Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Maar dat is het uiteindelijk ook niet geworden.
Morgen haal ik m'n nieuwe motor op ... een 20 jaar oude XT600K (=kickstart).

[*]Geeft echt zo'n typisch "vroeger" gevoel (lees: zwart wit)
[*]Weegt gevoelsmatig als een mountainbike.
[*]Is voor een 1 cilinder lekker stil.
[*]Goedkoop in onderhoud
[*]Stuurt als een melogum!
[*]Rijdt ± 1:20


leuk!
mooie moto, spoedig een foto posten.
stuurt dat echt goed? of wat wil melogum zeggen (ken dat woord niet in het vlaams maar misschien ligt het gewoon aan mijn vocabularium haha)? het ziet er niet uit als een mega stuurbeest, maar wel fun om te raggen (met zo een vering zeker geschikt voor belgische wegen)

bye
 
leuk!
mooie moto, spoedig een foto posten.
stuurt dat echt goed? of wat wil melogum zeggen (ken dat woord niet in het vlaams maar misschien ligt het gewoon aan mijn vocabularium haha)? het ziet er niet uit als een mega stuurbeest, maar wel fun om te raggen (met zo een vering zeker geschikt voor belgische wegen)

bye

Waarschijnlijk zegt dat woord (lokaal dialect?) dat het stuurt als een gek. Wat wil je, licht, klein, behoorlijk krachtig (45pk ofzo?) voor die tijd en zuinig dankzij carburateurs.
 
Maar dat is het uiteindelijk ook niet geworden.
Morgen haal ik m'n nieuwe motor op ... een 20 jaar oude XT600K (=kickstart).

[*]Geeft echt zo'n typisch "vroeger" gevoel (lees: zwart wit)
[*]Weegt gevoelsmatig als een mountainbike.
[*]Is voor een 1 cilinder lekker stil.
[*]Goedkoop in onderhoud
[*]Stuurt als een melogum!
[*]Rijdt ± 1:20

Gaaf man. :} .Een echte classic.Wel zuinig op zijn hoor! ;)
 
Dankje wel heren.
En "melogum" betekend "als een gek".
Dat vermogen valt erg mee hoor, maar iets van 40 pk (20 jaar geleden).
Maar de funfactor is erg hoog.
En te hard rijden zal je buiten de bebouwde kom niet gauw gebeuren.
Hier een link naar de advertentie Motorshopper: Yamaha XT600K voor zolang'ie er nog op staat.
Zal binnenkort wel eigen foto's maken en speciaal voor jullie hier plaatsen.
Overigens, ik ben van plan om'm over te laten spuiten naar Army Green (dat matte donker groene).
Een standaard spatbord (langer) ben ik mee bezig, en een transparant ruitje is al in bestelling.
Verder heb ik nog een paar dingetjes van de 1150Gs bewaard die ik er nog op ga proberen te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Dankje wel heren.
En "melogum" betekend "als een gek".
Dat vermogen valt erg mee hoor, maar iets van 40 pk (20 jaar geleden).
Maar de funfactor is erg hoog.
En te hard rijden zal je buiten de bebouwde kom niet gauw gebeuren.
Hier een link naar de advertentie Motorshopper: Yamaha XT600K voor zolang'ie er nog op staat.
Zal binnenkort wel eigen foto's maken en speciaal voor jullie hier plaatsen.
Overigens, ik ben van plan om'm over te laten spuiten naar Army Green (dat matte donker groene).
Een standaard spatbord (langer) ben ik mee bezig, en een transparant ruitje is al in bestelling.
Verder heb ik nog een paar dingetjes van de 1150Gs bewaard die ik er nog op ga proberen te zetten.

Laten wrappen kan ook, kost denk ik iets van 500 euro ofzo? (voor de scarver ook een keertje geinformeerd kost 695euro)
Erg gaaf hoor....

Toevallig pas wat zitten lezen over de XT600 vs XT660 en dat het vermogen van de nieuwe slechts 3pk meer was dan de oude (48pk voor de nieuwe vs 45pk voor de oude)
maar dat het gewicht wel van 144kg (rijklaar) naar 181kg (rijklaar) was gestegen. Dus dat uiteindelijk de oude een betere pk/kg verhouding had. Nu weet ik natuurlijk niet wat er na 20 jaar nog van het oorspronkelijke vermogen over is. En nu ook de Touratech catalogus leeg kopen. _O-
 
Laatst bewerkt:
Gisteren even de nieuwe onderdelen op de foto gezet:

Nieuwe voor veren
IMAG0400.jpg


Andere schokbreker
IMAG0401.jpg


de nieuwe voorband (Metzeler Z6 roadtec) staat ook al in de hal.
 
Oeps :o gewoon ff vergeten te melden dat het rijbewijs binnen is. :)
Helaas is na 10 weken stilstaan mijn accu leeg en moet ik deze gaan opladen.
heb een filmpje gevonden op i-net hoe ik deze eruit kan halen maar is het nou echt noodzakelijk om mijn halve motor uiit elkaar te halen?? :?
 
Laatst bewerkt:
weer pech... met de scarver.
ik moest in francorchamp werken dit weekend, toch 2 x 150 km plus ginder nog een km of 120 bij mekaar gereden.
op de terugweg net na luik op de autostrade in de gietende regen opeens... broooem, aandrijving weg. snel naar de pechstrook ,was mijn aandrijfriem verdwenen. nochtans reed ik aan constante snelheid op de autostrade en was er voor de rest niets geks te melden... heb dan autostop gedaan naar brussel.

het was al mijn tweede keer (eerste keer bij 33000 km) dat de riem brak (toen wel door 'gek' te doen, nu niet)

vrees dat ik de moto ga verkopen voor stukken, er scheelde nog wel wat zaken aan, maar hij reed, echter, een nieuwe riem kost honderden euros inclusief plaatsing, voor een moto die op <1000 euro word geschat is het dat niet waard. hij heeft ook al 57500 km op de teller.

hier eindigt mijn scarverperiode waarschijnlijk, dan maar tweede moto als enige gebruiken, de mt-01
 
Eventueel heb ik wel interesse in je scarver. Stuur maar een PB of een mailtje als je hem echt weg gaat doen.

Ben.
 
Heb mijn CS destijds nieuw gekocht.
Na 25.ooo km ging de riem stuk, en vervolgens 15.ooo km later weer!
De eerste keer viel nog binnen de garantie.
De tweede keer werd uit coulance het onderdeel door BMW betaald, de garage kosten waren dan eigen rekening.

Erg netjes afgehandeld, maar dat veranderd niets aan het feit dat de boel stuk ging.
Het idee van de riem is dat'ie in principe 2x zolang als een ketting mee zou gaan ... das dus niet gelukt.
En ik vrees dat ik niet de enigste ben met deze nare ervaring :( .

Mocht je de motor daadwerkelijk verkopen, dan zou ik Ebay ook overwegen.
Ik heb nadat de motor totall was gegaan, allerlei ondelen als "package deal" verkocht aan iemand in Engeland.
Maar goed, als je het kwijt kan in eigen land ... tja, wat houd je tegen?

Succes!
 
Bedankt voor de tip! echter, op ebay als onderdelen verkopen, dan moet je natuurlijk ook technisch genoeg zijn en de infrastructuur hebben om het ding zelf te demonteren, dat lukt me hier nooit.

ook moet je bij een internationale verkoop op ebay altijd international shipping aanbieden, best kostelijk voor een motor niet?

mvg
 
Vandaag eindelijk rijden op mijn scarver, straat uit gas geven doorschakelen en ineens houd de motor vol in lag al bijna met mijn snufferd op mijn voorwiel, maar ja gewoon ff door rijden opschakelen en afslaan :( .
Wederom starten rijden inhouden en afslaan en gelijk maar terug naar huis.
Verschillende zaken gebeld voor onderhoud doet bijna niemand onderhoud voor bmw :?
Word vanmiddag terug gebeld of motoport het doet anders verplicht naar de bmwdealer toe

Maar ja weer wachten tot ik kan :]
 
Ik denk dat als je er 1000,- voor kunt krijgen, het weinig zin zou hebben om hem in onderdelen te verkopen. Het kost je veel meer tijd dan je denkt en uiteindelijk blijf je met een aantal onderdelen zitten. De Scarver is nou eenmaal niet zo`n gangbaar model.

Succes!

Ben.
 
Even over de brandstoffen met toegevoegde alcohol :

Home

Onze inspuiters kunnen hier mee overweg. Je verbruikt alleen wel meer brandstof. De energie inhoud van alcohol is minder, dan van benzine.
 
mijn scarver is de deur uitn a 5 jaar ermee gereden te hebben, aan een nederlander verkocht voor een erg laag prijsje, maar zonder de riem te hebben moeten repareren en met valbeugels, abs, handvatverwarming, givi en remus uitlaat plus origineel. goeie deal voor hem dus.

ik blijf voorlopig van bmw's af, spijtig dat hun modellen zo interessant zijn wat het moeilijk maakt, maar de betrouwbaarheid vind ik bedroevend, al bleef het rotax blok wel altijd bollen.

nu dus een mt-01 als enige motor, niet slecht (wel minder praktisch)

succes allemaal
 
Hallo allemaal.
Mijn naam is stefan en na een jaar me vriendin achterop mijn k100rs gehad te hebben, vond ik het tijd dat mevrouw zelf maar eens aan het rijden toe kwam.
Motorlessen gepland en alvast op zoek naar een leuk fietsje.
Nu blijkt echter dat mevrouw bij haar eerste les is weggestuurt door haar instructeur omdat ze te klein is. 4 andere rijscholen gekeken echter allemaal net te hoog. Ik wil dat ze meteen zwaar gaat rijden want die 2 jaar overgang vind ik maar niks. De enige rijschool waar ze terecht kan is er een met harleys :( . Dat gaan we dus niet doen.
Na veel bellen en regelen met o.a de verzekering en de rijschool en het CBR heb ik het nu zover dat ze met een eigen motor mag lessen en afrijden.

Op zoek naar een lage motor liefst bmw kwam mijn oog op de scarver. We hebben al bij de bmw dealer gestaan en gepast maar hij is net te hoog. nu weet ik dat er verlaagde zadels voor deze fiets zijn maar kan ze nergens vinden.

Verder nog een vraagje want hoe betrouwbaar is deze fiets, het is namenlijk de bedoeling om volgend jaar of over 2 jaar de 9 landen route te gaan rijden naar de stelvio pass in italië. Ik vraag me af of deze fiets dat aan zou kunnen.

Mvg
Stefan Frederiks

sorry voor de lap tekst.
 
Welkom Ravonthorne,

Je kan bij Wunderlich terecht voor een verlaagd zadel.
Op MP of EB zal je ze niet gauw tegen komen vrees ik.

De motor is gerust betrouwbaar, maar over de riem liggen de ervaringen uiteen.
Bij mij ging'ie na 20ooo en 40ooo km stuk ...

Je kan natuurlijk ook kijken voor een grotere vrouw ;)
Bovendien weet je nooit hoe de situatie ervoor staat over 2 (!!!!) jaar.
 
Beste Raventhorne,

ik kom net terug van een 4daagse naar de Vogezen, heb op 4 dagen rond de 1500km gedaan, geen druppel olie verbruikt en tegen een gemiddelde van 3.5l/100km. Ik was vergezeld van een GS1200, een 1150 en een gs800 van 1996, maar ze waren allemaal verbaasd dat ik niet moest onderdoen. De CS is een zeer betrouwbare motorfiets, maar zoals alle motoren moet hij goed onderhouden zijn. De aandrijfriem moet normaal pas rond de 40000km vervangen worden, maar veel hangt af in wat een conditie de motor gereden heeft, als die veel in de winter heeft gereden als er zout gestrooid is, welja, dan heb je idd kans dat dit vroeger moet.
Ik zou ook doodgraag een F650GS hebben, maar ik blijf met mijn scarver rijden tot hij op is, want het is een zuinige, fijne en wendbare motorfiets. Hij heeft nu 24000km en is van 2002, en hoop er nog zeker 5jaar mee te kunnen rijden.
Als je er eentje vidn met weinig KM, niet twijfelen zou ik zeggen. en op de volgende websites kun je veel toebehoren verkrijgen Motorradzubehör » wunderlich.de | Alles für Ihre BMW en http://shop.sw-motech.com/lshop,sho...en,1303587754-19101,brands.bmw.f650cs,,,,.htm
 
Daar staat ie dan. Zielug te wezen zonder voorviel en voorvork........ :+

Was wel wat werk om de voorvork eruit te halen hoor....Maar een goede hete fohn bracht de oplossing.

IMAG0459.jpg
 
Hallo allemaal.
Mijn naam is stefan en na een jaar me vriendin achterop mijn k100rs gehad te hebben, vond ik het tijd dat mevrouw zelf maar eens aan het rijden toe kwam.
Motorlessen gepland en alvast op zoek naar een leuk fietsje.
Nu blijkt echter dat mevrouw bij haar eerste les is weggestuurt door haar instructeur omdat ze te klein is. 4 andere rijscholen gekeken echter allemaal net te hoog. Ik wil dat ze meteen zwaar gaat rijden want die 2 jaar overgang vind ik maar niks. De enige rijschool waar ze terecht kan is er een met harleys :( . Dat gaan we dus niet doen.
Na veel bellen en regelen met o.a de verzekering en de rijschool en het CBR heb ik het nu zover dat ze met een eigen motor mag lessen en afrijden.

Op zoek naar een lage motor liefst bmw kwam mijn oog op de scarver. We hebben al bij de bmw dealer gestaan en gepast maar hij is net te hoog. nu weet ik dat er verlaagde zadels voor deze fiets zijn maar kan ze nergens vinden.

Verder nog een vraagje want hoe betrouwbaar is deze fiets, het is namenlijk de bedoeling om volgend jaar of over 2 jaar de 9 landen route te gaan rijden naar de stelvio pass in italië. Ik vraag me af of deze fiets dat aan zou kunnen.

Mvg
Stefan Frederiks

sorry voor de lap tekst.

Beste Stefan,

Ik ben geloof ik 1 van de weinige die niet heel veel problemen met de scarver heeft gehad (behalve door mijzelf veroorzaakt)
Er staat bij mij nu iets meer dan 35000 km op de teller en heb buiten de normale onderhoudszaken geen gekke dingen gehad.
Helaas heb ik 2 jaar geleden een aantal keren door de pekel gereden en zijn daarbij mijn vorkpoten beschadigd geraakt.
De Riem is bij mij ook nog in orde, ik moet hem alleen even op spanning laten brengen.

Wat ik verder heb gehad vind ik onder onderhoud vallen (voor en achterbanden, olie+filter, nieuwe accu ivm kapot vriezen van de oude, nieuwe remvloeistoffen, nieuwe remschijven).
Wat betrouwbaarheid zit het mijns inziens dus wel goed.
Verlagen kan je op meerdere manieren doen (informeer eens bij Startwin, een zadel op maat laten maken bij een zadelmaker, verlagingsset aanbrengen op de achterwielophanging + voorvork laten zakken)

Verder is het niet aan te raden om lange stukken over de snelweg te rijden, niet dat het niet kan, het is alleen niet echt comfortabel.
 
Hallo Stefan,

Leuk dat je op een scarver bent uitgekomen als motor voor je vriendin.
Ik rij zelf ook scarver en ben 1.70 m. Ik heb een scarver met verlaagd zadel en geen enkele moeite om met mijn voeten aan de grond te komen. Regelmatig worden er 2de hands scarvers aangeboden met verlaagd zadel. Mogelijk vind je er 1 in de buurt en kan je vriendin daar eens op gaan zitten en testen. Anders zijn er nog verschillende BMW onderdelen zaken die soms verlaagde zadels hebben liggen.

Mijn scarver heb ik gekocht met 4800 km op de teller en nu 3 jaar later, staat er 49000 km op de teller. Ik heb er mee zomers door de alpen gereden en ook de Stelvio en dit gaat onzettend soepel. Ook de weg naar huis, in 1 dag 1000 km snelweg, gaat prima op de scarver. Ik gebruik de mijne ook voor woon-werk verkeer, dus rijd er verder ook veel snelweg km's mee.

Qua onderhoud heb ik alleen een keer een nieuwe accu moeten plaatsen en de koplampunit moeten vervangen ivm kortsluiting. Zelfs de originele riem zit nog op mijn motor en is alleen 1 keer opnieuw gesteld.

Groeten,

Yvette

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan