RIT FRANKRIJK TIPS van zuid naar noord ?????

Rijkers-Honda

Die hard MF'er
3 mei 2010
549
4
Goede nacht,,,

We gaan dit jaar weer lekker scheuren in het buitenland..
den haag - Biarritz(Zuid-west FR) via een mega omweg door de alpen,franse kust(zuid-oost), pyreneeen en dan via biarritz naar huis.

We hebben vanaf biarritz 4 dagen om in Dinant (belgie) te komen....
Wat adviseren???, terug via rechts,de vogezen of toch aan de kust blijven, misschien dwars door het midden...?????
:] :] :] :] :]

PS we rijden allroad motoren
 
Op de heenreis de RDGA (Route des Grandes Alpes) nemen. Van Thonon les Bains (aan het Meer van Geneve) naar Menton (aan de Middellandse Zee). Een dikke 600 kilometer aan haarspeldbochten!

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Goede nacht,,,

We gaan dit jaar weer lekker scheuren in het buitenland..
den haag - Biarritz(Zuid-west FR) via een mega omweg door de alpen,franse kust(zuid-oost), pyreneeen en dan via biarritz naar huis.

We hebben vanaf biarritz 4 dagen om in Dinant (belgie) te komen....
Wat adviseren???, terug via rechts,de vogezen of toch aan de kust blijven, misschien dwars door het midden...?????
:] :] :] :] :]

PS we rijden allroad motoren

Ik kom vaak in de Morvan (midden Frankrijk).
Je zou dan via de Auvergne bijvoorbeeld, via de Morvan naar boven kunnen rijden.

Dit is een mooie route :] (jij moet hem alleen ff omdraaien :9 ).

Google Maps
 
Als je allroad rijdt dan zeker wat gravelwegen meepakken! Col de Tende omhoog via de pas ipv onderlangs via de tunnel, Mont Cenis via de onverharde kant nemen en over de stuwdam heen! Echt supermooi daar!

En mocht je lef hebben de Combe de Rosael! Neem 'm vanuit Val Thorens richting Orelle dan weet je dat je via de schaduwkant (glibberiger) omhoog gaat en omlaag via de zonkant.

Col de Rosael

En hier mijn kiekjes op dezelfde site. Was dus met een DL 1000 te doen: Val Thorens-Orelle Road
 
Hee, dat stukje route ten noorden van Troyes moet ik ook 's uitproberen, volgens mij had ik vorig jaar de Route langs de A26 genomen..
Midden-Frankrijk is prachtig, en wat rustiger dan de oostelijke routes.

Selfie smartphone filmen tussen Troyes en de Ardennen.



Ik kom vaak in de Morvan (midden Frankrijk).
Je zou dan via de Auvergne bijvoorbeeld, via de Morvan naar boven kunnen rijden.

Dit is een mooie route :] (jij moet hem alleen ff omdraaien :9 ).

Google Maps
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan