Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Goed, de rit is afgeblazen ivm een te beperkte opkomst: 2 vd 5 man :-((

Moet wel vervolgd worden hoor.
Blijkt wederom een unieke en zeldzame motor ...
 
Ik heb mijn Scarver verkocht en heb nog een set gave motordeksels overgehouden incl. los materiaal zoals bouten, irridium bougie, waterslangen.
Voor de grote deksels vraag ik 40 euro, de kleine 10 euro en het losse materiaal ook 10 euro. Alles bij elkaar mag het weg voor 80 euro.
20191123_100408.jpg
20191123_100542.jpg
20191123_100613.jpg
20191123_100752.jpg
20191123_101007.jpg
 

Bijlagen

  • 20191123_100408.jpg
    20191123_100408.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 3
  • 20191123_100542.jpg
    20191123_100542.jpg
    118,6 KB · Weergaven: 4
  • 20191123_100613.jpg
    20191123_100613.jpg
    121,4 KB · Weergaven: 3
  • 20191123_100752.jpg
    20191123_100752.jpg
    111,8 KB · Weergaven: 2
  • 20191123_101007.jpg
    20191123_101007.jpg
    104,5 KB · Weergaven: 4
Ik heb gelukkig (of helaas) niets nodig.
Jammer dat ie verkocht is. Je gaat hem nog missen hoor. :+
 
Ik heb gelukkig (of helaas) niets nodig.
Jammer dat ie verkocht is. Je gaat hem nog missen hoor. :+
Ik heb inmiddels alle Scarver onderdelen verkocht. Ik heb er geen spijt van, want ik heb een prachtige BMW R1200 C Independent gekocht en ben lid geworden vsn de BMW Cruiser Owners Group. Dat is een actieve groep, die veel kennis uitwisselt en toertochten organiseert. Het was alsof ik in een warm bad terecht kwam. Veel plezier met het Scarver forum. Het blijft een aparte motor met een geweldige goede wegligging.
 
Ik heb inmiddels alle Scarver onderdelen verkocht. Ik heb er geen spijt van, want ik heb een prachtige BMW R1200 C Independent gekocht en ben lid geworden vsn de BMW Cruiser Owners Group. Dat is een actieve groep, die veel kennis uitwisselt en toertochten organiseert. Het was alsof ik in een warm bad terecht kwam. Veel plezier met het Scarver forum. Het blijft een aparte motor met een geweldige goede wegligging.
Wat kan ik zeggen anders dan dat ik het herken en geheel begrijp.
Desalniettemin bedankt voor de aanwezigheid en info die wij onderling hebben mogen wisselen.
Je bent altijd welkom om zo nu en dan nog eens even te komen gluren haha!
Voor nu nog vele fijne en vooral veilige kilometers toegewenst op jouw inderdaad erg mooie Montauk(?), ook een hele fijne en bijzonder motor.
Tot ziens makker!
 
Wat kan ik zeggen anders dan dat ik het herken en geheel begrijp.
Desalniettemin bedankt voor de aanwezigheid en info die wij onderling hebben mogen wisselen.
Je bent altijd welkom om zo nu en dan nog eens even te komen gluren haha!
Voor nu nog vele fijne en vooral veilige kilometers toegewenst op jouw inderdaad erg mooie Montauk(?), ook een hele fijne en bijzonder motor.
Tot ziens makker!
Nee, ik heb een Independent gekocht.
 
goedemiddag mijn naam is Mark en sinds kort in het bezit van een Scarver uit 2002 ik heb wat problemen met een cockpit wat af en toe een eigen leven lijdt en af en toe niks laat zien , de cockpit heb ik afgegeven bij motor Houtrust om te lijken of ze er wat mee kunnen of kunnen doormeten . Bij de Scarver zat ook een hardcase met boxen erin. Nu heb ik deze aangesloten maar ik krijg geen geluid . Op de stekker staat stroom. Maar als ik mijn iPod aansluit gebeurt er niets ook het rode lampje boven op de hardcase brand niet . Zie ik iets over het hoofd .... wie weet er raad .
 
goedemiddag mijn naam is Mark en sinds kort in het bezit van een Scarver uit 2002 ik heb wat problemen met een cockpit wat af en toe een eigen leven lijdt en af en toe niks laat zien , de cockpit heb ik afgegeven bij motor Houtrust om te lijken of ze er wat mee kunnen of kunnen doormeten . Bij de Scarver zat ook een hardcase met boxen erin. Nu heb ik deze aangesloten maar ik krijg geen geluid . Op de stekker staat stroom. Maar als ik mijn iPod aansluit gebeurt er niets ook het rode lampje boven op de hardcase brand niet . Zie ik iets over het hoofd .... wie weet er raad .

Dag Mark; gefeliciteerd met de overstap van de Bandit naar de Scarver!
Al een beetje gereden de laatste twee weken?
Hoop dat dat goed bevalt, een mono moet je wel liggen zeg maar.

Het probleem wat je hier voorlegt is mij persoonlijk niet bekend.
Ik heb destijds wel een hardbox met speakers gehad, en die deed het gewoon.
Tenminste, alleen de volume knopjes deden het niet ...
En volgens mij kwam ik vorig jaar ergens nog het instructie boekje van die box tegen, maar heb hem dacht ik weg gegooid.
Maar goed, denk ook niet dat je er echt iets aan had gehad, waren enkelt de gebruiksaanwijzingen.

Je zegt dat de motor uit 2002 komt.
En er zit dus een hardcase op.
Dan ga ik je vragen of er héél toevallig een tweekleurig zadel op zit, of dat het nummerbord eindigt op nul zeven.
 
Bedankt voor je reactie, zal de deksel eens openmaken en daar wat spanning meten. Misschien vind ik daar iets. Mijn scarver heeft geen tweekleurig zadel, wil deze nog wel laten bekleden trouwens ,dus zoek nog een adresje geen hardcase , maar voor de rest alle tassen die er maar te koop waren volgens mij ..... en eindigt ook niet op 07. Was dat een oude motor van jou of zoiets.........? Zoals ik al beschreef heeft de cockpit ook wat kuren, deze gaan ze deze week bij motor Houtrust proberen door te meten, heb jij ervaring met een cockpit die niet helemaal perfect werkt ..... Voor de rest nog niet heel veel gereden , maar het valt mij op hoe soepel zo een scarver rijdt behoudens rond de 4000 toeren , daar is ie een beetje bokkerig, tevens moet de motor nog een beurtje ...... maar ook dat is een gedeelte van de hobby. Beetje sleutelen
 
Bedankt voor je reactie, zal de deksel eens openmaken en daar wat spanning meten. Misschien vind ik daar iets. Mijn scarver heeft geen tweekleurig zadel, wil deze nog wel laten bekleden trouwens ,dus zoek nog een adresje geen hardcase , maar voor de rest alle tassen die er maar te koop waren volgens mij ..... en eindigt ook niet op 07. Was dat een oude motor van jou of zoiets.........? Zoals ik al beschreef heeft de cockpit ook wat kuren, deze gaan ze deze week bij motor Houtrust proberen door te meten, heb jij ervaring met een cockpit die niet helemaal perfect werkt ..... Voor de rest nog niet heel veel gereden , maar het valt mij op hoe soepel zo een scarver rijdt behoudens rond de 4000 toeren , daar is ie een beetje bokkerig, tevens moet de motor nog een beurtje ...... maar ook dat is een gedeelte van de hobby. Beetje sleutelen

Goed, ik hoop dat je het kan oplossen.
Maar helaas zonder enige informatie of hulp van mijn kant, want dat zou absoluut niet ten goede komen haha!

En een two-tone zadel laten maken is wel heel gaaf, en daar zou ik gewoon mijn reguliere "auto bekleding" bedrijf voor raadplegen (zo heb ik dat destijds ook gedaan).
825c188b713132c215dc898493beab33.jpg


En inderdaad, ik doelde op mijn oude motortje.
Nieuw gekocht in 2002.
Getotalled in 2005.
Tijdje bij een sloopbedrijf gestaan.
Is verzeild geraakt naar Veldhoven.
Uiteindelijk op de Jaarbeurs verschenen via MotorPort Almere.
Even vergeten waar ik'm aansluitend heb terug gevonden, maar ben hem sindsdien uit het oog verloren.
Weet dat'ie op 05-06-2018 voor het laatst is overgeschreven ...

Ik heb met de cockpit volgens mijn nooit kuren oid gehad.
Wel twee maal een kapotte riemaandrijving.

En het is een echte mono; bokkig maar met een flinke funfactor.
Idd lekker tussen de 2500 en de 5000rpm houden, en genieten maar.
Heb zelf nu al vijf jaar een 650 mono maar dan een vijf klepper.
Das merkbaar soepeler en een stuk minder bokkig.
Daarentegen bij lange na niet zo zuinig!
Over de laatste 15.ooo km gemiddeld 1:18,9 waar de Scarver gemiddeld op zo'n 1:24 reed over 45.ooo km.
 
Vond nog een Dynorun uitdraai van destijds.
Mischien wel leuk om eens te bekijken ...
 

Bijlagen

  • C4C882A7-1302-4160-854F-CFA62B67EEED.jpeg
    C4C882A7-1302-4160-854F-CFA62B67EEED.jpeg
    167,4 KB · Weergaven: 11
  • 02B23918-D3FA-47D7-8FD0-8DF6BA964D0C.jpeg
    02B23918-D3FA-47D7-8FD0-8DF6BA964D0C.jpeg
    173 KB · Weergaven: 11
Leuke uitdraaien zo zie je egt wat zo'n motor waart is.
Inderdaad, ben eigenlijk wel erg benieuwd wat mijn huidige motor (Pegaso 2004) neer zou zetten.
Maar sta er echter niet op te wachten dat hij zo in de toeren word gejaagd, ben er in zekere zin toch wat zuinig/voorzichtig mee.
Zal er nog eens een nachtje over slapen.
Immers wel een leuk vergelijk, ook een 650 Rotax blok ... maar dan net ietsjes anders.
 
Inderdaad, ben eigenlijk wel erg benieuwd wat mijn huidige motor (Pegaso 2004) neer zou zetten.
Maar sta er echter niet op te wachten dat hij zo in de toeren word gejaagd, ben er in zekere zin toch wat zuinig/voorzichtig mee.
Zal er nog eens een nachtje over slapen.
Immers wel een leuk vergelijk, ook een 650 Rotax blok ... maar dan net ietsjes anders.
Je hebt helemaal gelijk net als de roetmeting voor een diesel auto,erg eng.
 
Zojuist maar even een informatie verzoek gestuurd naar een specialist hier in de buurt.
Voor informatie over een dynorun meting, om te kijken voor mogelijke verbetering in de vermogensafgifte en het brandstof verbruik.
Heb er geen haast mee, ook geen idee van de kosten, noch wat het opleverd natuurlijk ...
Zien het wel, nu terug naar het onderwerp Scarver.
 
De uitdraaien zijn zeker leuk om eens te zien, heb trouwens wel eens gelezen dat een andere bougie ook nog wat uit kan maken. Maar ik rijd nog maar zo kort 1 cilinder dat dat nog geen haast heeft . De eerder vermelde cockpit perikelen heeft voorrang . Heeft een andere scarver eigenaar misschien al eens te maken gehad met een cockpit met kuren. Het probleem is dat als ik het contact aan zet de lamp van de reserve en de km stand niet zichtbaar zijn en als ik rij de eerste meters er geen toerenteller is en geen snelheid is af te lezen. Er staat op de aansluiting van de cockpit wel gewoon stroom. Ik heb bij het topic techniek deze vraagbook al gesteld , maar nog geen concreet antwoord gekregen . Op buitenlandse forums hebben ze het over een condensator oid. misschien weet iemand hier meer van
 
Bedankt voor je reactie, zal de deksel eens openmaken en daar wat spanning meten. Misschien vind ik daar iets. Mijn scarver heeft geen tweekleurig zadel, wil deze nog wel laten bekleden trouwens ,dus zoek nog een adresje geen hardcase , maar voor de rest alle tassen die er maar te koop waren volgens mij ..... en eindigt ook niet op 07. Was dat een oude motor van jou of zoiets.........? Zoals ik al beschreef heeft de cockpit ook wat kuren, deze gaan ze deze week bij motor Houtrust proberen door te meten, heb jij ervaring met een cockpit die niet helemaal perfect werkt ..... Voor de rest nog niet heel veel gereden , maar het valt mij op hoe soepel zo een scarver rijdt behoudens rond de 4000 toeren , daar is ie een beetje bokkerig, tevens moet de motor nog een beurtje ...... maar ook dat is een gedeelte van de hobby. Beetje sleutelen

Weet niet of het probleem al is gevonden, maar het kan best te maken hebben met blootliggende kabels en kortsluitingen. Sommige dingen zijn lichtelijk italiaanse bouwkwaliteit haha.
Ik heb ook wel eens gelezen dat de schakelaar zelf soms ook voor problemen kan zorgen, of de CDI soms ook bedenkelijk kan reageren.
Heb zelf ook een CS met problemen gehad, bij mij waren het doorgebrande stroomkabels die kortsluiting (op de meest ongelukkige momenten) veroorzaakten.
 
Tellerunit opengemaakt niets waar kunnen nemen , wel iets schoongemaakt maar geen resultaat . Ook geen losse draadjes gezien of zoiets ,wil hem nu misschien opsturen naar carmo.Heeft iemand hier ervaring mee. ....Andere cockpit is ook een optie , past een tellerunit van een f650 gs ook op een Scarver ? Of gaat dat niet goed qua snelheid en toerental , indien dit past wordt het zoekbereik alleen maar groter. Voordeel van reparatie is natuurlijk wel dat ik mijn kilometerslang kan behouden.Stof tot nadenken dus ...
 
Een tellerunit gemonteerd van een f650gs met iets meer kilometers op de teller, maar probleem lijkt verholpen . Kan dus verder met het project. Beurtje , ander stuur, knipperlichten , zadel bekleden en nadenken over een andere kleur......
 
Mooi dat ie het weer doet,was het plug&play?
Ben benieuwd wat het repareren bij Carmo had gekost,wat was je nu kwijt als ik vragen mag?
 
Het was plug en play . Alles is gelijk behoudens de wijzerplaat. Kan eventueel overgezet worden. Maar vindt de wijzerplaat van een gs ook wel netjes. Volgens de carmo site zou het ongeveer 235 euro moeten kosten , echter is dit ook afhankelijk van de te vervangen onderdelen en excl het versturen , nu was ik voor nog geen 100 euro klaar.
 
Hoi, ik ben nieuw aangemeld, na maanden van meelezen. Ben een heropstapper, bijna; in 1996 voor het laatst gereden en gisteren op de beurs nieuwe spullen gekocht (pak, helm en laarzen).
Ik ben erg gecharmeerd van de Scarver, ga binnenkort naar eentje kijken, en heb daarom twee vragen:

Ik ben redelijk lang, 193 cm; past dat een beetje en kan ik de Scarver verhogen (stuur/zadel/vering?).

En: hoeveel kilometer kunnen ze mee?
Zijn er hier Scarvers met flink hoge kilometerstanden? Ik las dat er Amerikanen zijn met 100.000 mijl, dus dat is positief, maar die lui rijden alleen maar rechtdoor hè...
 
Terug
Bovenaan Onderaan