Ruitje Yamaha FZ 750 bj.85

FZ 750 FREAK

Rookie
18 mei 2004
19
0
Weet iemand of het ruitje van een FZ 750 bj.85 het zelfde is als het ruitje van bj.87 :?
Ik vraag dit omdat een ruitje van een FZ 750 bj.85 bijna niet te krijgen is en een ruitje van bj.87 is bijna overal verkrijgbaar.Ik heb al heel wat motorzaken gebeld en ik ben ook al bij Holland Motor Sport in Uithoorn geweest die konden mij alleen van het merk ermax een ruitje leveren prijs 105 euro en bij Yamaha kost een origineel ruitje 150 euro,niet echt goedkoop ;( Een ruitje van een FZ 750 bj.87 is echter bij verschillende motorzaken wel te koop en voor 60 euro :9 Vandaar dat ik wil weten of er verschil zit tussen het ruitje van een FZ 750 bj.85 en het ruitje van een FZ 750 bj.87.Motorzaken weten het niet of ze doen of ze het niet weten :(

FZ 750 Freak :]
 
Ja bij Holland Motor Sport in Uithoorn en bij Yamaha Nederland.
Ik kan er een ruitje van het merk Ermax kopen die kost 105 euro en ik kan er een origineel ruitje van Yamaha FZ 750 bj. 85 kopen voor 150 euro.
Maar een ruitje van het bj.87 kost maar 60 euro en dit terwijl naar mijn idee het ruitje van een FZ 750 bj.85 het zelfde is als een ruitje van een FZ 750 bj.87.
Volgens jou zijn ze echter niet het zelfde kun jij me vertellen wat de verschillen zijn tussen een bj.85 en bj.87 ruitje.

FZ 750 FREAK :]
 
van een mede-groepslid: "Geen verschil. De topkuipen zijn identiek, m.u.v. de gaten voor de knipperbollen, die heeft een 1FN niet omdat die op het subframe zitten."

Gr. Dutch
 
Ik weet het niet hoor, ik zal ze eens naast elkaar zetten:
ruitje t/m 1986:
FZ750_-86_O8.jpg

ruitje vanaf 1987:
FZ750_87-O4.jpg

Model tot 86 lijkt wat vlakker te zijn, maar misschien vertekend de foto een beetje, ze zijn nl beide 310mm hoog..
 
ik heb een Yamaha FZX 700/7450 uit "89. Het originele stuurkuipje wil ik restaureren, maar het kuipruitje is vergaan. Is er iemand die de gouden tip heeft voor een nieuw, ander, beter stuurkuip ruitje???? origineel zou top zijn.

marlonvanrijswijk@gmail.com

Weet iemand of het ruitje van een FZ 750 bj.85 het zelfde is als het ruitje van bj.87 :?
Ik vraag dit omdat een ruitje van een FZ 750 bj.85 bijna niet te krijgen is en een ruitje van bj.87 is bijna overal verkrijgbaar.Ik heb al heel wat motorzaken gebeld en ik ben ook al bij Holland Motor Sport in Uithoorn geweest die konden mij alleen van het merk ermax een ruitje leveren prijs 105 euro en bij Yamaha kost een origineel ruitje 150 euro,niet echt goedkoop ;( Een ruitje van een FZ 750 bj.87 is echter bij verschillende motorzaken wel te koop en voor 60 euro :9 Vandaar dat ik wil weten of er verschil zit tussen het ruitje van een FZ 750 bj.85 en het ruitje van een FZ 750 bj.87.Motorzaken weten het niet of ze doen of ze het niet weten :(

FZ 750 Freak :]
 
Zo, dat is even Oma wakker schudden _O-

Maar FZX (de Fazer) en origineel stuurkuipje? Die is toch alleen als naked geleverd?

In geval het toch over de FZ gaat: de bevestigingspunten zijn over alle modeljaren gelijk, vanaf '87 loopt het ruitje wel een paar cm verder door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan