Als ik een sessie op het circuit gereden heb is de motor warm en staat de koelventilator aan. Als ik nu de motor uitschakel en dan weer wil starten, start hij moeilijk! Als ik wacht tot de motor is afgekoeld totdat de koelventilator niet meer aan staat start de motor weer normaal. O.a. daarom is het ideaal als ik de koelventilator zelf kan bedienen. Het betreft een Honda CBR 600 RR (PC37). Volgens mij ligt het niet aan de accu of de dynamo omdat ik twee motoren heb en ze allebei hetzelfde probleem hebben.
Even een simpele gedachte hoor: maar dan word alleen je koelvloeistof in je radiateur koel, en wat in je blok zit blijft warm. Dus hoe ga je je koelvloeistof laten circuleren dan? Of laat je hem even aanstaan met de fan aan terwijl hij normaal uit zou zijn?
@jaap43.
plusdraad van accu naar schakelaar, dan naar plus van fan, dan de min vd fan aan massa.
eventueel een zweefzekering er tussen.
Duidelijk een heeeele lastige aansluiting!. ( nee dus.!!)[/quote]
Voor sommig wel dus.
Als je de min van de fan aan massa legt dan loopt hij altijd als je contact aan staat.
Echt niet.das best vreemd zonder spanning als de schakelaar op uit staat.!
dan moet de spanning dus uit de lucht komen?
heey.ons hele groene energiepobleem in 1 keer wereldwijd opgelost
Je bedoeld dat je die massa ook aan de schakelaar legt?das best vreemd zonder spanning als de schakelaar op uit staat.!
dan moet de spanning dus uit de lucht komen?
heey.ons hele groene energiepobleem in 1 keer wereldwijd opgelost
Staat hier dat de min van de fan aan massa gaat of zie ik dat niet goed@jaap43.
plusdraad van accu naar schakelaar, dan naar plus van fan, dan de min vd fan aan massa.
eventueel een zweefzekering er tussen.
Duidelijk een heeeele lastige aansluiting!. ( nee dus.!!)
ja. en de plus rechtstreeks van de accu via deschakelaar.
moeilijk he?