Scheuren in de omgeving Zwolle deeltje 21, let the sun shine

Status
Niet open voor verdere reacties.
ohwjah.... kleine update:

ME KRUKAS IS NAAR DE KLOTE

Zuur hoor maar goed nieuws dat je op Assen weer kan rijden, kan je lekker de frustraties eruit knallen })

Nog mensen die morgenavond gaan rijden? Wilde wel ergens afspreken om wat action-pics te maken met mijn spiegel-reflexje. Mooi ondergaand zonnetje enzo...

Tot die tijd heb ik alleen deze foto. MesonyX, kan je deze in de OP zetten?
full
 
Laatst bewerkt:
ohwjah.... kleine update:







ME KRUKAS IS NAAR DE KLOTE








morgen komt er een vers blokkie, en patje rijd gewoon mee op assen ;)


vanavond rond 20.00 uur mensen nog rijden ?


nou lekker dan!! ik was er al ziek van dat mijn chokekabel kaduk was,wel beter dat je mee gaat naar Assen!!
 
Laatst bewerkt:
Patrick das knap verrot.
Krijg je een nieuw blok ?

Dank voor aanpassing OP.

Cor, hmmm vervelend man, hoest met Senna?
Bij betere omstandigheden moet je me kwaak maar eens testen dacht ik zo!
Had ik met uitlezen auto, abs unit+sensoren ok, ergens iets in een draad onder de motorkap denkt garage, 30 euro en nog geen steek verder dan gisteren, zonde geld weer.
 
Laatst bewerkt:
als het goed is,is vandeweek mijn pak weer klaar en kan ik eens een keertje mee met een ritje
 
ohwjah.... kleine update:







ME KRUKAS IS NAAR DE KLOTE








morgen komt er een vers blokkie, en patje rijd gewoon mee op assen ;)


vanavond rond 20.00 uur mensen nog rijden ?

sow dat is mooi klote man, wat is er precies kapot dan? je krukaslagers? of de krukas zelf? in iedergeval heel veel sterkte er mee man!

heb je het oliepeil wel altijd netjes op peil gehad? is het geen olie gebrek geweest?
 
Laatst bewerkt:
ik zal proberen uit te leggen hoe en wat er aan de hand bleek te zijn.

ik ben totaal niet technisch aangelegd dus als ik iets verkeerds tik, correct me if im wrong (remco, gertie)

tijdje terug had ik last van een rare tik in me blok, dit deed hij alleen bij een bepaald aantal toeren en niet in zijn neitraal, ben toendertijd al eens langegaan voor een luisternd oor ;) maar..... toen deed hij het weer niet.
ik zag er geen kwaad in, ben dus door gereden. paar weken later werd die tik een ratel ook weer bij 6,7,8 duizend toeren en weer niet in zijn vrij, ben een weekje weggeweest naar gemeente westerveld. het geeikel begon toe echt ernstige ratel in de linkerzijde van mijn blok.

tijdens de demo dag aan de marsweg in zwolle heb ik aan ons Rambabbel gevraagd of hij een rondje wilde rijden en even wilde luisteren. en na een klein rondje adviserde hij mij om niet verder te rijden en de motor te laten staan voor onderzoek. en....hij heeft gelijk gehad.

blok stukje bij beetje uit elkaar gehaald, alles gechecked, kleppen, nokkenaskettingspanner... dat was allemaal prima in orde. ben daarna netjes gebeld of ik wilde dat ze verder gingen kijken. dit omdat er nogal wat manuren inzitten en die moeten natuurlijk betaald worden. afijn, ik wilde me schatje niet kwijt dus heb daar toestemming voor gegeven. later die dag bleek dat er een koperkleurige substantie in me olie dreef (flinters). het vermoeden dat mijn drijfstang lagers eraan waren was er al.

ivm de paasdagen werd ik een lang weekend in spanning gehouden en vanmorgen vond ik het hoog tijd worden om eens bij me schatje te gaan kijken. toen direct van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een DL650 mee te nemen en heb daar heerlijk op rond getourd. (ik reed Frank er gewoon uit _O- )toen ik smiddags terug kwam voor een bakkie pleur was Remco al weer met mijn motor bezig, net op het moment dat ik weg wilde gaan (na met William en Gertie geouwehoerd te hebben over een achterbok) werd ik gevraagd om even te komen kijken. het euvel is boven water gekomen.

het lager van mijn meest linker cilinder was finaal naar de $^%# . en bleek mijn krukas aangetast te hebben (sneetjes en ruw oppervlak). niet meer bruikbaar dus. :(

..... en nu ? ..... nieuwe krukas......laten slijpen ? .....reviseren?.....of een donorblok scoren... ik was al even opzoek geweest en had er al 1 gevonden......10.500 KM op de teller en een jaar garantie, straat fiets. na veel wikken en wegen en goed overleg met ons welbekende Team is er besloten om toch een donorblok eronder te knopen. was de meest veilige en goedkoopste oplossing.

en zonder te overdrijven getuigt hetgeen wat er vanmiddag afspeelde van TOPSERVICE
super.... thanks guys!!!

nu is het waarschijnlijk zo dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft uitgevoerd, mss is deze fiets gebruikt als rag machine en issie flink misbruikt waardoor OF de olie zijn smeerwerking heeft verloren OF de motor in koude toestand tot het uiterste is gedreven. hierdoor kreeg de desbetreffende lager geen voldoende smering en is hij al een keer stuk gelopen. toen issie weer in elkaar gezet en heeft de vorige eigenaar hem zo snel mogelijk van de hand willen doen (vandaar waarschijnlijk ook de goede prijs die ik ervoor betaald heb)



ben dus gewoon zwaar genaaid !!! en dat is prima, maar dan wil ik klaarkomen ook!!

en dat laatste was nou niet echt het geval :(

minpunt:........ een lege bankrekening
pluspunt:....... ik kan naar Assen EN heb straks een perfect blok

en me schatje weer terug​

@ Bjorn ... wat betreft het onderhoud tijdens mijn eigendom. ben niet technisch maar dat zit bij mij wel goed. zelf ons koekblik (starlet uit 1995 krijgt zijn beurten)

@ Wilderik.... doe ik !



voor de gene die het willen weten.... reparatie word geschat op ongeveer 2250 euro (e dat is GEEN tikfoutje
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat is zeker zwaar klote! En duur ook, als je dat geweten had..........
Nu MOET je wel een héééle tijd blijven rijden op deze fiets, anders was het allemaal nóg duurder geweest!!

Kun jij een foto van mijn motor in de OP zetten?! :)
 
@ Phi.... hij staat erin ..... mooie foto :}

@ Jeroen... sure geef maar een foto

me motor gaat voorlopig nog niet weg nee :N blijf er lekker op rond rijden :]
 
blijft weinig van over zo...... zonder krachtbron
alleen nog paar trappers erop, dan kan je ermee goed aan je conditie werken :P

[me="Ted"]moet daar ook weer eens aan gaan werken ;)[/me]

Verder knap dat je er zo nuchter / kalm onder blijft .... (toch ? :$ )
 
Laatst bewerkt:
alleen nog paar trappers erop, dan kan je ermee goed aan je conditie werken :P

[me="Ted"]moet daar ook weer eens aan gaan werken ;)[/me]

Verder knap dat je er zo nuchter / kalm onder blijft .... (toch ? :$ )

ik heb me vanmiddag en vanavond heerlijk uitgeleefd op de dijkjes die onze regio rijk is *O*

scheelt een hoop :+

blijft K*T
 
Zo, dat is zeker zwaar klote! En duur ook, als je dat geweten had..........
Nu MOET je wel een héééle tijd blijven rijden op deze fiets, anders was het allemaal nóg duurder geweest!!

Kun jij een foto van mijn motor in de OP zetten?! :)

Sjek de OP, heb er 1 gejat van je hyves 8-)
 
ik zal proberen uit te leggen hoe en wat er aan de hand bleek te zijn.

ik ben totaal niet technisch aangelegd dus als ik iets verkeerds tik, correct me if im wrong (remco, gertie)

tijdje terug had ik last van een rare tik in me blok, dit deed hij alleen bij een bepaald aantal toeren en niet in zijn neitraal, ben toendertijd al eens langegaan voor een luisternd oor ;) maar..... toen deed hij het weer niet.
ik zag er geen kwaad in, ben dus door gereden. paar weken later werd die tik een ratel ook weer bij 6,7,8 duizend toeren en weer niet in zijn vrij, ben een weekje weggeweest naar gemeente westerveld. het geeikel begon toe echt ernstige ratel in de linkerzijde van mijn blok.

tijdens de demo dag aan de marsweg in zwolle heb ik aan ons Rambabbel gevraagd of hij een rondje wilde rijden en even wilde luisteren. en na een klein rondje adviserde hij mij om niet verder te rijden en de motor te laten staan voor onderzoek. en....hij heeft gelijk gehad.

blok stukje bij beetje uit elkaar gehaald, alles gechecked, kleppen, nokkenaskettingspanner... dat was allemaal prima in orde. ben daarna netjes gebeld of ik wilde dat ze verder gingen kijken. dit omdat er nogal wat manuren inzitten en die moeten natuurlijk betaald worden. afijn, ik wilde me schatje niet kwijt dus heb daar toestemming voor gegeven. later die dag bleek dat er een koperkleurige substantie in me olie dreef (flinters). het vermoeden dat mijn drijfstang lagers eraan waren was er al.

ivm de paasdagen werd ik een lang weekend in spanning gehouden en vanmorgen vond ik het hoog tijd worden om eens bij me schatje te gaan kijken. toen direct van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een DL650 mee te nemen en heb daar heerlijk op rond getourd. (ik reed Frank er gewoon uit _O- )toen ik smiddags terug kwam voor een bakkie pleur was Remco al weer met mijn motor bezig, net op het moment dat ik weg wilde gaan (na met William en Gertie geouwehoerd te hebben over een achterbok) werd ik gevraagd om even te komen kijken. het euvel is boven water gekomen.

het lager van mijn meest linker cilinder was finaal naar de $^%# . en bleek mijn krukas aangetast te hebben (sneetjes en ruw oppervlak). niet meer bruikbaar dus. :(

..... en nu ? ..... nieuwe krukas......laten slijpen ? .....reviseren?.....of een donorblok scoren... ik was al even opzoek geweest en had er al 1 gevonden......10.500 KM op de teller en een jaar garantie, straat fiets. na veel wikken en wegen en goed overleg met ons welbekende Team is er besloten om toch een donorblok eronder te knopen. was de meest veilige en goedkoopste oplossing.

en zonder te overdrijven getuigt hetgeen wat er vanmiddag afspeelde van TOPSERVICE
super.... thanks guys!!!

nu is het waarschijnlijk zo dat de vorige eigenaar weinig tot geen onderhoud heeft uitgevoerd, mss is deze fiets gebruikt als rag machine en issie flink misbruikt waardoor OF de olie zijn smeerwerking heeft verloren OF de motor in koude toestand tot het uiterste is gedreven. hierdoor kreeg de desbetreffende lager geen voldoende smering en is hij al een keer stuk gelopen. toen issie weer in elkaar gezet en heeft de vorige eigenaar hem zo snel mogelijk van de hand willen doen (vandaar waarschijnlijk ook de goede prijs die ik ervoor betaald heb)



ben dus gewoon zwaar genaaid !!! en dat is prima, maar dan wil ik klaarkomen ook!!

en dat laatste was nou niet echt het geval :(

minpunt:........ een lege bankrekening
pluspunt:....... ik kan naar Assen EN heb straks een perfect blok

en me schatje weer terug​

@ Bjorn ... wat betreft het onderhoud tijdens mijn eigendom. ben niet technisch maar dat zit bij mij wel goed. zelf ons koekblik (starlet uit 1995 krijgt zijn beurten)

@ Wilderik.... doe ik !



voor de gene die het willen weten.... reparatie word geschat op ongeveer 2250 euro (e dat is GEEN tikfoutje
Mooi klote zeg :( Heb het zelf helaas ook mogen meemaken....alleen gebeurde het bij mij op de duitse autobahn :X

Succes met de verdere afhandeling :Y

@Avond all :W
 
@Patrick,

goed en duidelijk verhaal ook de foto's spreken voor zich,maar blijft klote,
maar wat moet je anders,niet rijden? ook geen optie,,,,,,,dus nog effe en je kunt weer!!!!

gr Patrick
 
Morgen all,

Wilde vanavond met mijn DSLR wat foto's gaan maken en wil zelf ook wel wat action-shots in mijn afbeeldingenmap :+

Interesse om mee te gaan?

Uurtje of 18.30 IJsselhallen...

@MesonyX, 2250 fokking euro :( sterkte, dat je maar snel weer mag rijden, komt wel goed, zo te zien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan