Schokdemper Moturist

fransbmw

MF'er
18 aug 2013
98
35
Hengelo (ov)
Hallo, ik ben op zoek naar een schokdemper voor een Motutist zijspan.
330 mm (hart/hart) lang en met 2 x een boutgat van 12 mm.
Wie heeft zoiets af kan mij helpen aan een adres?
Kom er achter dat de schokdemper niets meer doet ,kan hem makkelijk 20 mm indrukken
en dan is het over.
Zie foto.

B.v.d Frans
 

Bijlagen

  • IMG_0450.JPG
    IMG_0450.JPG
    2 MB · Weergaven: 18
  • IMG_0449.JPG
    IMG_0449.JPG
    1,5 MB · Weergaven: 17
hagon bellen of ze je kunnen helpen. Leveren niet direct meer aan particulieren maar kunnen wel het type doorgeven en dan kan elk bedrijf hem bestellen voor je.

anders als het alleen een losse schokdemper is een goede autoMaterialenhandel zoeken, die kunnen op type en lengte zoeken (als ze zin hebben)
Benno
 
Elke demper voldoet. Je kan de lengte aanpassen met de dikke bout aan de voorkant dus ook een demper van 32 of 34cm is goed. De bussen in de ogen kan je vervangen, dus als je een demper vindt met bussen van 10mm is dat ook al goed. Als je nieuw wil denk ik dat je op een schokdemper van een VW Kever uit komt. Die hebben alleen een bescherm huls maar dat is eigenlijk alleen een voordeel.
 
Probleem is juist dat niet elke demper voldoet omdat hij bijna horizontaal gemonteerd is. Pols liet bij Koni dempers ombouwen zodat er met een slang die tevens als reservoir dient extra olie in de demper zit. Ik heb ook zo'n demper op de mijne. Ga je een andere demper monteren moet je er op letten dat deze in alle standen gemonteerd kan worden. Een gasgevulde met zo'n los potje werkt goed.
 
Ik heb er een doodsimpele demper onder hangen. Met een WP sticker, dat wel. Maar dat is omdat hij daar ooit gereviseerd is.
Ik heb een demper van een BMW R1200GS liggen met een los potje. Daar moet je dan op de demperstang een schroef oog zetten maar dan zou die volgens de theorie van Leo/Ed geschikt zijn. Hoewel ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt.

Ik lees nu de OP nog eens, is die demper wel stuk? Het klopt dat je hem in kan drukken, als hij maar vertraagd.
 
Hoi Leotje60,heb je daar een foto van?
koni.jpg


Volgens mij is er gewoon een slangpilaartje in het onderste deel van de demper geboord. het werkt in ieder geval goed. Ik heb voor de aardigheid nog even geprobeerd wat er gebeurd als je een gewone demper in de stand laat pompen zoals hij op de Moturist gemonteerd is. Ik heb dat met 3 dempers gedaan. Zet je ze min of meer verticaal dempen ze prima, zet je ze schuin zoals op de Moturist valt met 3 keer pompen de ingaande demping zo goed als weg. Ik heb overigens wel alleen met Koni's gedaan, die had ik toevallig zonder veer liggen.
 
Deze zit ook met de demperstang naar beneden, mijne heeft de demperstang omhoog. Nou ja, meer naar achter.
Zo'n slangpilaartje en een slangetje is ook zo gemaakt.
 
Was me nog niet eens opgevallen dat de demperstang naar beneden gemonteerd was, zo heb ik hem van Corrosie overgenomen. Gevoelsmatig zou ik hem andersom monteren.
 
Bekijk bijlage 1558956

Volgens mij is er gewoon een slangpilaartje in het onderste deel van de demper geboord. het werkt in ieder geval goed. Ik heb voor de aardigheid nog even geprobeerd wat er gebeurd als je een gewone demper in de stand laat pompen zoals hij op de Moturist gemonteerd is. Ik heb dat met 3 dempers gedaan. Zet je ze min of meer verticaal dempen ze prima, zet je ze schuin zoals op de Moturist valt met 3 keer pompen de ingaande demping zo goed als weg. Ik heb overigens wel alleen met Koni's gedaan, die had ik toevallig zonder veer liggen.
Dank voor de reactie ,ga er mee bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan