• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Schroefdraad R-spiegel Brembo-knijpert

peterpub

Rookie
Lid geworden
16 okt 2015
Waarderingsscore
0
Hallo,

Weet iemand wat voor schroefdraad de rechterspiegel heeft in het potgat van een Brembo-remhendel jaren 80-90 (Guzzi, Ducati, etc)?

Het lijkt M10 fijn (M10 x 1,25? - moeilijk meten aan een potgat, en ik heb de bijpassende spiegel nog niet), en ook gewoon rechtse draad (meestal bij rechter spiegels toch?).

Peter

Durf het niet te zeggen die ik hier los hebt is wat ruim maar er past een M10 x 1.00 rechtse draad
De andere is zo'n hoekig model maar daar gaat de spiegel door het scharnierpunt van de hendel heen ( holle bout)
Een M10 x 1.25 loopt in iedergeval vast .
Getest met een Banjobout Brembo is M10 x 1.00 en die voor Japanse remmen zijn M10 x 1.25

Ik probeer een bout M10 x 1.0 op te snorren. De draad in de hendel is niet helemaal jofel, dus ik wil hem opzuiveren met een tap. Maar dat moet dan wel de goeie zijn. Bedankt zover voor de informatie.
Peter

Anders een helicoil er in plaatsen die heb je ook in die maat .
neem tenminste aan dat we over dit model hebben
image.png

Heb bout M10x1,25 kunnen vinden, en bingo: paste redelijk. Voor weinig een tap M10x1,25 besteld (altijd fijn om in huis te hebben;-), gat in hendel opgehaald, boutkop afgezaagd en draadstuk onderop spiegelstang gelast. Moer M8 SW14 (spiegel zit op Ural, met veel SW14 en SW12) opgetapt naar M10x1,25 en als borgmoer gebruikt. Spiegel zit prima!

Bijlagen

• spiegel1c.jpg
    spiegel1c.jpg
    339,4 KB · Weergaven: 27
  • spiegel2c.jpg
    spiegel2c.jpg
    218,3 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan