PK's zijn voor aan de toog, op de weg wil je koppel.
De juiste combinatie van pk's en koppel is belangrijk, de hoeveelheid is minder belangrijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
PK's zijn voor aan de toog, op de weg wil je koppel.
Een motor met 25 kW en 80 Nm zou maar een paar duizend toeren kunnen draaien, anders kom je boven de 25 kW uit.Mag ik dan een motor met 25KW en 80Nm?
PK's zijn echt volkomen onbelangrijk om motor te rijden, die heb je alleen nodig voor topsnelheid. En alles boven de 160 Km/h is op de openbare weg onzin.
Dat is het onhandige van een verbrandingsmotor. Dat onderstreept alleen maar dat elektrisch gewoon handiger is. Massief koppel, en topvermogen volkomen onbelangrijk.Een motor met 25 kW en 80 Nm zou maar een paar duizend toeren kunnen draaien, anders kom je boven de 25 kW uit.
Dan rijd je 100 km/u met nog geen 2000 rpm.
Dan voel je op je klompen al aan dat die motor net zo langzaam is als een andere 25kW motor.
Over toerentallen praten is inderdaad volledige oude politiek.Dat is het onhandige van een verbrandingsmotor. Dat onderstreept alleen maar dat elektrisch gewoon handiger is. Massief koppel, en topvermogen volkomen onbelangrijk.
Dat is het onhandige van een verbrandingsmotor. Dat onderstreept alleen maar dat elektrisch gewoon handiger is. Massief koppel, en topvermogen volkomen onbelangrijk.
We hebben de 4de plaats gehaald met 0.003 sec verschil van de derde plaats.
Eerst stonden we 3de maar na een herberekening van de lasergestuurde meting waren we plots 4de.
een filmpje over de TT-Zero race
ps:wij rijden altijd in vijfde versnelling, probeer dat maar eens met een verbrandingsmotor
Zo'n hoog koppel op een electro fiets hoeft niet te betekenen dat je de klinkers uit de straat trekt bij acceleratie. Kijk maar eens naar de tandwielen, voor en achter zijn even groot zo lijkt het. De overbrenging is dus bijna 1-op-1. Vaak zie je bij electro juist hele grote achter-tandwielen omdat die motoren veel toeren draaien. Ik denk dat ze hier voor een lage kv motor hebben gekozen. Dat betekend dat zo'n motor weinig toeren per volt draaid maar wel een hoger koppel heeft. Daarom kunnen ze deze overbrengingsverhouding dus gebruiken. Maargoed, ik ben ook geen specialist dus wie het weet mag het zeggen... of me verbeteren
Over toerentallen praten is inderdaad volledige oude politiek.
vanaf stand 72Nm, bij het stoplicht weg in 2,7seconden. Dan moet die R1 gaan ontkoppelen om naar zijn twee te gaan en is hij gezienReliably electric: the C evolution drive system.
A peak output of 35 kW (48 bhp) and 72 Nm of torque at the "crankshaft" in theory makes for 600 Nm of torque at the rear wheel in practice, enabling acceleration from 0 - 50 km/h in 2.7 seconds. What is more there is a range of 100 kilometres in urban setting, four riding modes and energy recuperation during braking. The electric drive in the C evolution ensures a whole new sensation.
We hebben de 4de plaats gehaald met 0.003 sec verschil van de derde plaats.
Eerst stonden we 3de maar na een herberekening van de lasergestuurde meting waren we plots 4de.
een filmpje over de TT-Zero race
ps:wij rijden altijd in vijfde versnelling, probeer dat maar eens met een verbrandingsmotor
PK's zijn voor aan de toog, op de weg wil je koppel.
Nou, de verhouding Kw/Nm is wel goed, alleen die berg ijzer die er omheen hangt.Rijd ik met de trekker op de weg met erg veel koppel... maar weinig pk's.. is het ook weer niet goed
ps: Vermogen in Kw = toerental x koppel / 9549
...
Ik geloof trouwens niet dat dit echt breed doorbreekt, ook bij auto's . De hoeveelheid lithium in de wereld is nl. niet onbeperkt; ik heb weleens gehoord dat wereldwijd 1,5% van de auto's van accu's is te voorzien en dan is het op.
Nee, gelijk heb je! Ik denk dat we het maar gewoon bij motoren houden die lopen op fossiele brandstoffen, dan hebben we dat probleem van de beperkte hoeveelheid beschikbare grondstoffen omzeild. Oh... wacht even.
...Kijk maar eens naar de kettingwielen, voor en achter zijn even groot zo lijkt het. De overbrenging is dus bijna 1-op-1. Vaak zie je bij electro juist hele grote achter-kettingwielen omdat die motoren veel toeren draaien. Ik denk dat ze hier voor een lage kv motor hebben gekozen....