Safetylights

Spaghetti

Rookie
15 mrt 2005
8
0
amsterdam
Heb nu ongeveer een Jaar mijn Suzuki SV650S met volle tevredenheid.
(echt een perfecte motor om mee te beginnen)
Het enige wat me behoorlijk irriteerde was dat 1 koplamp voor je dimlicht is en 1 koplamp voor grootlicht.
Eindresultaat: seinende idioten die denken dat je koplamp stuk is en naar mijn mening een stuk minder goed zichtbaar op de weg.
Op de beurs een setje gekocht van Safetylights die dit probleem oplost maar een volgend probleem creëert nl. de installatie.
Ben zelf niet de allerhandigste en omdat ik toch nog een ‘balhoofd’ moest laten vervangen leek het me makkelijk om het maar te laten doen.
Krijg te horen dat men daar 2 a 3 uur zoet mee is (a 75 E p/u) en dat men nier nog een Clignoteur erbij moet zetten (whatever that may be)
Kan iemand mij vertellen of dat noodzakelijk is en of de installatie inderdaad zo ingewikkeld is dat een monteur hier zolang mee aan het stoeien is??



Alvast bedankt! !
 
Nah ... ze vinden het niet leuk dat zij en setje moeten aansluiten dat ze zelf niet verkocht hebben, daar kan ik nog inkomen. Maar als hun standaardwerkplaatstarief € 75,00 bedraagt dan moet je snel een andere zaak opzoeken.

Zoveel werk is het aansluiten van Safetylights toch niet :? Kwestie van een paar draadjes aan elkaar knopen dacht ik :?
Overigens, je weet dat SafetyLights eigenlijk verboden zijn??
 
2 a 3 uur ????

Bij mij waren ze binnen 1 uur klaar met zowel de safety headlights (da's waar jij het over hebt) en de safetylights (da's dus het systeem met running lights, meeknipperende knippers met remmen en diverse lichtpatronen)

en dan dat uurtarief :X
 
Ik had inderdaad al een beetje lopen neuzen in oude Forum en gezien
dat safetylights inderdaad verboden zijn maar als het mijn zichtbaarheid vergroot neem ik dat risico graag.
Dat van die knipperlichten vind ik een beetje poppenkast maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Heb hier een schema kunnen vinden waar zo'n glignoteur niet opstaat maar men zegt dat hij er wel op aangesloten moet worden.

Alvast bedankt voor alle tips!!
 
full
 
Ik heb die safety headlights ook en het aansluiten is een eitje. Afhankelijk hoeveel kuipwerk je weg moet halen stelt het niets voor. Als er geen kuipwerk is, dan is het met 10 minuutjes gepiept.

En ik rij er al zo'n twee jaar mee rond en nooit problems gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan