Schoonmaken motor

schakelpookje naar blok
afhanklijk van de fiets die je hebt de startmotor
tandwiel as gaat ook het blok in
ketting zelf heeft er ook onder te leiden

enne een ja 1 zandkorrel in een lager en het lager gaat naar de maan!!

en regen met 200+ vangen weegt echt niet op tegen een hoge drukreiniger die 100 bar geeft hoor.

Mja, dat is waar. Wat wel zo is dat ik mijn blok (en electronica) mis hou. Maar nu zoals deze maanden met pekel dan spuit ik hem toch iedere maand even af onder hoge druk. Dus totaal een keer of vier per jaar. Maar goed invetten doe ik ongeveer twee keer per jaar (de lagers dan), de ketting en andere punten weer meer...

Daarnaast gewoon met sopje.
 
Een auto zet je 2 x per jaar in de was, hoe doe je dat bij een motor (dus kuipdelen, zadel, uitlaten. etc.)

Xou mijn uitlaten en zadel iig niet in de was zetten... ;)

Gewoon water en een beetje zeep. 2 X per jaar in de Dulon 2-componenten was, en gaan. Als je nml. goede was gebruikt heb je in feite ook geen zeep meer nodig.

Het enig wat ik k*t werk vind zijn de velgen. Ik hou er niet van om dat met van die aggressieve meuk te doen, dus ik doe ze 1 X per maand, meet Andy, en veel boenen....

Maar het is wel belangrijk om je motor ook met de hand te wassen (hogedruk kan nml. prima als je maar oplet) want dan zie je of er zaken los zitten of weg zijn.

plezier met poetsen!
 
mensen bedankt voor alle nuttige info, pak morgen een sponsje, een beetje autowasmiddel, een beetje turtlewas en koop een bus WD40 en ga eens kijken of ik hem schoon krijg.

En als tie schoon is ga ik fijn een stukje rijden... :]
 
ik hou m\'n hele motor schoon met die S100 spul,
gewoon de spuit cabine in afspoelen, insprayen met S100 dan inbortelen met een zachte borstel(die van \'stoffer en blik\' ding), afspoelen, en als de velg/motor echt onder het vet zit pak ik zo\'n motorblokreiniger spuit het erop,inlaten inbortelen,in laten werken, afspuiten,met glansdroger als laatste afspuiten, met een doek motor een beetje afnemen(niet droog maken), naar huis,even laten staan, met droge doek even eroverheen, dan multi wax erop uitwrijven en hij is zo \'goed als nieuw\'.
die S100 kan redelijk goed vet weg halen en al het andere gaat perfect. het voor mij is het het middeltje. ik moet maar eens een keer zo\'n 5liter jerrycan kopen.
 
Ik gebruik wel de hoge druk reiniger anders krijg ik al dat troep waar ik niet bij kan echt niet weg. Daarna kuipdelen inwaxen en metalendelen WD40 inspuiten. De velgen en uitlaat poets ik op met Benzolit.
Is toch niet zo slecht een drukreiniger?
 
Voorzichtig met de hogedruk spuiten en dan wassen met een spons en shampoo.De velgen maak ik schoon met siliconespray en dan de hele motor met speciaal spul poetsen .
 
Ik ben zelf mijn FZR 1000 Exup uit 1992 aan het schoonmaken. Je kan het beste daar volledig de tijd voornemen als je het beste resultaat wilt hebben. Maar dat hoeft per definitie niet. Wat je in ieder geval niet moet doen is een bak met geld uitgeven aan motorcleaner e.d. Iemand anders heeft al de tip gegeven om breakcleaner te gebruiken. Werkt inderdaad fantastic. Voor je kuipdelen kan je Plastic Conditioner ( halffords) gebruiken. Maakt schoon en brengt een beschermlaag aan. Gewoon met een sponsje aanbrengen ( nooit teveel en nooit te weinah). Voor de aluminium delen Zonax polish ( KIJK UIT!! Dit is een polish die ECHT polijst.) Weinig aanbrengen om alleen de aanslag te verwijderen!
- nooit een hoge drukspuit;
- bij een garagebedrijf ontvetter halen;
- eventuele onderdelen laten poedercoaten; (indicatieprijs 30 euro per velg)Veel zichtwerk dus altijd aan te raden.
- lekker muziekie opzetten en een stevige bak koffie voor de uurtjes die je doorbrengt met je schatje;
- boutjes e.d. brillo schuursponsje en blanke lak ;( of gewoon nieuwe halen);
- veel bellen voordat je akkoord gaat met het eventueel uitbesteden van werkzaamheden. ( ik was in eerste instantie fl 675,- kwijt voor inktlak voor velgen, na veel belwerk fl 60,- per velg voor stralen, ontvetten en poedercoaten ( sterker dan lak));
- veel succes, mocht je nog vragen hebben check dan ff ICQ nummer of mail.

-
-
 
Terug
Bovenaan Onderaan