De Mille loopt weer!
Afgelopen druk bezig geweest met het uitbouwen van het kapotte blok en het inbouwen van het "nieuwe blok.
Hier begonnen met het uitbouwen van het blok.
Het oude blok eruit. Ging er met pijn en moeite tussen uit.
De fiets zonder blok.
Het nieuwe blok in het frame plaatsen.
[/img]
De Mille weer lopend;
Verassend genoeg ging het blok er makkelijker in dan er uit. Met een krik kon ik het blok zo het frame in duwen. Met het losmaken had ik wel verwacht dat het blok zo naar beneden zou zakken, maar er was aardig was wrikken, duw en trekwerk nodig om hem naar beneden te laten zakken. Ik heb verder zoveel mogelijk laten zitten, alleen het noodzakelijke los gemaakt. Zo was het aansluiten ook relatief eenvoudig.
Het was spannend met de eerste keer starten, je weet natuurlijk nooit zeker of het blok wat je gekocht hebt ook daadwerkelijk loopt. Opgelucht en ook een beetje trots was ik dan ook toen het blok direct aansloeg, en liep zonder bijgeluiden of lekkages.
Na een testritje bleek dat hij inderdaad goed loopt en niet lekt.
Echter stonk het de volgende dag erg naar benzine. Toen bleek dat de benzine toevoerslang lekte. Ik lijk van het ene in het andere gat te vallen. Deze is inmiddels vervangen.
Ook heb ik stalen remleidingen gemonteerd. Nu het kuipwerk er nog op, 1 mei heb ik alweer de eerste circuitdag.