• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Shoei XR-1000 problemen

SVforlife

MF'er
Lid geworden
17 apr 2004
Waarderingsscore
0
Hej, ik heb deze helm nu ongeveer 4 maanden. Nu is het probleem dat zodra ik boven de 100 kom echt HELEMAAL GEK wordt van de turbulentie. Tussen m'n jas en m'n helm begint alles te klapperen, en slaat het onder m'n helm door. na een half uurtje rijden is de lol er echt af. Nu heb ik al zo'n kinstuk erin, maar het is niet echt verbeterd.

Misschien is er iemand die een oplossing heeft.

Alvast bedankt, Gr jo

sorry hoor maar daar snap ik dus echt niets van
heb er ook een maar heb geen enkele problemen

ik zeg dus niet dat het aan jouw ligt of aan de
helm maar ik zou niet weten waar het vandaan komt..

Misschien komt het inderdaad door het ruitje.
ik ga wel wat proberen.

bedankt

De helm zit perfect. Alleen de wind slaat onder de helm. En dat dat geeft echt een klote lawaai.

windscherm? Heb je het ook als je wat rechter/ minder recht gaat zitten bij dezelfde snelheid ?

Er zit nu gewoon de orginele ruit op. Welke type ruit moet ik dan hebben?

thanx.

Ik heb trouwens met de helm van m'n pa gereden (Nolan), en daar heb nergens last van. Nu moet ik wel zeggen dat Nolan beter aansluit op je nek. Misschien is dat wel de oorzaak.

Laatst bewerkt:
Hoe groot ben je? een vriend van mij heeft ook een Shoei XR1000 helm, en ook een SV650 (met standaard ruitje). Ik kan hem eens vragen of hij last hefet van het vermelde fenomeen.

die nieuwe xr1000 loopt ook minder door naar je nek toe ik vindt m veelst te kort .
zal dan ook best veel lawaai maken denk ik

ik heb daar geen last van hoor?

heb alleen beetje trillingen als ik boven de 240 kom,maar voor de rest ben ik heel blij met me helmpie
[Dode link verwijderd]
:}

Ik heb ook nergens last van, maar ik zit wel in de wind. 1.90m lang met standaard kuip fireblade, moet dus nog een dubble bubble ruit halen. Schijnt wel te helpen...
Weet iemand misschien hoe je het beste het binnenvizier een beetje vetvrij kan krijgen? Dat schijnt nog al snel te krassen.

Geen last van trillingen, wel een beetje last van windgeruis. Heb een chin-guard gekocht, maar wind komt net door twee kleine openingen bij m'n kaak naar binnen. Nouja, altijd nog beter dan mijn vorige helm :)

Hej, Alvast bedankt voor de reacties. Ben trouwens 1,82.

Gr jo

Geen last van trillingen, wel een beetje last van windgeruis. Heb een chin-guard gekocht, maar wind komt net door twee kleine openingen bij m'n kaak naar binnen. Nouja, altijd nog beter dan mijn vorige helm :)

Dit is het brobleem bij mij, alleen het is geen geruis maar harde klappen.

geen geklapper terwijl ik toch met mn kop boven het ruitje zit.
wel de gewone windruis,en als de ventilatie open staat fluit ie nog wel eens(maar dat doe ik ook als ik vrolijk ben :) )

Heb zelf het vorige type (raid), ben 1.89 en het op m`n gixxer nergens last van. Rij wel altijd met oordoppen, een idee?

s4s

Heb net zelf een nieuwe XR1000
mooie helm maare..............

wat my gelijk opviel is het windgeruis onder de helm,als ik mn hand onder t rijden by mn kin hield was hy een 1 keer verbluffend stil(met mn vorige arai nooit geen last gehad,moet eerlijk zeggen dat als je een chinguard monteerd hy zeker stiller is als de arai: })

wat my ook nog opviel is dat by hogere snelheden 140+ je hooft moeilijker te draaien is dan by de arai,waarschijnelijk door t spoeilertje achterop.
verder ben ik er erg blij mee! en de ventilatie is beter als by mn oude ultra vent van arai.
super helm voor een redelijke prijs vindt ik personelijk. by motorgoedkoop 399eurie

wat my gelijk opviel is het windgeruis onder de helm,als ik mn hand onder t rijden by mn kin hield was hy een 1 keer verbluffend stil(met mn vorige arai nooit geen last gehad,moet eerlijk zeggen dat als je een chinguard monteerd hy zeker stiller is als de arai: })
Ik heb eerlijk gezegd weinig verschil gemerkt. De chinguard laat nog net twee kleine plekken open waar bij mij de wind naar binnen komt. Vlak onder m'n oor bij m'n kaak.

ik vind het ook een perfecte helm! maargoed tis ook mijn eerste en ik was van die gammele helmen van de motorinstructeur gewend :+

enneh oordoppen misschien een idee :)

Hmm ik heb dus ook een xr1000, en een sv (oud model) met een (blauw) MRA ruitje.
Heb nergens last van moet ik zeggen, rij int leer en ben 1.90m

Hej, ik heb net ff een ruitje besteld, en nu maar hopen dat het goed komt.

gr jo

owja heb net ff nagevraagd voor opvulling van de helm, er zijn dus dikkere wangstukken te koop. Mocht het ruitje niet helpen is dat altijd nog te overwegen.

Hej, ik heb net ff een ruitje besteld, en nu maar hopen dat het goed komt.

gr jo

owja heb net ff nagevraagd voor opvulling van de helm, er zijn dus dikkere wangstukken te koop. Mocht het ruitje niet helpen is dat altijd nog te overwegen.

ahh, ok dan!
Verschil is dat 't ruitje hoger is en meer streamline zegmaar, wind komt 'hoger' langs je heen...hopelijk net op/boven je schouders 8-)
sv bevalt trouwes goehoeeddd!!!

Een goeie helm is niet alleen een helm die lekker zit.

Elk helm reageert anders op verschillende motoren en bij berijders van verschillende lengten.

Op mijn GPZ500 was het geluid met mijn Schuberth veel minder als op mijn GSX750F.
Zelfde rijder, zelfde helm, zit lekker, maar andere motor.

Lijkt me ook logisch daar de wind op een andere manier op en langs je helm gaat.

Een lekker helm is testen en proberen, niet alleen passen. :+

Een goeie helm is niet alleen een helm die lekker zit.

Elk helm reageert anders op verschillende motoren en bij berijders van verschillende lengten.

Op mijn GPZ500 was het geluid met mijn Schuberth veel minder als op mijn GSX750F.
Zelfde rijder, zelfde helm, zit lekker, maar andere motor.

Lijkt me ook logisch daar de wind op een andere manier op en langs je helm gaat.

Een lekker helm is testen en proberen, niet alleen passen. :+

en daarom had ik ook ff gerepleyd omdak dezelfde motor heb, ongeveer even lang ben, en exact dezelfde helm heb 8-)
(alleen een iets andere kop, maar dat doet nix aan voor die trillingen)

Terug
Bovenaan Onderaan