Blijft over de startknop, of de startschakelaar (schakelaar onder je contactslot).
<knip>
En ik spreek uit ervaring.
Je kan't anders wel bij mijn dealer laten doen, moet je wel een stukkie rijden haha ...
Succes makker!~[/i]
Nou ik heb mijn scarver weggedaan, er waren dusdanig problemen dat het niet meer ging..
Mijn vrouw reed erop naar haar werk en toen ze er bijna was hoorde ze raar getik van achter de motor komen. Wat bleek, de riem had wat tandjes verloren.. Gek, want ik had de riem bij 33.000 moeten vervangen nadat hij brak (500EU) en nu bij 55.000 dus weer.. Nu had ik de riem weer laten maken maar de dealer kon me daarna pas vertellen dat beide poullies van de riem waren versleten waardoor de riem van de poullie afliep. (Dat was overigens niet...) Daarbij zou de achterschokbreker versleten zijn en zou ik bovenop de 500 eu die ik al kwijt was voor de riem nog eens 2000 eu bij moeten leggen! Ik heb de motor na bijna 50.000 heerlijke kms ingeruilt voor een yamaha fzr 1000, heel iets anders maar toch wel weer erg fijn
Jammer om te horen, maar wel begrijpelijk met dit soort kosten.
Zelf is mijn achterdemper ook al versleten (in elk geval flink lek). Heb al een andere klaar liggen om eronder gezet te worden. Dat van die riem is niet leuk om te horen, en van die kleine dingen die het plezier dan vergallen, maakt dat je heel snel klaar bent met de scarver.
Overigens zijn nieuwe kettingen ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan een nieuwe riem.
Succes en plezier met je nieuwe fiets.
edit: wat kreeg je nog als inruil op de Scarver???
Van het weekend voor het eerst met de topkoffer gereden. Ging heel goed. Het waaide een beetje, maar ik had er weinig last van.
Onderweg nog een Scarver tegengekomen! Leuk, hoor!
Heb sinds een paar weken ook een scarver, prima ding! Lekker zuinig ook. Heb er een iets hoger ruitje op gezet, nu zit ik lekker uit de wind. Als ik bovenstaande verhalen lees hoop ik maar dat mij deze ellende bespaart blijft! De mijne heeft nu 17.000 gelopen.
Ben.
Mijn scarver staat ondertussen al stil van augustus, aangezien ik sindsdien in het buitenland woon. Beiden banden zijn in die tijd ook leksgestoken (vlaams vandalisme, ookal staat hem veilig). Enig idee hoe ik hem moet verzorgen voor ik hem weer voltijds ga gebruiken? Batterij opladen sowieso, maar voor de rest? Ik kijk er naar uit terug te kunnen motorijden!
Groeten
merci voor de informatie.
ik begin hem weer te gebruiken in juli.
nieuwe batterij is echt nodig? die erin ligt is nu net drie jaar oud. hij stond toen ik hem kocht stond hij ook al een jaar stil trouwens, benzine rook raar maar dat is het dan ook weer.
Na al enige tijd dit topic gevolgt te hebben (via login echtgenoot), vind ik het ook wel erg leuk om mijn scarver een keer te tonen.
Ik heb mijn scarver nu bijna een jaar. Na 2 maanden zijn mijn man en ik met de motoren naar Oostenrijk geweest en heb ik echt kunnen wennen en genieten van de scarver.
Al enige tijd gebruik ik hem ook voor woon werk verkeer en nu gaat het wel erg snel met de km's. Gekocht met 4800km op de teller en nu een jaar later zit ik alweer op 19000km.
Heb in het jaar weinig problemen met de scarver gehad. Laatst lekte het remvloeistof reservoir, maar na installeren van een nieuwe deksel met afsluitrubber was dit ook weer verholpen. Vind het topic (deel 1 en 2) erg interessant om te volgen om ook van anderen te horen hoe de scarver bevalt.
Groeten,
Yvette [afbeelding]
merci voor de informatie.
ik begin hem weer te gebruiken in juli.
nieuwe batterij is echt nodig? die erin ligt is nu net drie jaar oud. hij stond toen ik hem kocht stond hij ook al een jaar stil trouwens, benzine rook raar maar dat is het dan ook weer.
Wow, gave foto. Net of ik mijn eigen beesie zie staan. Ik moet hem hoognodig eens mee naar de bergen nemen.
Ik stem vóór
En ik ook.
Intussen gebeurt er niet zo veel meer in dit topic. Iedereen is natuurlijk te druk met motorrijden met dit weer
Heb voor mijn scarver nu alles besteld voor de grote 20.000 km beurt bij louis. Viel me reuze mee.
Daarnaast ben ik bezig om mijn gevarenlicht aan te sluiten. Ik heb een originele schakelaar gekocht met de gedachte om deze direct op mijn kabelboom in te kunnen pluggen. Dat ging helaas niet, er is geen voorbereiding. Er zijn dus verschillende kabelbomen met en zonder gevarenlicht.
Nu ga ik een extra relais toevoegen en zelf de bedrading leggen. Moet te doen zijn. Eerst even mijn multimetertje terug zien te vinden.
Ben.
Intussen gebeurt er niet zo veel meer in dit topic. Iedereen is natuurlijk te druk met motorrijden met dit weer