Rijden in Zeeland -=Deel 33=-

Voor de meesten onder ons herkenbaar dat je iets harder wil dan de gemiddelde stoet ingeblikte mobilisten. De examinator zei al: ik vind het niet erg dat je ongeveer 10 km/h harder rijdt dan wat is toegestaan. Het gaat om veiligheid. Graag rij ik zelf liever ook vlot door, maar CJIB houdt daar geen rekening mee. Persoonlijk ben ik van mening dat ze bij deze organisatie dat wel mogen doen. Ook op de Zeelandbrug waar je volgens mij niet mag inhalen.
 
Tol tunnel, liefkenshoektunnel is ook absurd qua tol 6 of 6,5 euro met de motor terwijl de Westerschelde tunnel volgens mij 2,5 euro is per motor.
Pak eigenlijk altijd of vaak de konijnenpijp/ waasland tunnel en ja 50 p uur maak me niets uit , vaak kun niet harder is er vaak druk met verkeer .
Maar volgens mij is vanaf de beverentunnel tot de Liefkenshoektunnel ook traject , weet het niet zeker maar volgens mij hangen er snelheid camera's
Tijsmanstunnel : trajectcontrole actief maar ze flitsen niet 24/7 maar willekeurig. En ze flitsen enkel langs voor 😎. Net zoals 90% vd trajectcontroles in Belgie langs voor flitsen.

Liefkenshoektunnel : geen trajectcontrole actief. Iets met privétunnel en wettelijke rechten.

Beverentunnel : trajectcontrole enkel tunnel en niet tot aan liefkenshoek.

Waaslandtunnel (konijnenpijp) : trajectcontrole 50km/h en scherp afgesteld. Getest met wagen😅
 
Ook ter info voor de buren.
Met de grote werken aan de ring van Antwerpen op en rond Linkeroever zijn er ook permanente aanpassingen gebeurd ivm toegang naar de Waaslandtunnel.
Vroeger kon je rechtdoor vanuit de E34 (expresweg) de waaslandtunnel in of andersom rechtdoor vanuit de waaslandtunnel de autostrade op.
Dit was straightforward en, zeker per moto, goed alternatief voor de andere riviertunnels.
Nu is deze af/oprit van E34 afgesloten en moet je een stuk rondrijden via de Blancefloerlaan.
Dus niet zo handig meer.
 
Klopt, Zeelandbrug heeft een lange doorgetrokken streep. Ga zometeen weer een stukje inrijden, stukje België, Brabant en via Rilland Zeeland weer in en weer terug richting het Brabantse land👍🏻🙂
Vandaag weer de Zeelandbrug gepasseerd. Wil op dat moment een te hoge boot passeren, maar dan haaks via het water. Brug open en dan staat er al gauw een lange rij voertuigen voor je neus. Ben zo vrij om de rij voor mij te passeren op de linkerbaan. Is het voordringen of filteren of allebei? Is het toegestaan? Wat is jullie mening?
IMG_20230904_160433.jpg

(Na een tijd wachten aan de overzijde.)
 
Vandaag weer de Zeelandbrug gepasseerd. Wil op dat moment een te hoge boot passeren, maar dan haaks via het water. Brug open en dan staat er al gauw een lange rij voertuigen voor je neus. Ben zo vrij om de rij voor mij te passeren op de linkerbaan. Is het voordringen of filteren of allebei? Is het toegestaan? Wat is jullie mening?Bekijk bijlage 1921505
(Na een tijd wachten aan de overzijde.)
Wettelijk zit je fout omdat je over een doorgetrokken streep moet gaan wat niet is toegestaan. Praktisch zal geen agent er moeilijk over doen want er is geen verkeer op dat moment. Maar dit is mijn mening 😉
 
Bij mij ligt het er aan , gebeurt dat ik naar voren rijdt maar gebeurt ok dat ik gewoon aanschuif .
Helm af , op het gemakje naar het water staren en tegen de tijd dat de brug naar beneden is en de auto's weer rijden dan de helm weer op .
 
Beetje rustig hier. In tegenstelling tot het weer. Vandaag rondje Noord Brabant en Zeeland. Amai, wat een wind. 't Was maar goed dat mijn kinbandje goed vast zat...
Zag maar 3 motorrijders. De eerste twee netjes gegroet, maar de tweede zag mij blijkbaar niet. Voor de derde had ik zelf geen tijd. Deze biker kwam bij een onoverzichtelijke bocht als tegenligger op mijn weghelft op mij af...
Voelde heel even mijn hart in mijn keel kloppen.
 
Uhhh ja , er zijn mensen die gewoon gaan werken maar wel met de motor.
Maar zoals je het al zegt erg rustig op dit moment met de :]
 
Woon te dichtbij mijn werk om met de motor te gaan. Motor is eerder een vervoersdoel (voor plezier) dan een vervoersmiddel. Btw was vandaag nog even in B.o.Z..
 
Daarom heb ik ook twee motoren. De een vervoersmiddel, de ander voor de lol.
Ik werk op 20 minuten, perfect voor de motor.


Mochten jullie een zwarte Tuono gezien hebben met een vent in het zwart/grijs/rood er op, dat was ik. :t
 
Zwart grijs rood pak heb ik wel gezien, daar draaide ik de rotonde voorlangs op bij de marechaussee, was een soort van adventure motor(welk merk geen idee idee)
 
Daarom heb ik ook twee motoren. De een vervoersmiddel, de ander voor de lol.
Ik werk op 20 minuten, perfect voor de motor.
Lekker he , heb er ook 1 voor woon werk het hele jaar door en de andere voor mijn plezier ritten en weekenden of vakanties.
 
Noodzakelijk zou ik zelfs zeggen. Ik had één alleskunner waar ik gek op was. Toen ik woonwerk ging rijden raakte ik er snel op uitgekeken. Even 's avonds uitwaaien doe je niet meer, want je stapt net van dat ding af.

Toen kwam de Transalp op m'n pad, was al een echte pekelfiets. Toen de Gsx-F ingeruild voor wat spannenders. Het verschil tussen de Transalp en Tuono is ook dag en nacht, dus na twee maanden alleen maar woonwerk schrik je gewoon even van de brute power, stopvermogen en het fenomenale chassis. Ideaal. :t
 
Gisteren nog even op pad geweest, stukje door België en van daaruit weer door het Brabantse naar huis. Was prima weer met een flauw zonnetje maar kwam toch maar 3 andere motoren tegen onderweg. Snap dat niet erg, staan die allemaal in de winterstop onder een deken aan de druppellader of zo 🤔
 
2 staan er inderdaad onder een hoes aan de druppellader , maar 1 niet daar :] ik het hele jaar vrolijk op rond , behalve met sneeuw of ijzel .
 
Terug
Bovenaan Onderaan