snel wat er mis mee is , alles lijkt nog in goede staat te zijn, speling van de tandwielen, dikte van de schakelvorken allemaal volgens het handbook.
Het enigste wat ik er aan kan ontdekken is een slijtageplek van de schakelvork, zie foto:
Heeft er iemand ervaring met het bekende problem van de 2e versnelling, en weet waar ik zou moeten zoeken, of dat heel de versnelling niet zou werken door deze slijtageplek?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik heb en Suzuki RF900R uit 1994, waarvan de 2e versnelling kapot is.
Even rondgekeken en ik heb een motorblok gekocht waarvan de 2e versnelling pas gerepareerd zou zijn.
kostte me 100,- , een gokje waard zou ik zeggen.
Blok eronder gezet, starten en lopen.
wat blijkt: olie spuit eruit, alles is met een sort siliconenkit vastgezet, en een enorme tik in het blok.
Helaas, maar niet persee een problem aangezien ik aan de versnellingsbak in principe genoeg heb.
Ik heb nu beiden blokken uit elkaar gehad om de versnellingsbak de controleren, en over te zetten.
ik heb nu de versnellingsbak van het blok met de kapotte versnelling voor me liggen, ik had een chaos verwacht aangezien er nogal wat herrie en schokken uitkwam als ik hem in zijn 2 wilde zetten.
Alleen zie ik nu niet zo snel wat er mis mee is , alles lijkt nog in goede staat te zijn, speling van de tandwielen, dikte van de schakelvorken allemaal volgens het handbook.
Het enigste wat ik er aan kan ontdekken is een slijtageplek van de schakelvork, zie foto:
Heeft er iemand ervaring met het bekende problem van de 2e versnelling, en weet waar ik zou moeten zoeken, of dat heel de versnelling niet zou werken door deze slijtageplek?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Laatst bewerkt: