Savage 650CC

aha, ad van gils? dat ken ik niet :? maar ik zal wel telefoongids zoeken en ff daar langskomen. bedankt voor het tip ;) enne er is 4 versnellingsbak dus van 0-30 1e versnelling, 31-60 2e versnelling, 61-90 3e versnelling en boven 4e versnelling. is dat juist of niet? Ik heb een gebruiksboek van die verkoper gezocht en toch niet gevonden. Misschien weet je wel iets over de versnelling?

Trouwens ik woon dus in prinsenbeek. Bij noordrand.
 
aha, ad van gils? dat ken ik niet :? maar ik zal wel telefoongids zoeken en ff daar langskomen. bedankt voor het tip ;) enne er is 4 versnellingsbak dus van 0-30 1e versnelling, 31-60 2e versnelling, 61-90 3e versnelling en boven 4e versnelling. is dat juist of niet? Ik heb een gebruiksboek van die verkoper gezocht en toch niet gevonden. Misschien weet je wel iets over de versnelling?

Trouwens ik woon dus in prinsenbeek. Bij noordrand.

Ad van Gils Motors
De Lind 6
4841 KC Prinsenbeek
tel. 076-5429904
http://www.advangilsmotors.nl/b/stuntverkoop.htm

ben der vandaag nog geweest... het wordt wel steeds minder daar zeg!!!
Daar zeggen ze dat textiel even goed is al leer... nou das niet waar he!!
ga voor leer met zachte protectoren... dit is het beste
 
hey, ik heb dankzij jou tip een leer jasje gekocht. Die is wel zacht en leer.
Ik heb ook in Breda bekeken en het kost 140 euro een leer jas maar alleen geschikt voor zomer. dus in prinsenbeek heb ik een leer jas gekocht voor 125 euro en handschoenen voor 25 euro ;) . Maar er is geen garantie en toch meer dan 50% korting *D
 
hey, ik heb nu Suzuki Savage motor.
Ik zal dit week wel melden bij Savage club.
Oh ja, weet je hoe ging met versnelling? van 0-30 km 1e versnelling etc..??
Die stond toch niet op boekje :?
Als ik lang rijden dan wordt het heet bij Cylinder, is dat wel normaal?? Ik zie in dit topic dat 1 man naar tsjechie met die savage en geen problemen.
Oh ja over nokkenasketting. Kan je die zelf maken of onmogelijk?? Moet ik dan naar winkel laten maken? het kost me dan 400 euro bij Ad van Gils.
 
hey, ik heb nu Suzuki Savage motor.
Ik zal dit week wel melden bij Savage club.
Oh ja, weet je hoe ging met versnelling? van 0-30 km 1e versnelling etc..??
Die stond toch niet op boekje :?
Als ik lang rijden dan wordt het heet bij Cylinder, is dat wel normaal?? Ik zie in dit topic dat 1 man naar tsjechie met die savage en geen problemen.
Oh ja over nokkenasketting. Kan je die zelf maken of onmogelijk?? Moet ik dan naar winkel laten maken? het kost me dan 400 euro bij Ad van Gils.

Hoe dat ging met die versnellingen? 1 naar beneden, 2 omhoog, 3 omhoog & 4 ook omhoog :+ :+ Nee dat weet ik niet..

Door de verbranding wordt je cilinder altijd warm en vooral bij een luchtgekoelde. Deze moet zichzelf koelen dmv rijwind.

De nokkenasketting zelf maken kan wel ja. Dat is niet echt moeilijk. je moet het wel alleen durven!!!
Maar ik vind het heel erg knap dat van gils het voor 400 euro kan hoor! Gelijk daar laten doen, niet zelf aan beginnen

Dan nemen ze 1 --> geen originele suzuki ketting (een ketting die zelf knijpen). Deze zijn even goed hoor... ;) hier was ik zeg maar +/- 100 euro voor kwijt.
Nog de benodigde olie --> +/- 15 euro zeg maar. 1 pakking carter helft = +/-20 euro zou ik zeggen (vanwege tijdsnood heb ik er toen zelf 1 gemaakt.

Dan hou je dus 265 euro voor arbeid. Dat wil dus zeggen, dat je 5,75 uur hebt om hem te maken / uit te wisselen (aangenomen dat het uurloon op 45 euro ligt en dan zit ik er niet ver vandaan hoor)

Ik heb hem vervangen samen met een monteur, bij een doe het zelf zaak. nou en ik zal je vertellen dat je het echt nooit in 5,75 uur voor elkaar krijgt!
De motor moet helemaal uit elkaar om sowieso bij het blok te kunnen. De bovenste deksel moet eraf, rechter carter helft moet eraf. ik heb toen ter zekerheid ook de kop er af gehaald (controleren, hij ligft dan toch open). Nokkenasketting vervangen, vaak moet je nokkenaskettingspanner ook vervangen worden (bij mij toen niet gelukkig). dan moet alles weer inelkaar gezet worden, kleppen moeten opnieuw gesteld worden. De decompresseur moet ook opnieuw gesteld worden. en dan moet de rest zoals tank er terug op
Nou dat redt je dus echt niet in 6 uur. Ik ben er ongeveer (zonder koppakking vervangen) 10 uur mee bezig geweest. dus in totaal 20 uur.

Nou die mensen zullen iets handiger zijn en doen er dan 17.5 uur over. maar als ze het voor 400 kunnen doen, gelijk doen... niet bij nadenken. Vraag het ook eens bij motoport en hoes motoren in rijen (officieel suzuki dealer).. even wat prijzen vergelijken he...

Sander
 
haha, ik weet wel hoe hetm oet met versnelling. Ik heb gevonden in boekje. van 0-20 myles 1e versnelling, 20-40 myles 2e versnelling, 40-55 myles 3e versnelling en boven 55 myles 4e versnelling. Dus ik weet wel ongeveer.
Ik zal wel kijken of ik wel tijd heb om nokkenasketting zelf maken. Want dan ben ik minder dan 150 euro kwijt dan 400 euro kwijt aan winkel. Maar voordeel bij winkel is garantie en zekerheid.
Dus ik kan nu nog 5000 km rijden dan nokkenasketting vervangen. Dus ik denk dat pas in zomervakantie of volgende jaar wel vervangen ;) .
 
Op vrijdag 12 december 2003 19:31 schreef Sandman het volgende:
maar je moet je vooral niet gek gaan staren op dat zwakke puntje... het zijn gewoon heel erg goede en betrouwbare motortjes mits goed ondehouden ;)ik heb nog een potje staan (welk ik heb gebruikt). der is bijna niets uit.. je kan het overkopen voor een leuk prijsje ;)

Ik wil die wel kopen, hoeveel kost ie dan??
 
haha, ik weet wel hoe hetm oet met versnelling. Ik heb gevonden in boekje. van 0-20 myles 1e versnelling, 20-40 myles 2e versnelling, 40-55 myles 3e versnelling en boven 55 myles 4e versnelling. Dus ik weet wel ongeveer.
Ik zal wel kijken of ik wel tijd heb om nokkenasketting zelf maken. Want dan ben ik minder dan 150 euro kwijt dan 400 euro kwijt aan winkel. Maar voordeel bij winkel is garantie en zekerheid.
Dus ik kan nu nog 5000 km rijden dan nokkenasketting vervangen. Dus ik denk dat pas in zomervakantie of volgende jaar wel vervangen ;) .

je merkt het vanzelf als de ketting aan vervanging is, dan hoorje de motor echt tikken (dat geluid komt dan vanuit de bovenkant van de cilinder zeg maar). Als het tikken hoort, dan moet je hem snel gaan vervangen. Maar de een kan er 45k mee rijden en de ander 36 k (dat had ik)

Sander

ps. de blue job mag je 15 euro overkopen. mijn mail adres staat in mijn profiel
 
Hoe dat ging met die versnellingen? 1 naar beneden, 2 omhoog, 3 omhoog & 4 ook omhoog :+ :+ Nee dat weet ik niet..

Door de verbranding wordt je cilinder altijd warm en vooral bij een luchtgekoelde. Deze moet zichzelf koelen dmv rijwind.

De nokkenasketting zelf maken kan wel ja. Dat is niet echt moeilijk. je moet het wel alleen durven!!!
Maar ik vind het heel erg knap dat van gils het voor 400 euro kan hoor! Gelijk daar laten doen, niet zelf aan beginnen

Dan nemen ze 1 --> geen originele suzuki ketting (een ketting die zelf knijpen). Deze zijn even goed hoor... ;) hier was ik zeg maar +/- 100 euro voor kwijt.
Nog de benodigde olie --> +/- 15 euro zeg maar. 1 pakking carter helft = +/-20 euro zou ik zeggen (vanwege tijdsnood heb ik er toen zelf 1 gemaakt.

Dan hou je dus 265 euro voor arbeid. Dat wil dus zeggen, dat je 5,75 uur hebt om hem te maken / uit te wisselen (aangenomen dat het uurloon op 45 euro ligt en dan zit ik er niet ver vandaan hoor)

Ik heb hem vervangen samen met een monteur, bij een doe het zelf zaak. nou en ik zal je vertellen dat je het echt nooit in 5,75 uur voor elkaar krijgt!
De motor moet helemaal uit elkaar om sowieso bij het blok te kunnen. De bovenste deksel moet eraf, rechter carter helft moet eraf. ik heb toen ter zekerheid ook de kop er af gehaald (controleren, hij ligft dan toch open). Nokkenasketting vervangen, vaak moet je nokkenaskettingspanner ook vervangen worden (bij mij toen niet gelukkig). dan moet alles weer inelkaar gezet worden, kleppen moeten opnieuw gesteld worden. De decompresseur moet ook opnieuw gesteld worden. en dan moet de rest zoals tank er terug op
Nou dat redt je dus echt niet in 6 uur. Ik ben er ongeveer (zonder koppakking vervangen) 10 uur mee bezig geweest. dus in totaal 20 uur.

Nou die mensen zullen iets handiger zijn en doen er dan 17.5 uur over. maar als ze het voor 400 kunnen doen, gelijk doen... niet bij nadenken. Vraag het ook eens bij motoport en hoes motoren in rijen (officieel suzuki dealer).. even wat prijzen vergelijken he...

Sander
:9 :r
 
leuk dat et een oud topic in staat maar voor mij wel een klein belangrijk stukkie!!

haha

nee, ff dit er staat hierboven een vraag over welke snelheden bij welke versnelling. ik heb nu een 5 bak gekocht weet iemand daar ook wat over.
ik heb nog 0 ervaring ;( ;( |(
dus ik heb nog een hoop vragen over hoe en wat ik allemaal moet doen en kunnen.

danhke
 
de vijfde versnelling is een overdrive op de Savage, voor gebruik bij, in MF-taal, heuvelafwaarts, wind in de rug, cafe in zicht op top rijden. Hanteer gewoon de bovengenoemde snelheden en bedenk dat de 5e voor vanaf 80/90 km/uur is. Meestal is het zelfs beter deze pas bij 100km/uur te gebruiken. Overigens vind ik een 5bak veel lekkerder rijden dan een 4bak.
 
heel erg bedank!!

hier heb ik echt wel wat aan denk ik.

nu eerst nog dat rijbewijs dan kan ik los!! ( niet total!!) :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan