schoonmaken gecorrodeerd motorblok

Ferdinand1974

Rookie
5 apr 2020
2
0
HOi
Ik heb een vn750 staan die nogal eruit ziet als een oud lijk.:)
ik wil hier een project van maken.
eerste vraag is : hoe krijg je het motorblok aan de buitenkant weer als nieuw? poetsen is teveel werk. Mij dunkt dat een vorm van zandstralen de oplossing is.
Wie weet wie dat doet in de buurt van drachten?
 
HOi
Ik heb een vn750 staan die nogal eruit ziet als een oud lijk.:)
ik wil hier een project van maken.
eerste vraag is : hoe krijg je het motorblok aan de buitenkant weer als nieuw? poetsen is teveel werk. Mij dunkt dat een vorm van zandstralen de oplossing is.
Wie weet wie dat doet in de buurt van drachten?
Zandvoort te ver?
 
BCS. Kooistra heb je ook nog, zou ik niet heengaan voor motoronderdelen. Bespreek goed wat wel en niet gestraald moet worden, en denk ook na over straalgrid dat je blok in kan gaan. Zelfs bij goed afplakken komt het er soms nog langs is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
HOi
Ik heb een vn750 staan die nogal eruit ziet als een oud lijk.:)
ik wil hier een project van maken.
eerste vraag is : hoe krijg je het motorblok aan de buitenkant weer als nieuw? poetsen is teveel werk. Mij dunkt dat een vorm van zandstralen de oplossing is.
Wie weet wie dat doet in de buurt van drachten?
Ik heb er geen eigen ervaring mee. Maar weet van stralen met soda.

Misschien eens wat over opzoeken?
 
Of gewoon ellenbogenvet gebruiken. Kom je heel ver mee.
Nee niet zo snel en mooi als stralen. Maar wel een hoop voldoening na al je harde werk.

Zaken die je ziet en van kan genieten is voor mij de moeite waard.

Heel stom maar ik kijk al enkele dagen tegen blij tegen een schone en met wax opgepoetste (kunststof) schuifpui aan waar best wat werk in is gegaan.
 
Glasparels geven een fantastisch mooi resultaat aan de buitenkant:



Maar het is bijna onmogelijk om je blok dicht te houden.... ik had overal plaatjes, stopjes en dingetjes ingedaan. Vaak nog netjes afgekit. Overlegd met het straalbedrijf en toch:


Het blok was al leeg dus was niet een extreem groot probleem.... Blok staat overigens nog steeds zo mooi te glimmen in de kast om opgebouwd te worden _O-
Ik denk dat dat droogijsstralen wel de juiste methode is. Al zou ik nooit een blok, hoe dan ook, laten stralen als het moet blijven functioneren. Alleen lege blokken of losse delen.

Succes ermee!

Later,

Loek
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Nadeel is ook dat je de oude coating/verf er eerst af moet halen,want met glasparelen lukt dat nauwelijks.Nog afgezien van de vervuiling van de glasparels.
Ik heb eens een heel blok,versnellingsbak,achterbrug en cardan ontdaan van de coating en laten natglasparelen.
Resultaat vond ik echt super.
 
Hoe vuil is vuil? Anders eerst voorzichtig met verfverwijderaar de laklaag er af halen en dan met Begom en een metalen schuurspons poetsen, kom je ook een heel eind.
ik heb mijn TX750 blok ook mooi gekregen door indaad eerst verfafbijt op te smeren en daarna met een lolaborsteltje op een boormachine en commandant 4 cleaner er oplos. Werd prachtig. Je moet het daarna regelmatig op die manier bijhouden. Spettert wel lekker die commandant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan