RidersDiscount DHL

Frosty

MF veteraan
9 mei 2003
1.184
0
Hallo allemaal,

Wie van jullie heeft er ervaringen met Ridersdiscount en/of DHL. Ik ben namelijk al 5 dagen langer op een pakket aan het wachten dan de maximale levertijd mocht duren. Ieman nd mee? Iemand hier ervaring mee? Ik begin namelijk een beetje zenuwachtig te worden of ik het wel of niet ga ontvangen.

Ik heb netjes mijn adresgegevens doorgegeven en zelfs de provincie waar ze moeten zijn heb ik gemeld. Niet dat dit iets uitmaakt maar baat het niet dan schaadt het niet.

Iemand die me hiermee kan helpen of toevallig bij DHL Nederland werkt om e.e.a. te checken?

Gr. Rick
 
Nee het is via Global mail verstuurd dan kun je dat niet gebruiken.
 
Ik heb al wat vaker wat besteld daarzo, en ze leveren een hele goeie service.
Maar, het ligt meer aan de pakket dienst dan aan hun.

Een bestelling had ik op 16 maart besteld en pas 6 mei ontvangen. Op 23 maart had ik nog wat besteld en die kwam op 14 april aan. Op 12 april wat besteld en op 14 mei ontvangen.

Hebben zij iets gezegd of levertijden?
Hebt je al een bevesting van versturen van ze gehad (Riders Discount Shipment Notification)?

Ps. Ze zijn ook sponsor van het Triumph675.net forum.
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb een verzenddatum gekregen en daarbij de bevestiging dat het verscheept werd. Zij gaven aan dat e.e.a. maximaal 21 dagen mocht duren.
 
De prijzen zijn goed, maar geduld hebben is een pre. :P ;)

Mag ik vragen wat je besteld hebt?
 
Laatst bewerkt:
DHL betekent vaak dat het via Selektvracht wordt geleverd als het gaat om particuliere adressen. Dan is bidden het enige wat je nog kunt doen.
 
Ja das waar, alleen de pest is dat dit de eerste keer is dat ik iets vanuit de USA bestel. Vanuit engeland is alles altijd supersnel, binnen een week alles binnen. Misschien dat ik me daar teveel op richt.

Alleen na het lezen van wat ervaringen op het internet wordt ik een beetje zenuwachtig.
 
Ervaringen met de bedrijven die je noemt of in het algemeen met bestellen uit Amerika. De douane kan het enorm ophouden kan ik uit ervaring vertellen. Bij dezelfde koper meermalen wat gekocht, ging drie keer goed en zonder vertraging (dus met een paar week zoiets binnen) en toen ineens moest ik bijna een maand wachten. Kreeg ik een briefje van de douane of ik even af wilde tikken.

Ik gok dat dat ook het geval is bij jou nu. Of je hebt gewoon ergens vertraging opgelopen. 5 dagen later dan verwacht valt nog mee hoor om eerlijk te zijn. Ik heb wel eens langer moeten wachten. Bovendien waren/zijn er die problemen met een rochelende berg in IJsland, wellicht dat alles in het algemeen wat vertraging opgelopen heeft.
Succes in ieder geval, als je via Paypal hebt betaald komt het sowieso financieel wel goed.
 
Ervaringen met de bedrijven die je noemt of in het algemeen met bestellen uit Amerika. De douane kan het enorm ophouden kan ik uit ervaring vertellen. Bij dezelfde koper meermalen wat gekocht, ging drie keer goed en zonder vertraging (dus met een paar week zoiets binnen) en toen ineens moest ik bijna een maand wachten. Kreeg ik een briefje van de douane of ik even af wilde tikken.

Ik gok dat dat ook het geval is bij jou nu. Of je hebt gewoon ergens vertraging opgelopen. 5 dagen later dan verwacht valt nog mee hoor om eerlijk te zijn. Ik heb wel eens langer moeten wachten. Bovendien waren/zijn er die problemen met een rochelende berg in IJsland, wellicht dat alles in het algemeen wat vertraging opgelopen heeft.
Succes in ieder geval, als je via Paypal hebt betaald komt het sowieso financieel wel goed.


Ik heb inderdaad via paypal betaald. Bedoel je dat ik dan geld terugkrijg als ik e.e.a. niet geleverd krijg?
 
Hoe bedoel je?

Ik ben regelmatig bestellingen die via DHL/Selektvracht kwamen kwijtgeraakt. Als je bij hen klaagt krijg je altijd te horen dat het wel is afgeleverd en dat zij het niet als hun probleem zien. Eén keer is het boven water gekomen na een maand. Het bleek te zijn afgeleverd bij de buren van een huis een straat verder waar de bewoner zelf een maand op vakantie was. Die stond dus een maand later met dat pakket bij mij voor de deur.

Ook maak ik het zelf regelmatig mee dat er iemand van Selektvracht voor de deur staat met een pakket dat niet voor mij is maar voor verschillende adressen een paar straten verder. Meestal zeggen ze dat ik het maar moet houden omdat zij niet weten waar het adres is en kost het heel wat moeite ze te overtuigen dat ze het weer mee moeten nemen. Het fraaiste maakte een bezorger die me zei wel te weten dat het niet hier was, maar daar kon hij niet met de auto komen dus moest ik het maar aannemen en het een keer langsbrengen of op laten halen. Hij weigerde het weer aan te pakken, pas toen ik het op straat zette en de deur dichtdeed nam hij het luid vloekend weer mee.
 
Ik heb inderdaad via paypal betaald. Bedoel je dat ik dan geld terugkrijg als ik e.e.a. niet geleverd krijg?


je kunt kontakt opnemen met paypal ..en die blokkeren de rekening van de verkoper ..en nemen kontakt op met de verkoper met de vraag naar het bewijs van verzending ..en in meeste gevallen heb je het geld zo terug....maar ik zou nog maar een weekje geduld hebben ..want je spullen kunnen al bij de douane liggen ...en dat is niet de schuld van de verkoper.
 
je kunt kontakt opnemen met paypal ..en die blokkeren de rekening van de verkoper ..en nemen kontakt op met de verkoper met de vraag naar het bewijs van verzending ..en in meeste gevallen heb je het geld zo terug....maar ik zou nog maar een weekje geduld hebben ..want je spullen kunnen al bij de douane liggen ...en dat is niet de schuld van de verkoper.
:^
En vergeet ook niet al die halve werkweken van de laatste tijd..
 
je kunt kontakt opnemen met paypal ..en die blokkeren de rekening van de verkoper ..en nemen kontakt op met de verkoper met de vraag naar het bewijs van verzending ..en in meeste gevallen heb je het geld zo terug....maar ik zou nog maar een weekje geduld hebben ..want je spullen kunnen al bij de douane liggen ...en dat is niet de schuld van de verkoper.

Ze blokkeren de rekening helemaal niet. Ze blokkeren het bedrag waar het om gaat. Een groot verschil ;)
 
er staat in off topic een topic over bezorgdiensten (zelf gestart O-) )
 
Weet jij misschien de prijs wat je betaald hebt voor het verzenden van het pakket?
Bij DHL heb je zo ie zo een track code of een airway bill nummer?
Je hebt toch hopelijk wel iets of helemaal niks?

Met DHL express krijgt je zo ie zo een airway bill nummer maar dan zijn dat de verzendkosten zo ie zo enorm hoog.
Bij DHL Express is het zeer duidelijk te volgen waar je pakket is maar daar betaal je ook voor?

Succes in ieder geval!
 
Weet jij misschien de prijs wat je betaald hebt voor het verzenden van het pakket?
Bij DHL heb je zo ie zo een track code of een airway bill nummer?
Je hebt toch hopelijk wel iets of helemaal niks?

Met DHL express krijgt je zo ie zo een airway bill nummer maar dan zijn dat de verzendkosten zo ie zo enorm hoog.
Bij DHL Express is het zeer duidelijk te volgen waar je pakket is maar daar betaal je ook voor?

Succes in ieder geval!

Het standaardverzendbedrag bij ridersdiscount, geloof 25 dollar. DHL Global mail heet het.

Daar zit (kom ik ook nu pas achter) geen track en trace bij. Riders Discount is nun wel aan het uitzoeken waarom er vertraging plaatsvind. Alleen heb ik daar op zijn vroegst donderdag bericht over.
 
Global mail?!!?!
Zover als ik weet worden er met Global mail alleen documenten verstuurd?
Maar wat is dan het rideraccount? Heb daar nog nooit van gehoord?
Als je echt iets wilt verzenden vanuit het buitenland doe het dan voortaan met DHL Express kost wel een stuk duurder maar je weet dan wel dat het binnen 4 dagen in huis is.
Maar voor 25 dollar een helm versturen met DHL hmm... die prijzen ken ik niet iig.
Vanaf het moment dat het opgehaald wordt bij de verzender weet jij waar het pakket is?

Hoop voor je op een goede afloop, en donderdag maar even afwachten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan