Niet bekritiserend bedoeld: je benoemt het alsof dat de primaire doelstelling voor een dergelijke innovatie moet zijn. Ik zie het net iets anders. Het is te gek voor woorden dat het een dergelijke stap heeft gemaakt in vermogen, echter toepassingen buiten de motorsport zijn volgens mij net zo "potent"/"belangrijk".
Denk eens na als je alle 4-takt delen uit een auto kunt slopen, wat een gigantische efficientie slag je daarmee behaalt als ook dat het qua gewicht een grote winst zou betekenen. Niks geen zware koppen meer, geen distributie meer, overal simplicity van een 2-takt motor.
Nogmaals, op wedstrijdvlak zullen er ongetwijfeld nog wel records sneuvelen als ook dat er ongetwijfeld wel een keer iets stuk gaat lopen; echter de achterliggende optimalisatie in het
niet benutten van een emissie-vernaggelende toevoeging aan de brandstof is volgens mij de belangrijkste eigenschap. Die opent de deuren binnen de afstervende fossiele brandstof markt. De aankomende 200 jaar schijnt die niet uit het leven te verdwijnen (ergens gelezen recent), derhalve kunnen we nog lang zat profiteren van een dergelijke innovatie.
Al met al, ik begrijp wel dat dit sceptisch ontvangen wordt, het heeft sinds de wel gerespecteerde Jan Thiel ontzettend lang geduurd alvorens men zijn RSA prestaties heeft weten te evenaren, laat staan ze te overschrijden.
De bewijslast komt zo druppelsgewijs boven, het zal niet lang duren alvorens er andere vormen van bewijs online komen te staan