Scarver topic & Scarver forum! Deel 2

Misschien een beetje off-topic, maar ik heb vorige week een goede 1200km gedaan met mijn scarver naar de Elzas streek in Frankrijk en heb er me dol met geamuseerd, vooral aan de pomp als mijn mede rijders hun tank met 20l moesten vullen en ik slechts de helft ! Top machientje, ik zou nochtans graag een GS hebben, maar ik denk dat ik er zeker nog een jaartje mee ga rijden.
 
Kijk, dankjewel boys, ik zou er niet opgekomen zijn dat je zo'n ding opnieuw kan laten bekleden, hele goeie tip!

Nog 1 tip:

Geen echt leer gebruiken. Als je dit namelijk nat wordt door de regen, wordt dit keihard. Gewoon iets waterafstotends gebruiken (bijvoorbeeld skai).
 
Ilpendam, daar woonde ik mijn hele leven eigenlijk wel in de buurt. Tot twee weken geleden. Nu woon ik in Brabant. :P
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :W

Mijn huidige motoren zijn niet zo 'bagage-vriendelijk' en ben nu op zoek naar een leuke motor om woonwerk te doen en (rustige) tourritjes.

Mijn oog is gevallen op de Scarver vanwege zijn/haar 'aparte' uiterlijk, maar heb nog paar vraagjes:
- Wat is de actieradius van de motor?
- Wat zijn de kwaaltjes van de motor?
- Hoe kom je (tegenwoordig) aan zo'n kickass hardcover 'tank-koffer'? Meesten op Marktplaats hebben een zachte tas :)

Alvast bedankt!

Daniël
 
Goedemiddag :W

Mijn huidige motoren zijn niet zo 'bagage-vriendelijk' en ben nu op zoek naar een leuke motor om woonwerk te doen en (rustige) tourritjes.

Mijn oog is gevallen op de Scarver vanwege zijn/haar 'aparte' uiterlijk, maar heb nog paar vraagjes:
- Wat is de actieradius van de motor?
- Wat zijn de kwaaltjes van de motor?
- Hoe kom je (tegenwoordig) aan zo'n kickass hardcover 'tank-koffer'? Meesten op Marktplaats hebben een zachte tas :)

Alvast bedankt!

Daniël

Actieradius: afhankelijk van rijstijl haalde ik tussen de 260 - 320km (moet nu opnieuw mijn ijkpunten gaan verzamelen) maar het verbruik ligt eigenlijk gemiddeld zo rond de 1:21 (4,65 L/100km)
Kwaaltjes(positief/negatief): Tsja, lees het topic maar eens door. ;) maar in een notendop:
  • KFR zo rond de 3000-3500 tpm
  • Turbulentie van ruitje (afhankelijk van lengte berijder)
  • roestende boutjes en schroefjes
  • Versleten of niet goed afgestelde riem (VERVANGEN IS DUUR!!!!!!)
  • Bij doorrijden snel last van Pitting op de voorvork (eigen ervaring)
  • Erg wendbaar :P
  • De Kick van het 1-cil. geluid[ })
  • Weinig aftermarketspul verkrijgbaar
  • Barstjes in de grepen voorop
  • Had ik het geluid al geroepen?
  • Dure vervangingsonderdelen

zo'n koffer kan je via de dealer misschien nog wel kopen (DUUR!!!) of check Ebay.de maar eens.
 
Actieradius: afhankelijk van rijstijl haalde ik tussen de 260 - 320km (moet nu opnieuw mijn ijkpunten gaan verzamelen) maar het verbruik ligt eigenlijk gemiddeld zo rond de 1:21 (4,65 L/100km)
Kwaaltjes(positief/negatief): Tsja, lees het topic maar eens door. ;) maar in een notendop:
  • KFR zo rond de 3000-3500 tpm
  • Turbulentie van ruitje (afhankelijk van lengte berijder)
  • roestende boutjes en schroefjes
  • Versleten of niet goed afgestelde riem (VERVANGEN IS DUUR!!!!!!)
  • Bij doorrijden snel last van Pitting op de voorvork (eigen ervaring)
  • Erg wendbaar :P
  • De Kick van het 1-cil. geluid[ })
  • Weinig aftermarketspul verkrijgbaar
  • Barstjes in de grepen voorop
  • Had ik het geluid al geroepen?
  • Dure vervangingsonderdelen

zo'n koffer kan je via de dealer misschien nog wel kopen (DUUR!!!) of check Ebay.de maar eens.

Wow! Dank je voor jouw snelle respons :} Ja, sorry voor de vragen. Ben nogal...lui om alles terug te lezen :$

Dat is een leuke actieradius! De kick van een 1-cilinder heb ik helaas nooit meegemaakt, dus ik ben erg benieuwd *D (Wel ervaring met 2,3 en 4 cilinder.)

Sorry... KFR? Met Google kom ik op horten en stoten. Ben het hokkerige wel gewend met m'n 2 cilinders. Is dit heel anders met een 1?

Ebay.de. Goede tip. Ben zelf niet zo van de Ebay, maar als dat idd veel kan schelen...

De wendbaarheid, zuinig en geluid (van horen zeggen ;) ) zijn voor mij doorslaggevend :Y

Was oorspronkelijk aan het kijken naar een CB500, maar ik vind de Scarver toch vele malen leuker om te zien.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag :W

Mijn huidige motoren zijn niet zo 'bagage-vriendelijk' en ben nu op zoek naar een leuke motor om woonwerk te doen en (rustige) tourritjes.

Mijn oog is gevallen op de Scarver vanwege zijn/haar 'aparte' uiterlijk ...

Daniël


Niet teveel vragen -> gewoon proberen!

Maar wees gewaarschuwd omtrent het één-cilinderen -> either you love it or you hate it :9 !
Kwestie van een proefitje lijkt mij, en liefst zo laaaaaang mogelijk haha!

Have fun Daniël!
 
met een CB500 ga je wel VEEL minder problemen hebben dan met een scarver.
ik heb geen cb 500 maar ben van scarver naar iets japans gegaan en de reliability is echt een gigantisch verschil.
de cb500 als zeer basic model (had de gs500) zijn niet kapot te krijgen.

maar rijd er zeker eens mee, miss dat dit element voor jou van minder belang is en rijgedrag wel, dat is bij de scarver zeker goed (handling).
 
met een CB500 ga je wel VEEL minder problemen hebben dan met een scarver.
ik heb geen cb 500 maar ben van scarver naar iets japans gegaan en de reliability is echt een gigantisch verschil.
de cb500 als zeer basic model (had de gs500) zijn niet kapot te krijgen.

maar rijd er zeker eens mee, miss dat dit element voor jou van minder belang is en rijgedrag wel, dat is bij de scarver zeker goed (handling).

Behalve regulier onderhoud (en mijn eigen geinitieerde grootonderhoud) heb ik nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Ja een lege accu, lekke band, of een kapot lampje. Maar dat kan je bij een CB ook gebeuren. De lekke voorvork had ik op mijn vorige motor ook (Kawasaki) maar die heb ik nooit laten vervangen. Sterker nog, daar had ik bij koude vanaf 4graden en lager altijd problemen met starten en laten draaien van de motor. Daar heeft de geinjecteerde scarver geen last van die doet het eigenlijk altijd.
 
Behalve regulier onderhoud (en mijn eigen geinitieerde grootonderhoud) heb ik nog geen noemenswaardige problemen gehad.
Ja een lege accu, lekke band, of een kapot lampje. Maar dat kan je bij een CB ook gebeuren. De lekke voorvork had ik op mijn vorige motor ook (Kawasaki) maar die heb ik nooit laten vervangen. Sterker nog, daar had ik bij koude vanaf 4graden en lager altijd problemen met starten en laten draaien van de motor. Daar heeft de geinjecteerde scarver geen last van die doet het eigenlijk altijd.

ik ben blij voor u dan!

ik heb jaren een scarver gehad maar mijn eigne ervaringen zijn natuurlijk niet representatief, echter, ik ben hier ook actie geweest op de thread en er kwamen toch wel vaker dan bij sommige japanse modellen (niet allemaal natuurlijk) zaken boven of opmerkingen over technische issues, zoals de befaamde riem bijvoorbeeld etc.

persoonljk had ik ook problemen met versnellingsbak (overslaand tandwiel, ging 1000 euro kosten), balhoofd lager (herstelling kostte 3 keer meer dan bij japanse motor nu), bande en batterij idd maar heb je bij elke moto, doorgezakte kl** voorvering, rommel ABS, 2 keer kapotte riem, etc.

werd me toch wat teveel, heb er amper 25000 km mee gereden. hij was wel erg zuinig overigens! en geluidje met remus was extreem luid maar mooi.
 
in de meeste motoren zitten gewone standaard lagers in en die zijn bij de vakhandel bijv. stukken goedkoper als bij een dealer!
gr martin
 
Roq, ik heb nog een blauw zadel in de aanbieding.
vr pr € 25

Hey Kijk! Ik ga je mailen! :}

Ik heb een donkerblauwe scarver, even plaatjes gegoogled en ik denk dat zo'n blauw zadel er wel bij moet kunnen passen als ik de juiste voor ogen heb. Ik heb hier in de buurt in Brabant een prijsopgave gevraagd voor opnieuw bekleden, en daar kwamen ze aan de telefoon met een voorzichtige schatting van 175 euro. Omdat dat niet in de richting ligt van de 50 - 80 euro die ik van anderen hier heb gelezen, zou dit voor mij een veel betere oplossing zijn, dus ik mail je zoals gezegd.

Als iemand nog een tip heeft waar ik in de regio van eindhoven - venlo betaalbaar kan laten herbekleden hou ik me alsnog aanbevolen.
 
Heb een klein scheurtje in mijn zadel ontdekt. ongeveer 5mm lang. Is het belangrijk om daar gelijk iets aan te doen? ivm vocht opname of zo?
 
Heb een klein scheurtje in mijn zadel ontdekt. ongeveer 5mm lang. Is het belangrijk om daar gelijk iets aan te doen? ivm vocht opname of zo?
Ik denk niet dat je zadel er veel beter van wordt als je het open laat.
Als er eenmaal water in komt, blijft het een altijd terugkerend punt.
Dat droogt niet zomaar meer op! -O-

Misschien een beetje secondelijm ertussen? Zodat er niks in kan komen..
 
Laatst bewerkt:
Woensdag jl kwam ik in de zaanstreek op de rotonde bij de watertoren nog een scarver tegen. Ik woon zelf in Assendelft. Een bekende uit dit forum?
(Had nog de originele uitlaat erop)

Voor de rest beleef ik nog veel lol aan het motortje. Woon-werk gaat lekker en af en toe wat bochtenwerk door de polder is ook fun. Pas nog in de regen op de A9 met wind tegen door de file geknald(mijn uitlaat is nogal lawaaiig). Ik heb nog steeds geen spijt van de 1 cylinder.
Met mijn suzuki gsx650f is het afstandenwerk wel veel beter tot 140 km /uur maar het bochtenwerk is wel minder. Gewoon een heel andere motor.
 
Hoi iedereen op het forum,

Na 10 jaar in het bezit te zijn van het rijbewijs, gisteren de aankoop van een Scarver gedaan.
In de afgelopen jaren een aantal keren iets gehuurd en daar een weekend mee weg geweest.

Vrijdagavond haal ik hem op en van het weekend eens gaan rondrijden

Nu ben ik aan het kijken voor de verzekering ervan.
Net mijn eigen tussenpersoon gebeld en die kwam met WA+ voor €28,-, kijk net zelf op knmv.nl en kom daar uit op een bedrag van €5,- per maand.

Wie heeft er ervaring met de verzekeringen van knmv?
 
Dag Peuman,

Nog een paar uurtjes dus … vast gefeliciteerd!
Met de KNMV heb ik geen ervaring, en wat ik destijds voor mijn CS betaalde aan verzekering zou ik niet meer weten.

Ik begrijp dat er in die 10 jaar niet bijster veel gereden is?
Doe je dan wel voorzichtig?
Het is dan "maar" een 650, maar wel nog steeds een "echte" motor hoor!
Have fun, en we horen graag van je!

O, en foto's worden hier ook zeer gewaardeerd :W
 
Zo, de eerste kilometers zijn inmiddels gereden, het is lekker rijden op zo'n scarver.

Leuk dat er een alarm opzit, heb alleen nog geen idee hoe de bediening ervan werkt.
De ene keer gaat er van alles loeien bij het wegrijden en een andere keer blijft hij lekker stil.

Van de week maar eens bij een dealer vragen hoe het alarm bediend moet worden.

Vandaag weer een stuk rijden, zal het drukke terras niet opzoeken ivm wel/geen loeiend alarm ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan