• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

scheur in kap

stan112

MF'er
Lid geworden
24 apr 2006
Waarderingsscore
0
Hallo,

In mijn linker kap van de ZXR-400 zit een scheur.
Ik wil er voor zorgen dat dit niet verder door scheurt, want nu is het nog onopvallend en dat wil ik graag zo houden.

Zelf zat ik te denken aan een epoxy hars.
Is er ook een andere mogelijkheid om dit te doen?

(foto van de scheur komt er aan)

Edit:

a5i1zr.jpg

Mvg,

Stan

Laatst bewerkt:
[TOPIC=210856/2/0/abs,lassenabs,lassen]How to; Schadekuip oplappen, een fotoverslag[/TOPIC]
[TOPIC=37284/]kuipdelen lassen[/TOPIC]

Laatst bewerkt:
Dank!

Al lijkt mij dat ietwat te veel van het goede.
Tevens heb ik nu ook een foto van het scheurtje erbij gezet.

Ik zou er voor kiezen de reparatie aan de binnenzijde van de kap (uit de zicht zijde) uit te voeren. Zoals hierboven naar gelinkt kan je de reparatie uitvoeren met een soldeerbout, zijn ook andere manieren zoals met oplosmiddelen enz.
Als je alleen wilt voorkomen dat de kap verder scheurt kan je er ook voor kiezen een klein gaatje in de scheurpunt te boren (daardoor daalt de spanning in dat stuk, en zal het minder snel verder scheuren), nadeel ziet er minder mooi uit.

Stan kerel,

Lees mn topics in het deel "Techniek", maar eens (gaat de goede kant op het met beestje).
Pas motorisch het een en ander vervangen, hoop binnenkort de weg weer op te kunnen.

gr

Als ik het goed begrijp, zou je dus met een regulier soldeer apparaat en plastic kunnen 'lassen'?

Laatst bewerkt:
Ziet er niet zo charmant uit, maar na een schuur, plamuur en spuitbeurtje slecht van nieuw te onderscheiden.
Zorg er wel voor dat je soort van V vorm in de scheur creëert (door soldeerbout met v kop in de scheur te drukken), waarna je omliggend materiaal verwarmt, beetje materiaal toevoegt, en deze met het omliggende materiaal proberen te laten versmelten. Je zal zien dat het materiaal niet geheel vloeibaar wordt, daarom moet je de verschillende delen kunststof over elkaar heen proberen te klappen (en drukken met de kop van de soldeerbout).

Succes.

DSCF2020.JPG

DSCF2012.JPG

Terug
Bovenaan Onderaan