Runner 200cc 4takt Maakt rare tik/kloppen. Ideeen?

Lijkt me eerder dat er iets misgegaan is met posten, dit is tot op de letter en de punt hetzelfde als de vorige post.
 
Weet wel dat als je startkrans(die vrij zwaar is bij de 200 en 180 viertakt)al een tikkie gehad heeft en
hij krom is,blijft hij loslopen....weet dat helaas uit eigen ervaring.
Hoop dat je probleem opgelost is met die dealer....
 
Indd.. probleem is er nog. Reparatie is all betaald maar ik ga maandag bellen. Waar ik hem voor weg heb gebracht is niet opgelost. .

Beetje minder.!

Wienig verstand dan die gasten. Mij vertellen dat het opgelost is haha
 
Koppeling vast gezet en ingevet?
Een koppeling met vet erop is niet echt de bedoeling.
Een koppeling die klappert kan een kapotte trekveer zijn, of het missen van 1 van de rubber achtige ringen waarop de sigmenten rusten als deze terug komen.
Tussen de twee pouly's zit een looprol, dit lager wil nog weleens stuk gaan en daardoor herrie maken tijdens het draaien.
In de vario zitten de rollen, heb het vaker mee gemaakt dat er te kleine rollen in zitten, waardoor deze bij stationair draaien er los in liggen en rammelen.
Beste is alle componenten controleren, en zo de oorzaak achterhalen.
De transmissie kap eraf laten en zo de scooter starten is geen succes, omdat de bendex dan niet ondersteund word in de transmissie kap.
Weet niet waar je vandaan komt?
Ikzelf doe best veel met die blokken.

Arno
 
Koppeling vast gezet en ingevet?
Een koppeling met vet erop is niet echt de bedoeling.
Een koppeling die klappert kan een kapotte trekveer zijn, of het missen van 1 van de rubber achtige ringen waarop de sigmenten rusten als deze terug komen.
Tussen de twee pouly's zit een looprol, dit lager wil nog weleens stuk gaan en daardoor herrie maken tijdens het draaien.
In de vario zitten de rollen, heb het vaker mee gemaakt dat er te kleine rollen in zitten, waardoor deze bij stationair draaien er los in liggen en rammelen.
Beste is alle componenten controleren, en zo de oorzaak achterhalen.
De transmissie kap eraf laten en zo de scooter starten is geen succes, omdat de bendex dan niet ondersteund word in de transmissie kap.
Weet niet waar je vandaan komt?
Ikzelf doe best veel met die blokken.

Arno


Je heb hier indd een hoop puntjes, kom uit leiden
zelf kom ik er niet uit, morgen moet ik even bellen waar die geweest is.
maar misschien ga ik hem niet meer laten sleutelen, want als hij kan zeggen dat het opgelost is en dat is het niet. dan ben je volgens mijn niet echt bij de les.

Denk ook dat ie iets meer dan 2500km. heeft gezien, getuige de fotos van je blok.


De Runner heeft tijdens het filmen, 3000Km op de teller staan.
De jongen waar hij van geweest is reed enkel korte stukjes stad's verkeer, scooter is van december 2011.. 1,5 jaar tijd 2500 km gereden ik had namelijk eerst ook mijn vermoedens maar als je hem in zijn geheel zou zien, dan zie je dat die helemaal nieuw is ;)
 
Ik zit in Oss.
Garantie zou je ook voor kunnen gaan.
Mits het denk ik bij diezelfde dealer is gemaakt waar hij gekocht is.
Anders zeggen ze dat er al iemand aan heeft lopen frotten.

Arno
 
Ja , 2 jaar garantie, van der heyden in den bosch is aprilia dealer, die zou het toch onder garantie op moeten lossen.
 
Tsja, hoe lang de fabrieksgarantie is weet ik niet per merk/type. Maar gezien bouwjaar en kmstand moet dit toch vallen onder consumentenregelgeving.
 
Dan is het wel een kwestie van goed de garantiebepalingen nalezen.
Bij sommige merken gaat dat niet op als je niet de eerste eigenaar bent.
Maar m.i moet eerst de kwestie van de reparatiekosten worden opgelost want er is feitelijk niets gerepareerd.
 
Klopt allemaal. Garantie heeft die inderdaad daar ben ik ook achteraan gegaan enkel. Verwijzen ze mij naar de dealer. &de dealer verwijst me waar hij aangekocht is.

Enkel probleem is dat ik niet weet waar hij aangekocht is!

Nou geeft piaggio gewoon 2 jaar garantie. Enkel is dit een probleem wat voor 98% niet onder de garantie gaat vallen.

Wel als er een onderdeel vervangen moet worden & dat hier een fabrieks fout in zat.
Uurloon zou ik Zowieso moeten betalen.

Vandaag was huisman niet berijkbaar, morgen om 10:00 moet ik bellen kijken wat ze voor opmerking geven.

Want de 149 euro is natuurlijk onterecht.
 
Maak jezelf niks wijs door te speculeren over de garantie of de zoveelste eigenaar of de verkopende dealer wel/niet in de buurt, klik hier en Bellen!

Suc6
 
Ik kocht mijn scooter bij motoport Amsterdam, maar motoport Wateringen deed zonder morren de brandstofpomp vervangen.
Zijn ze ook verplicht zei de verkoper, {motoport Amsterdam was geen aprilia dealer meer}
Wel naar een officiele aprilia motordealer gaan.
2 jaar garantie is arbeidsloon plus onderdelen.
 
vandaag bij de dealer terug geweest.. ik vertelden hem dat ik nog steeds het gekraak hoor enkel wel in lichtere vorm.

hij gaf aan alles te hebben na gekeken en veder niets anders er aan kan doen dat de scooter gewoon een klein geluidje laat horen. enigen wat hij kan doen is een nieuwen koppeling bestellen maar hij vertelde dat het probleem dan misschien nog steeds niet weg is.!

heb maar besloten met dit kleine tikje veder te rijden het ic niet ernstig meer. maar het is er nog wel.
 
Jij laat je makkelijk afschepen.

als je het dan over het verhaal mbt de garantie hebt
:^

als het over het rammeltje gaat weet ik het nog niet zo

ik zelf dacht ook hevige trillingen te voelen en ben ermee naar mijn dealer gegaan. deze zei dat het niets was en ik ben dus gewoon weer gaan rijden. dit is nu 2 weken en ongeveer 750km geleden en het word nog altijd niet erger. dus waarschijnlijk moet ik er maar aan wennen en hoort het bij de 3 cilinder :)

soms, als je er gevoelig voor bent (zoals ik) hoor je elke ratel en voel je elke trilling.
hierdoor maak je je zorgen en hoor je het geluid ook wanneer dit bijna niet meer aanwezig is
 
Jij laat je makkelijk afschepen.

Ben behoorlijk duidelijk tegen hem geweest, gelijk had hij over dat het erger was dan het nu is & dat klopte ook maar helemaal weg was het niet. De optie die hij gaf is een nieuwen koppeling uiteraard zou ik korting krijgen enkel kost de koppeling mij rond de 100 & 200 euro.

Volgens de dealer moet ik me geen zorgen maken en ziet het er van binnen allemaal goed uit!
Daar van uitgaand rij ik er wel mee door.

@Monkey
Ik ben er ook erg gevoellig voor alles moet altijd perfect zijn & ja dat kost geld en vooral veel tijd ;)
Ik leg me er wel bij neer en hoop dan ook niet dat het erger word.
 
Nou ik neem aan dat hun eerst gaan kijken en luisteren wat het geluid veroorzaakt.
En gebaseerd op dat pas echt iets gaan vervangen.
Dus niet dat het daarna hopelijk opgelost is...
 
@Monkey
Ik ben er ook erg gevoellig voor alles moet altijd perfect zijn & ja dat kost geld en vooral veel tijd ;)
Ik leg me er wel bij neer en hoop dan ook niet dat het erger word.

tikken/kloppen/trillen is een mooi probleem wat dat betreft.
als je er nog op durft te rijden wat betekend dat het niet heel ernstig trilt/klopt ens moet het eerst nog erger worden voor het echt stuk is :P
 
Dat klopt helemaal..
Ben aan de ene kant blij dat er naar gekeken is. Als het ernstig was geweest dan had die het wel vermeld, ze willen natuurlijk wel kanken verdiennen.!

Wilden eerst een nieuwen honda 150cc scooter kopen 1/46 maar uiteindelijk voor tweedehands gilera gegaan! Dan heb je gelijk de kleine puntje wat niet lekker zit :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan