Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Kijk, dankjewel boys, ik zou er niet opgekomen zijn dat je zo'n ding opnieuw kan laten bekleden, hele goeie tip!
Goedemiddag
Mijn huidige motoren zijn niet zo 'bagage-vriendelijk' en ben nu op zoek naar een leuke motor om woonwerk te doen en (rustige) tourritjes.
Mijn oog is gevallen op de Scarver vanwege zijn/haar 'aparte' uiterlijk, maar heb nog paar vraagjes:
- Wat is de actieradius van de motor?
- Wat zijn de kwaaltjes van de motor?
- Hoe kom je (tegenwoordig) aan zo'n kickass hardcover 'tank-koffer'? Meesten op Marktplaats hebben een zachte tas
Alvast bedankt!
Daniël
Actieradius: afhankelijk van rijstijl haalde ik tussen de 260 - 320km (moet nu opnieuw mijn ijkpunten gaan verzamelen) maar het verbruik ligt eigenlijk gemiddeld zo rond de 1:21 (4,65 L/100km)
Kwaaltjes(positief/negatief): Tsja, lees het topic maar eens door. maar in een notendop:
- KFR zo rond de 3000-3500 tpm
- Turbulentie van ruitje (afhankelijk van lengte berijder)
- roestende boutjes en schroefjes
- Versleten of niet goed afgestelde riem (VERVANGEN IS DUUR!!!!!!)
- Bij doorrijden snel last van Pitting op de voorvork (eigen ervaring)
- Erg wendbaar
- De Kick van het 1-cil. geluid[
- Weinig aftermarketspul verkrijgbaar
- Barstjes in de grepen voorop
- Had ik het geluid al geroepen?
- Dure vervangingsonderdelen
zo'n koffer kan je via de dealer misschien nog wel kopen (DUUR!!!) of check Ebay.de maar eens.
Goedemiddag
Mijn huidige motoren zijn niet zo 'bagage-vriendelijk' en ben nu op zoek naar een leuke motor om woonwerk te doen en (rustige) tourritjes.
Mijn oog is gevallen op de Scarver vanwege zijn/haar 'aparte' uiterlijk ...
Daniël
met een CB500 ga je wel VEEL minder problemen hebben dan met een scarver.
ik heb geen cb 500 maar ben van scarver naar iets japans gegaan en de reliability is echt een gigantisch verschil.
de cb500 als zeer basic model (had de gs500) zijn niet kapot te krijgen.
maar rijd er zeker eens mee, miss dat dit element voor jou van minder belang is en rijgedrag wel, dat is bij de scarver zeker goed (handling).
Behalve regulier onderhoud (en mijn eigen geinitieerde grootonderhoud) heb ik nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Ja een lege accu, lekke band, of een kapot lampje. Maar dat kan je bij een CB ook gebeuren. De lekke voorvork had ik op mijn vorige motor ook (Kawasaki) maar die heb ik nooit laten vervangen. Sterker nog, daar had ik bij koude vanaf 4graden en lager altijd problemen met starten en laten draaien van de motor. Daar heeft de geinjecteerde scarver geen last van die doet het eigenlijk altijd.
Roq, ik heb nog een blauw zadel in de aanbieding.
vr pr € 25
Ik denk niet dat je zadel er veel beter van wordt als je het open laat.Heb een klein scheurtje in mijn zadel ontdekt. ongeveer 5mm lang. Is het belangrijk om daar gelijk iets aan te doen? ivm vocht opname of zo?
Bij BVA is vandaag nog een scarver in de veiling. Buitenlandse papieren.