• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Rijbewijs geldig in Spanje?

jelvis

MF'er
Lid geworden
13 jan 2005
Waarderingsscore
0
Hoi, ik ga in Spanje op vakantie en wil er enkele dagen een motor huren om wat te touren. Is mijn rijbewijs A geldig in Spanje of moet ik dan een internationaal rijbewijs aanschaffen?
Ik woon wel in België, maar veronderstel dat voor Nederland hetzelfde geld.

Volgens mij is het een Europa,...je Europese rijbewijs is geldig. Als je je wilt vestigen in Spanje moet je na een half jaar een nationaal (Spaans) ribewijs aanvragen. Je Belgische rijbewijs is dus geldig!

Volgens mij is het een Europa,...je Europese rijbewijs is geldig. Als je je wilt vestigen in Spanje moet je na een half jaar een nationaal (Spaans) ribewijs aanvragen. Je Belgische rijbewijs is dus geldig!
:^

Let op: je rijbewijs heeft de zelfde geldigheid als in het land van uitgifte (Nederland of België dus). Als jij in Nederland een 25 kw rijbewijs hebt mag je in het buitenland ook geen zwaardere motoren besturen dan 25 kw, ongeacht de regelgeving in dat land!

Je hebt alleen kans dat je:
- te jong bent om te mogen huren B|
- 2 creditcards nodig hebt als onderpand B|
- je minimaal x jaar je rbw moet hebben B|
- een giga eigen risico hebt B|

Hoop voor je dat het meevalt :]

Hoi, ik ga in Spanje op vakantie en wil er enkele dagen een motor huren om wat te touren. Is mijn rijbewijs A geldig in Spanje of moet ik dan een internationaal rijbewijs aanschaffen?
Ik woon wel in België, maar veronderstel dat voor Nederland hetzelfde geld.

Je kunt daar gewoon huren. Let alleen wel heel erg op de voorwaarden, en zorg dat je een engelse vertaling krijgt. (of dat je spaans spreekt ;) )

Je kunt behoorlijk de bok zijn als je een ongeluk krijgt nml. Ik heb het met een auto gehad.... (botsinkje, total loss. Buiten je eigen risico, mocht ik ook nog huur blijven betalen, totdat ze een nieuwe auto hadden :X :o )

Een vriendin ging in griekenland een scootertje huren haar zusje kreeg hem meteen mee met brommercertificaat zei met rijbewijs niet,na veel
praten en uitleg van anwb kreeg ze hem toch,maar een dag later.

Terug
Bovenaan Onderaan