RS 250 - heel vreemd probleem

desp0

MF veteraan
16 aug 2005
2.084
1
Deelgemeente Gavere
hoi, ik ben nieuw hier op het forum
ik rij met een RS250 bouwjaar 2000

nu die heeft even stilgestaan maar niet zo lang (week of 3 ,4)
nu toen ik reed had ik een heel vreemd probleem,

plotseling heb ik geen "kracht" meer op lage toeren, hoge toeren geraak ik in maar hij houd ietwat tegen, hij reageerde totaal niet meer als voorheen,
waarbij hij toch wel een pak beter reageerde op lage toeren en in hoge toeren erg vinnig werd (ipv iets dat inhoudt ... zo voelt het aan)
nu wat erg bijkomend vreemd is dat mijn temperatuur volledig zakt als het probleem zich voordoet, tot in "cold" zelfs (terwijl ie meer dan 50 graden heeft)

als ik dit probleem heb en ik trek de koppeling valt hij uit, hij wilt dus niet meer stationair draaien. maar als ik gaf geef reageert hij daar nog op, al is het niet goed

nu dacht ik zelf aan een paar dingen
1 . powervalves, maar wat heeft dit te maken met mijn temperatuur !!??
2 . elektrisch probleem ... een draadje ergens los, kortsluitin g... help!
3 . carburator vuil of slechte sturing ? (ik weet niet of dit elektrisch gestuurd wordt, ik heb de motor nog niet zo lang)

plz help

:? '( '(
 
k heb met mijn motor gehad vlak nadat k m gekocht had, dat hij stotterde en inhield, en als k mn koppeling in kneep dat hij afsloeg. toen was mijn bougiekabel geoxideerd, heb k vervangen en daarna geen last meer.

het geen wat k alleen niet had, was de temperatuur die zakt, dus das idd wel vreemd :? .
 
ik zou zelf aan een electrisch probleempje denken, misschien is kijken of je zekeringen nog goed zijn en vast zitten?

misschien kan je is meten of je temp meter geen voeding meer heeft als ie naar koud zakt?
dan zou het kunnen dat de pv sturing (is ook electrisch bij zo'n ding toch?) ook geen spanning meer krijgt en je pv's blijven hangen ofzo?
 
Ik denk aan een paar dingen die er mee te maken kunnen hebben.
Door het een tijd stilstaan wat vuil in de carburateurs. (misschien eens aftappen en kijken of er vuil of water uit komt?)
Bij een tekort aan benzine lijkt hij uiteraard ook in te houden, en als hij slecht loopt, (of er zelfs één cylinder niet mee loopt), wordt hij ook niet zo warm uiteraard.
Pas wel op met benzinegebrek bij een tweetakt, je hebt zo een vastloper.
Iets anders zou een kapotte thermostaat kunnen zijn, als die altijd open blijft staan komt je blok ook niet op temperatuur.
Bevroren carburateurs kunnen natuurlijk ook zorgen voor slecht lopen en inhouden.
Als je aan iets elektrisch denkt, dan zou het misschien kunnen zijn dat je dynamo niet goed je accu bijlaadt, maar dat is snel even te meten.
 
Mucha graçcias !!! :}

Heb vandaag weer gereden, het probleem was weg en kwam dan ook niet terug ?! *O*
ik zou zeggen ijsing , maar ik vind die temperatuur toch wat raar, hoewel ik er nu ook geen last van had.

ter info , gisteren was het +1°c maar het regende, vandaag is het 0°c maar het is droog.
gisteren was wel de eerste keer dat hij terug reed sinds paar weekjes, stond
droog though ...
hmmm
 
Ik zou m'n radiator deels afplakken met deze buitentemperaturen om hem een beetje op de 57 graden te krijgen en ik zou met die lage temperaturen uitkijken dat ie niet te arm loopt, er zit een hoop zuurstof in de lucht nu :)

En ik zou de accu eens goed opladen, dat plotseling zo ver zakken van de temperatuur kan eigenlijk niet (tenzij je thermostaat plotseling open vliegt en er een klots ijswater uit je radiator komt zetten... of je spanning veel te laag wordt waardoor je temp meter raar gaat doen)
 
Laatst bewerkt:
is een goed idee, ik heb soms idd de indruk dat ie wat te arm loopt,
pas in die eindshot heeft ie zoiets natuurlijk graag :] (arme motors draaien lekker als ze schreeuwen), dus vooral om het middengebied wat beter op te pakken.

als ik nog eens iets mag vragen, weet iemand wanneer een standaard rs zijn valves open zet ? die laatste moet rond de 7000 liggen of is dat nog maar de 2de ... ?
en ja die zoekfunctie ... maar kheb niet zoveel tijd om dit te doorlezen en vond niet meteen preciese cijfers
:P
 
oh ja, als ik er ff over nadenk, een streepje afdekken met papierplakband is wel nuttig voor de motor rapper en beter op bedrijfstemp te krijgen maar gaat toch geen reet doen aan de aanzuiging, die blijft dan toch nog altijd even koud en zuurstofrijk ?
 
Ja, dat blijft ie ook. Maar trek de choke eens een heel klein beetje er op als het weer eens voorkomt, als ie dan ineens veel lekkerder loopt (als ie al lekker warm is) staat ie zeker te arm !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan