Roest

ducable

I survived a crash!
9 mei 2004
4.122
112
apeldoorn
Onderkant tank van mijn brik zitten roestplekken!Hoe kan ik die het best behandelen?Er schijnt een goedje te zijn wat de roestvorming stopt.Het hoeft niet mooi te worden als het maar niet verder roest.Tips svp. :Y
 
Is nog niet doorgeroest,waar het mij om gaat is dat na schuren het beste is om de plekken te behandelen zodat het roesten niet verder gaat.Heb wel eens gehoord dat er een middel is wat roest vorming stopt en roest omzet in metaal of zoiets,waarna je het kunt aflakken.Coreless of zoiets.Kent iemand van jullie dat goedje?
 
Roest omzetten in metaal moeten we helaas naar de tell sell hoek verwijzen.
Dit zou moeten gebeuren dmv een chemische reductie, hetgeen wel mogelijk is in een laboratorium, maar het laten aangroeien van je tank kun je wel vergeten.
Aan boord van zeeschepen zorg ik dat de roest geheel mechanisch verwijderd wordt door bikken/schuren. Hierna eventueel chemisch dmv rust remover (fosforzuur) de rest verwijderen.
Zo snel mogelijk een goede primer aanbrengen. Deze primer is niet geheel luchtdicht en er moet niet te lang gewacht worden met de lak.
 
Bij Halfords haal ik wel eens van die spuitbussen als primer, kleur en blanke lak.
Eerst datgene wat gedaan moet worden goed schoonmaken, schuren en nog eens schoonmaken. En dan in dunne lagen spuiten. Het is niet de meest proffesionele oplossing, maar wel effectief.
 
Hammerite, briljant spul!

Ik geloof dat mijn hele motor inmiddels onder deze verf zit (incl blok!)

Ik ben nu ook met een projectje bezig, en als basis ook weer Hammerite gepakt, daar overheen de uiteindelijke laklaag.

Stevig, sterk en sluit roest verder helemaal af.
 
Heb een soort scotchbrite slijpschijf gescoord bij schade bedrijf.Op de boormachine en de roest vloog weg ivm een stalen borstel!Kreeg van de plaatwerker wat epoxiespul mee daar de tunnel van de tank mee ingekwast en daarna zwarte verf van hammerite eroverheen.Zag er weer prima uit.Bedankt voor het meedenken! :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan