Postman_Pat
@lilou_the_petitbasset op insta
- 10 mei 2005
- 1.434
- 47
- Onderwerp starter
-
- #76
beste mensen,
heb in februari 2007 mijn scarvertje gekocht omdat ik er verliefd op werd op de motorbeurs in zwolle. Heb hem indertijd opgehaald, 50 km verderop met -6 graden. Mooi tochtje naar huis.
nooit geweten van dit forum. Ga het snel eens helemaal doorlezen.
overigens noem ik 'haar'mijn huppelk....tje.
heerlijk beestje.
groetjes, Thees.
De koppeling is makkelijk te checken, zo langzaam mogelijk gaan rijden in de hoogste versnelling, dan je gas open trekken en kijken naar je toerenteller en snelheidsmeter. De toerenteller mag niet veel sneller oplopen dan de snelheidsmeter. Wanneer je toerenteller dit wel doet (dus eigenlijk van 1500 tpm naar 5000 tpm in 1 hele snelle beweging) is je koppeling versleten.
Gas probleem kan misschien ook de injectie zijn die nog wakker moet worden.
Die van mij heeft trouwens geen embleem F650CS op zijn flank. Betekent dat dat de flank vervangen is of komt dat vaker voor?
Als je op de collagefoto onder 'Allerlei' kijkt zie je 'm staa,
Ranz,
het kenteken van mij is .. .. 75, gelukkig niet die 07 die jij kent. Heb hem gekocht in Nijverdal.
Thees.
Hey Scarvers,
Even een vreemde vraag, hoe lang zijn jullie ? Ik sta op 't punt een Scarver te kopen, maar op 't eerste gevoel lijkt ze me iets te laag te zitten. Zelf meet ik 185 cm. Kan je dat zadel makkelijk wat verhogen (of een hoger zadel kopen) of raak je die iets lagere zithoogte makkelijk gewoon.
Thanks !
dag ranz,
vraag me af hoe dat ze jouwe betaalbaar terug op de baan hebben gekregen na total loss te zijn geweest.
Eurcrow schreef:
Even een vreemde vraag, hoe lang zijn jullie ?
Korsser schreef;
Hoi ik ben Ronald en in het bezit van een Scarver, ik heb met veel belangstelling het Scarver topic 1 & 2 gelezen, ik ben net 2 weken in het bezit van mijn A en wat langer in het bezit van BE.
Ik ben ook zo'n 1.85 lang.
Maar had m'n stuur 35mm verhoogd, en m'n zadel iets van 10/15 cm.
Ook een verhoogd ruitje ...
Hey Ranz
Dat stuur en zadel verhogen, waar heb je dat laten doen ?
Hoi ik ben Ronald en in het bezit van een Scarver, ik heb met veel belangstelling het Scarver topic 1 & 2 gelezen, ik ben net 2 weken in het bezit van mijn A en wat langer in het bezit van BE.
[afbeelding]
Ik ben 1.90 en rij met het standaard zadel en het verhoogde ruitje. Ik heb veel last van de herrie van de wind. Mijn helm (CS3) raakt net de luchtstroom. Als ik een heel klein beetje ineen duik dan is het ineens heel stil (snelweg). Maar zo kun je natuurlijk niet zitten. Een verhoginkje aanrengen op mijn verhoogde ruit lijkt me geen optie, hij is al vrij instabiel in de hoogste stand. Dan zou ik er nog steuntjes bij moeten maken misschien.
Ben.
Welkom bij de club.
Hoe ben je gekomen tot de aanschaf van een Scarver? Het is nou niet echt een voor de hand liggende keus.
Ik ben 1.90 en rij met het standaard zadel en het verhoogde ruitje. Ik heb veel last van de herrie van de wind. Mijn helm (CS3) raakt net de luchtstroom. Als ik een heel klein beetje ineen duik dan is het ineens heel stil (snelweg). Maar zo kun je natuurlijk niet zitten. Een verhoginkje aanrengen op mijn verhoogde ruit lijkt me geen optie, hij is al vrij instabiel in de hoogste stand. Dan zou ik er nog steuntjes bij moeten maken misschien.
Een tijdje geleden heb ik een GIVI koffer gemonteerd, ideaal. Een mooi en handig ding met een eigen remlicht. Nu is de aluminium steun afgebrokenIk kan het wel weer lassen maar het zal verstevigd moeten worden, anders breekt hij natuurlijk weer. Ga ik even over nadenken....
Ben.
Even iets anders, hebben de andere rijders hier ook last van pitting op de voorvork?
Het is echt heel erg. De keerringen van de voorvork zijn op dit moment ook lek. (nog iets dat vervangen moet worden)
Loop er over te denken om de vorkpoten opnieuw te laten hardchromen. Maar ik weet niet of de motor dit nog waard is. Aan de andere kant heb je dan wel een motor welke gewoon nooit (hopelijk) meer last zal hebben van pitting aan de vorkpoten.
Als de vorkpoten er toch af gaan, doe er dan gewoon van die offroad rubbers omheen.
Had ik destijds ook, weet je nog?
Je kan ze speciaal voor de Scarver krijgen, maar een ander setje gewoon op maat snijden en bevestigen met een tyrip kan natuurlijk ook (was mijn manier).
Degene voor de Scarver zijn vrij dun, lees IEL.
Mocht je dan andere nemen, neem dan wat dikkere.
En je weet nog wel hoe tevreden ik ben met m'n huidige motor, maar bij het zien van (oa) deze foto's van m'n wijlen Scarvertje ... mis ik'm toch wel erg hoor, wat was't een fijne fiets