roestendoenzefamiliemobiel

Maak er 3/97 van. Dan gaat ie binnekort vanzelf wel weer roesten....
Toch zijn die aanbouwdelen iets van achttien jaar oud alweer. Inclusief pekel gezien een paar keer. Ik ben niet ontevreden met de huidige staat van het spul.

Ooit een keer laten stralen, laten verzinken en laten spuiten of poedercoaten, zou zo maar kunnen. Waarschijnlijk als deze tijdelijke oplossing is 'uitgewerkt'. ;)
 
Toch zijn die aanbouwdelen iets van achttien jaar oud alweer. Inclusief pekel gezien een paar keer. Ik ben niet ontevreden met de huidige staat van het spul.

Ooit een keer laten stralen, laten verzinken en laten spuiten of poedercoaten, zou zo maar kunnen. Waarschijnlijk als deze tijdelijke oplossing is 'uitgewerkt'. ;)
Als je metalen onderdelen gaat verzinken en er vervolgens nog een verflaag op aanbrengt heb je een duplex systeem. En bij een duplex systeem telt dat 1+1=3. De levensduur van het totale systeem is langer dan van beide beschermingstechnieken afzonderlijk.
 
Nacht ploegje gedraaid. :Y
Kwam erachter dat de 400f na het synchroniseren pas geleden een plasje had gedaan.
Voetpakking naar z'n grootje.

Plan was om cilinders en onderblok aan elkaar te houden en cilinders ook in de zuigers laten.
Maar uiteraard was toch het spul deels los gegaan, maar toch eigenwijs aan het plan gehouden. :X

Nu weer bijna net zo ver als vanmiddag. Maar dan met een nieuwe voetpakking erin. *D
 
Effe gekeken of alles nog past. Of het een beetje soepel loopt. En of het een beetje spoort.
3x ja :Y

Wel weer eea los en paar kinderziektes fiksen.
Uitlaat even opnieuw monteren, die lekt vooraan. Rempedaal is denk ik ook wel handig. :X

En nog paar kleine dingetjes in de verf zetten.
 

Bijlagen

  • IMG-20240403-WA0002.jpg
    IMG-20240403-WA0002.jpg
    381,5 KB · Weergaven: 0
  • 20240403_233243.jpg
    20240403_233243.jpg
    137,7 KB · Weergaven: 0
Nou. Vandaag tussendoor dat rempedaal erop en die laatste delen gespoten. Verse uitlaat pakkingen ertussen. En die gespoten delen ruimschoots te snel omgedraaid en ook te snel gemonteerd. Maar het zit allemaal.
Op de foto pruts ik aan het remlicht schakelaartje.

En dan een wat serieuzer test ritje.


Uiteindelijk zijn er een paar kleppen die wel wat tikken.
Hij start snel, zowel koud als warm. Maar hij reageert totaal niet op de choke, dus iets deugt er niet. Hij trekt makkelijk tot boven de 80, maar dan voel ik ook dat het net gesmoord is.

Als kers op de taart is hij weer gaan lekken ook. Ik denk bij de oliepomp.
-O-
 

Bijlagen

  • IMG-20240404-WA0001.jpg
    IMG-20240404-WA0001.jpg
    193,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan