TheMauster
MF veteraan
Ik heb een vraagje, kun je het onderste oog van een schokbreker zoals hieronder een kwartslag draaien? ik wil hem namelijk pas maken in een project fiets. Ik denk dat dit kan ik zie alleen even zo snel niet hoe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
hij bedoelt dat als je dit draaipunt weghaalt dat je er een ander draaipunt voor in de plaats zal moeten zetten die in de zelfde richting staat als de bovenste bevestiging. tijdens in en uitveren draait de schokbreker ten opzichte van de punten waar hij tussen zit, haal je die mogelijkheid weg dan wordt er niet meer geveerd en de schokbreker is binnen een paar keer proberen naar de eeuwige jachtvelden. dat kan met een linkstukje met een scharnierpunt er in en als je heel goed bent in engineering en productie van metalen of kunststoffen zou je het linkstukje buigzaam kunnen maken of je kan het oog van de schokbreker kunnen laten aanpassen naar een stangkop aansluiting.je bedoeld een linkstukje maken?
Ik wil het onderste oog van de schok een kwartslag draaien en daarna onderste boven monteren. Ik ga morgen nog eens proberen maar ik kreeg het onderste oog niet zo 123 gedraaid maar ik ben altijd heel voorzichtig. Het probleem is dat de bevestiging op het frame van de hemel richting de grond loopt zeg maar.wat ik er uit opmaak zit het potje in de breedte van de motor en dat moet in de lengte komen, toch?
Het kleine oog kan je draaien en daarmee dus ook het grote deel. Het potje lijkt me op een gietstuk aangesloten dat één geheel is met het onderste oog en dat betekent krak
Een dwars geplaats oog werkt niet .
@TheMauster Zit het potje in de weg? Sommige merken kunnen met een slangetje uitgevoerd worden, op dezelfde basis
<knip>
Wellicht zou wat meer info makkelijk zijn voor we allemaal goedbedoelde info gaan geven en TS alleen maar in de war raakt.
</knip>
Nou het is toch heel simpel, als je een draaipunt overdwars plaatst dan draait het niet meer. Dus tenzij je er een vast shock van maakt gaat het niet werken.
Tenzij het allemaal niet origineel is en het schanierende punt bovenin het frame wel horizontaal is geplaatst, maar dan nog kan je niet elke shock ondersteboven monteren.
Ook zonder linksysteem moet de bevestiging kunnen draaien... En ik was ook verbaasd over de opzekopse montageHet heeft even geduurd maar Ik denk dat ik je snap. volgens mij is het wel een vast. er zit geen link systeem op en loopt van frame rechtstreeks naar de brug. zonder tussen komst van linksystemen en dergelijken. ik ga het vandaag allemaal nog eens bekijken.
Het heeft even geduurd maar Ik denk dat ik je snap. volgens mij is het wel een vast. er zit geen link systeem op en loopt van frame rechtstreeks naar de brug. zonder tussen komst van linksystemen en dergelijken. ik ga het vandaag allemaal nog eens bekijken.
Dan wordt het nu minstens wel tijd om eens gaan te vertellen wat voor fiets het is, danwel foto's van het project te gaan plaatsen... als het al ging, gaat het nu ookDat snap ik wel maar Even voor de duidelijkheid. De standaardveer van deze fiets heeft ook een gedraaide veer. Maar zie je punt ik ga wel even verder denken.
Moet je de [*cru* modus] niet weer uitzetten? Of stond die eigenlijk altijd al aan?["cru" modus aan] : als je zelf al niet kan bedenken dat als de achterbrug beweegt, de hoek tussen de brug en de veerpoot verandert en "iets" die hoekverandering moet opvangen, denk ik dat je best kan stoppen met verbouwen !
Wat ik vermoed is zelfde frame, andere schokbreker. Origineel zijn de 2 draaiende punten een kwartslag t.o.v. elkaar gedraaid en de nieuwe shock heeft ze evenwijdig lopen dus moet er 1 punt gedraaid worden.
Zeg dat dan meteen
Het is mij niet helemaal duidelijk wat TS er mee wil gaan doen. Wellicht zou wat meer info makkelijk zijn voor we allemaal goedbedoelde info gaan geven en TS alleen maar in de war raakt.
Met zo'n adapter bedoel ik zoiets :