jaaps
MF veteraan
- 18 okt 2007
- 2.191
- 0
Ook weer aanwezig!
Tis dat ik vandaag een kater had... Anders was ik ook nog wel eventjes een tourtje gaan doen...
daar is één woord voor: DUTS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ook weer aanwezig!
Tis dat ik vandaag een kater had... Anders was ik ook nog wel eventjes een tourtje gaan doen...
ik pomp ze er zelf nooit helemaal uit, kan wel maar dan moet je flink gaan ontluchten en als je het op voorhand weet zou ik dan eerst alles leegpompen naar een flesjeHeb een technisch vraagje, ben motor grondige poetsbeurt aan het geven en ben nu ook m'n remblokken aan het vervangen, mooi moment om de remmerij ook eens schoon te maken. Nu vroeg ik mij af of je de cilinders in de remklauw er volledig uit mag halen, of krijg je dan problemen om ze er terug in te doen? Ik zag dat er in elk geval 1 cilinder amper beweegt, dus de boel moet eens goed worden gepoetst. Nog tips hiervoor?
Heb een technisch vraagje, ben motor grondige poetsbeurt aan het geven en ben nu ook m'n remblokken aan het vervangen, mooi moment om de remmerij ook eens schoon te maken. Nu vroeg ik mij af of je de cilinders in de remklauw er volledig uit mag halen, of krijg je dan problemen om ze er terug in te doen? Ik zag dat er in elk geval 1 cilinder amper beweegt, dus de boel moet eens goed worden gepoetst. Nog tips hiervoor?
hier Raw, een goede circuitfiets voor je
http://cgi.ebay.fr/Suzuki-GSX-R-100...0590697107?pt=JG_FR_Motos&hash=item27b7ff7693
Het is vrij gewoonlijk dat er een klein beetje verschil zit in gangbaarheid vd remzuigers maar als er 1 echt zwaar terug te duwen is kun je hem er iets verder uitdrukken(bv plakje oid tussen je zuigers insteken en ff met de rem pompen zodat de zuigers iets verder er uit komen maar dat ze er niet uitgedrukt kunnen worden)
Dan kun je die zuiger schoonmaken met wat wd-40 oid, ikzelf gebruik meestal poetsmiddel voor sieraden hiervoor)
Mocht dat niet werken dan zit er waarschijnlijk wat vuil of aluminiumoxidatie in de groeven van je stofkeerring en/of oliekeerring, dan moet je dus je remzuigers er uit halen en de stofringen en oliekeerringen vervangen en de groeven goed schoonmaken/uitkrauwen.
Remzuigers kun je er overigens wel gewoon terug er indrukken mocht je ze er uit gehaald hebben, wel natuurlijk weer ff de boel goed ontluchten.
Wat ook vaak zo is wanneer je je oude blokken vervangt, dat je remzuigers altijd wat meer uit de klauw hebben gestaan omdat je oude blokken natuurlijk dunner waren dan je nieuwe, daardoor krijg je vuil en aanslag op je remzuigers, door dit er goed af te poetsen ben je meestal al van je probleem af, kun je gewoon doen met de zuiger in de klauw, zorg dat je de zuiger er iets verder uitdrukt zonder dat hij er uitvalt, en dan goed schoonmaken(de zuiger kun je gewoon ronddraaien in de klauw)
De remblokken die bij de schijven horen overzetten lijkt het meest logies maar in dit geval zijn de beste blokken dan weer te vinden op de VF welke de beste band en schijven krijgt............het zij zo, flink opschuren is de oplossing! Na inspectie was het duidelijk dat de remklauwen wel een goede beurt mochten krijgen, de pinnen zaten flink vast.Heb een technisch vraagje, ben motor grondige poetsbeurt aan het geven en ben nu ook m'n remblokken aan het vervangen, mooi moment om de remmerij ook eens schoon te maken. Nu vroeg ik mij af of je de cilinders in de remklauw er volledig uit mag halen, of krijg je dan problemen om ze er terug in te doen? Ik zag dat er in elk geval 1 cilinder amper beweegt, dus de boel moet eens goed worden gepoetst. Nog tips hiervoor?
regenfiets voor lennart P: SUZUKI GSXR 1000 K8 RACE BIKE / TRACK BIKE | eBay
john : SUZUKI GSXR 1000 K8 RACE BIKE / TRACK BIKE | eBay
richard : http://cgi.ebay.co.uk/Yamaha-R1-201...5463146?pt=UK_Motorcycles&hash=item4155fc28ea
bart : http://cgi.ebay.co.uk/2007-DUCATI-1...2696718?pt=UK_Motorcycles&hash=item1c18a7398e
danos: http://cgi.ebay.co.uk/TRACK-BIKE-HO...7847606?pt=UK_Motorcycles&hash=item45f7a9dbb6
ray: http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-TRA...3872296?pt=UK_Motorcycles&hash=item4aa7dd3628
lennart s : KAWASAKI 636 TRACK BIKE | eBay
ruud : http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-TRA...3872296?pt=UK_Motorcycles&hash=item4aa7dd3628
jaap : http://cgi.ebay.co.uk/Yamaha-R6-200...6999781?pt=UK_Motorcycles&hash=item3a62482a65
sorry .... verveel me op m'n werk
hier Raw, een goede circuitfiets voor je
http://cgi.ebay.fr/Suzuki-GSX-R-100...0590697107?pt=JG_FR_Motos&hash=item27b7ff7693
Dat noemen ze(we) berenlullenvet (garagepraat )En dan als kers op de slagroom nog wat remzuigervet op de zuigers smeren...
Wat moet ik met een Suzuki??
In de motoGP zie ik die ook nooit vooraan rijden, dus dan zal het wel niks zijn
Ik ben wat laat, maar ben er ook weer bij :p Helaas nog wel beperkt mobiel (A)
Moet dat persé remzuigervet zijn of kan ook kopervet ofzo? Eigenlijk nog nooit vet opgesmeerd.En dan als kers op de slagroom nog wat remzuigervet op de zuigers smeren...
Op freak zn foto zie je die blauwe tube....kopervet is niet om te smeren he maar om te zorgen dat dingen niet vastrotten in/aan elkaar...het vet moet bestand zijn tegen remvloeistof en mag je afdichtingen niet aantasten (0-ringen)..
ATE vet
zitten jou andere remklauwen er al op dan
Al dat gelul over remmen, net alsof jullie die vaak gebruiken
zitten jou andere remklauwen er al op dan
Die liggen idd nog mooi te wezen op het plankje en ik denk zo maar dat dat nog wel even zo blijft ik heb ze wel een paar x verplaatst in de garage, denk dat dat ongeveer overeenkomt qua afstand met al die stuntkm`s die jij gemaakt hebt op je Honda NSB