axelvanden
Rookie
- 23 dec 2018
- 20
- 2
Ik heb wel eens gelezen dat juist SP98 ook voor problemen kan zorgen. Hoewel ik het heel af en toe ook tank, maar meestal alleen de E95/10 variant.Hoi iedereen,tof forum hier..
Ik hou ook wel van een vreemde eend,en dus een scarver gekocht.
2004 +- 18000 km.
Ten eerste vind ik dat deze super leuk rijd,maar hij heeft wel het bekende syndroom;zodra ik de toeren onder 2000 rpm hou wil de motor wel eens stilvallen.
En hij gaat ook uit zichzelf soms in hoge toeren,even gas geven en hij zakt terug..
Wat heb ik gedaan tot nu toe...
ngk iridium gloeiplug,olie verversing;injector reiniger.
ik rij op super 98.
de tips om de electronica te resetten heb ik hier gelezen en uitgevoerd..Maar nog steeds het probleem.(gas 3x en ook de startknop 15 sec blijven inhouden)
wat kan ik nog doen,
inlaat van airfilter groter maken
lambda sonde reinigen of vervangen?(moet deze nog zoeken,dacht dat die normaal op de uitlaat zat..
Zou dit helpen?
groeten,axel
Waarom heb je een andere olie retourleiding gemaakt ?
Ik heb wel eens gelezen dat juist SP98 ook voor problemen kan zorgen. Hoewel ik het heel af en toe ook tank, maar meestal alleen de E95/10 variant.
Verder heeft mijn fiets al ruim 56dkm gereden, en de vorige die ik had 34dkm, en heb eigenlijk nooit problemen van stilvallen gehad, Lijkt me dat het meerdere oorzaken kan hebben, als valse lucht, of juist sterk vervuild luchtfilter, olie in de airbox. kan ook storing in de computer CDI-unit zijn, De lambda-sonde zit idd op de uitlaat, vlak na de bocht.
Nee, mijn Scarver is gewoon standaard en voorzien van allerlei accessoires. Daar wil ik niets aan veranderen, want ik ben zeer tevreden over dit ontwerp.Ziet er mooi uit, nog bijzonderheden en speciaaltjes ?
Ziet er mooi uit, nog bijzonderheden en speciaaltjes ?
mooi kleurtje ook.
Zijn er hier mensen die de inlaat van het luchtfilter iets groter maken,gaten in boren of stukje uitzagen/snijden om de scarver beter te laten ademhalen..had ergens gelezen dat om aan de goede milieunorm te komen deze zeer dun is,en de motor beter loopt met deze aanpassing..
Weer een mooi klusje aan de motor, het luchtfilter heb ik net nog tijd voor
wij gaan +- 3 maanden naar Spanje rondtrekken met de camper .
Waar boor je de gaten precies in het filter boven aan de rand of bovenop .
Texoot, dus het inlaat kanaal is wel groter geworden als dat +- 500 t/min. scheelt blijkt dat de luchtinlaat
toch wel te klein is gemaakt ga ook een beetje experimenteren.
De motor ziet er wel strak uit op"t ogenblik veel RVS denk ik netjes gedaan.