Eindelijk iemand die niet vanuit een brommer-oogpunt zijn blik heeft laten vallen op de RS ?
Persoonlijk heb ik een zwak voor het design van de Aprilia's. Het zijn bijna directe racers die uit de "GP's" komen. Supervet natuurlijk! Heb zelf heel lang getwijfeld tussen een ZXR400 (400cc 4t) en een RS250 (2t).
Grootste struikelblok was het "afknijpen" van de RS. De units die moeten zorgen voor een gereduceerd vermogen zijn soms (vaak) moeilijk te krijgen. Bovendien was er op dat moment een unit verkrijgbaar die voor relatief veel geld moest worden aangeschaft, waar geen echte "garantie" meer opzat. Tegenvallertje dus.
Daarnaast stond het benzineverbruik mij tegen. Ik ben iemand die veel kilometers maakt en naast het "blazen" ook wil genieten van snelweggebruik en rustig touren. Een 2takt houdt er niet van om "constant" hoogtoerig te worden gehouden.
Zeker gezien je budget moet je mijns inziens wel een beetje inzicht hebben in de techniek van die dingen, beoordeling van onderdelen, etc. etc. Tuurlijk is dat bij een 4takter ook zo, maar een 2takter is daar wellicht net even wat gevoeliger voor.