Sena SC10U, Garmin 590

ggalfa

Rookie
12 jul 2005
6
3
Assen
Hoi,

Ik heb een geluidsprobleem met mijn Garmin 590 in combinatie met een bij Waypoint aangeschafte Schuberth SC10U, van Sena. Als ik zowel iPhone als Garmin pair op 1 van de ik meen 5 pairingsmogelijkheden, geeft de Garmin een krakend geluid: soms is een aanwijzing goed te verstaan, meestal kraakt het geluid en is het nauwelijks te verstaan. De laatste updates zitten er in, ik heb inmiddels alle vormen van afzonderlijke connecties geprobeerd: de Garmin blijft onverstaanbare aanwijzingen geven. Muziek is daarentegen altijd goed, op alle aansluitmogelijkheden. Ik heb diverse adviezen van een Waypoint medewerker gekregen: het blijft in 1 woord waardeloos, Van de helpdesk van SENA kreeg ik het advies om de Garmin als bridge te gebruiken: iPhone aan de Garmin, Garmin aan de Sena in de helm. 1e Ritje na deze vorm van installeren: zowel muziek als Garmin goed hoorbaar, muziek wel duidelijk minder volume en iets minder helder geluid. Na de eerste stop bij de herstart: geen enkel geluid meer vanaf de iPhone (ondanks dat de Garmin de iPhone gewoon als connected zag) maar de Garmin bleef gewoon werken.

Ik ben inmiddels wel een beetje wanhopig: ik kan me niet voorstellen dat Sena, zeker ook gelet op de prijs die ik een half jaar terug betaalde, een flutmerk is, maar zo langzamerhand begint die gedachte wel in mij op te komen. Iemand die betere ervaringen heeft of mij kan adviseren wat ik beter kan aanschaffen? Voorkeur blijft uitgaan naar een intern systeem voor mijn Schuberth C3...
 
Terug
Bovenaan Onderaan