• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Schaamrand voor of achter

Sinner 2stroke

MF veteraan
Lid geworden
26 feb 2003
Waarderingsscore
0
ik zet met iets vreemds.. voor heb ik geen schaamranden, achter wel... hoe zit dat? ik kan toch niet over mijn voorband heen rijden? :?

tja je voor en achterband zijn natuurlijk niet gelijk, daarbij komt ook nog eens het feit dat je nog vering hebt op een motor

toch blijft het gek, ik dacht dat je schaamranden achter eerder weg zouden zijn dan voor

Ligt er ook aan hoe je een bocht instuurt en hoe je vering is afgesteld, meen ik me te herinneren. Verder kan ik je hier niet zo veel over vertellen. Probeer anders de zoekfunctie eens, hier zijn al meerdere topics over geplaatst. Wellicht vindt je hierin meer info. ;)

Heb ik ook ... voor helemaal geen randje meer, en achteraan nog een halve centimeter. Ligt veel aan je manier van insturen. Ik doe dit nogal heel scherp ... vandaar geen randje vooraan :)

mij is verteld dat de rand achter verteld hoe hard je een bocht uit- en de rand voor hoe hard je er in vliegt... maar nog tig variabelen als vering, type band en type motor...

maaktniet uit, heb voor en achter geen randen om me over te schamen hehehehe

ik heb voor en achter wel randen
maar daar schaam ik me zeker niet voor

mij is verteld dat de rand achter verteld hoe hard je een bocht uit- en de rand voor hoe hard je er in vliegt... maar nog tig variabelen als vering, type band en type motor...
Ik moest deze zin toch 4 keer lezen voor ik 'm begreep. Ligt aan mij uiteraard. :)

Schaamranden? Welke schaamranden :?

Dat is nou een voordeel van motorloosheid :)

ik wil niet zeuren maar "WHAT THE FUCK IS EEN SCHAAMRAND" heb wel een aan "schaamlippen" gezeten maar deze zitten niet op mijn bike

ik wil niet zeuren maar "WHAT THE FUCK IS EEN SCHAAMRAND" heb wel een aan "schaamlippen" gezeten maar deze zitten niet op mijn bike

Lolzz

Schaamranden zijn de randen van je band waarop je niet rijd. Wanneer je strak/laag door de bocht gaat benut je heeel je band. Ga je niet zo strak of laag door de bocht dan benut je een bepaald gedeelte niet, dat gedeelte word een soort van rand. Sommige noemen dit een schaamrand omdat het "kicke" is om heeel je band op te rijden en dat dat dus een teken is dat je laag door de bocht gaat en dus heeel ergg goed kan rijden en waaanzinnig stoer bent :+ ;)

Lolzz

Schaamranden zijn de randen van je band waarop je niet rijd. Wanneer je strak/laag door de bocht gaat benut je heeel je band. Ga je niet zo strak of laag door de bocht dan benut je een bepaald gedeelte niet, dat gedeelte word een soort van rand. Sommige noemen dit een schaamrand omdat het "kicke" is om heeel je band op te rijden en dat dat dus een teken is dat je laag door de bocht gaat en dus heeel ergg goed kan rijden en waaanzinnig stoer bent :+ ;)
nou was dat effe schrikken of nie? :] :] :]

p.s kan niet zo plat kom m'n tiet aan de grond (boxer)

Laatst bewerkt:
toen ik vor en achter 090 had had ik geen schamranden. nu hab ik voor nogsteeds 090 en achter 207. voor heb ik geen schaamrand en achter wel... :?

Voor nix en achter schaamrandje van 1,5 mm (Beide BT-010's) en schuiner kan ik echt niet....stepjes zitten continu aan de grond :? (iemand anders met een zxr 400 ook last van??)

dat verklaart misschien waarom ik op mijn 125 voor geen schaamranden heb en achter wel... (maar mn achterband loopt op het laatst gewoon verticaal af.. daar zou je niet op kunnen rijden.. misschien iets te groot maatje..)

toen ik vor en achter 090 had had ik geen schamranden. nu hab ik voor nogsteeds 090 en achter 207. voor heb ik geen schaamrand en achter wel... :?

k had pirelli dragon achteraan en daar zat nog 2mm schaamrand op aan 2 kant.
Nu 207 achteraan en daar heb ik nog 1 cm ofzo, na een dagje circuitrijden met stepjes en uitlaat aan de grond. Volgens verschillende mensen komt dit door het feit dat een 207 wat breder is dan een pirelli en je die dus niet tot aan de rand kan berijden.

Voor nix en achter schaamrandje van 1,5 mm (Beide BT-010's) en schuiner kan ik echt niet....stepjes zitten continu aan de grond :? (iemand anders met een zxr 400 ook last van??)
met bt090 niet! maar das ook de beste band die er voor een zxr400 is...

Ik heb meer dan een cm schaamrand. Ik heb nog geen 1000 km gereden met mijn fietsje dus ik doe het voorlopig maar even rustig aan in de bochten. Ik durf hem eigenlijk ook niet zo plat te leggen in de bocht, ben namelijk bang dat ik onderuit ga. Ik betrap mijzelf er regelmatig ook op dat ik niet door de bocht heen kijk maar meer vlak voor me. Dat is niet goed maar het gaat vanzelf. '(

Schaamranden? Rechts geen zowel voor als achter. Band: Michelin Sport 180 en voor geen idee. Links KD kan ik nog niet. Staat op de agenda voor volgend jaar 8-)

Terug
Bovenaan Onderaan