een tijd geleden heb ik hier een vraag gesteld over
een benzinemeter in de tank van mijn virago.
daar is/was eigenlijk geen passende oplossing voor
behalve opm als vaak in je tank kijken enz.
mogelijkheden van diverse motoren bleken niet
passend te maken op de virago. vandaag kwamen de
monteur en ik tot een simpele, redelijke oplossing.
wie er zijn voordeel mee wil doen...ok
wie het te stom en lelijk vindt....ook goed.
dus wat??
benzineslang van één carb doorsnijden en een t-stuk
in monteren. aan het t-stuk een stuk doorzichtige
benzineslang monteren. deze slang moet boven de tank
uitkomen !(ergens bij het stuur uit laten komen??
bovenin dat slanguiteinde een slanaansluiting met kop
met schroefdraad monteren en in die kop een
cv-ontluchtingsnippel monteren.
deze nippel kun je altijd een beetje open laten staan
of dicht draaien als de bike in de schuur staat.
open draaien als je rijdt voor de ontluchting.
aantal litertjes eenmalig uitrekenen en streepje zetten
op de slang oid.
wellicht is er een bolletje te vinden dat op benzine
in de slang kan drijven. op de slang kun je aflezen
hoeveel sap je nog hebt. kosten....dikke 5 eurie.
slang met klemmetjes tegen de tank klemmen.(dit soort
klemmetjes houden draden bij elkaar onder de motorkap
van een auto......(bijv auto van de zaak oid....haha)
een benzinemeter in de tank van mijn virago.
daar is/was eigenlijk geen passende oplossing voor
behalve opm als vaak in je tank kijken enz.
mogelijkheden van diverse motoren bleken niet
passend te maken op de virago. vandaag kwamen de
monteur en ik tot een simpele, redelijke oplossing.
wie er zijn voordeel mee wil doen...ok
wie het te stom en lelijk vindt....ook goed.
dus wat??
benzineslang van één carb doorsnijden en een t-stuk
in monteren. aan het t-stuk een stuk doorzichtige
benzineslang monteren. deze slang moet boven de tank
uitkomen !(ergens bij het stuur uit laten komen??
bovenin dat slanguiteinde een slanaansluiting met kop
met schroefdraad monteren en in die kop een
cv-ontluchtingsnippel monteren.
deze nippel kun je altijd een beetje open laten staan
of dicht draaien als de bike in de schuur staat.
open draaien als je rijdt voor de ontluchting.
aantal litertjes eenmalig uitrekenen en streepje zetten
op de slang oid.
wellicht is er een bolletje te vinden dat op benzine
in de slang kan drijven. op de slang kun je aflezen
hoeveel sap je nog hebt. kosten....dikke 5 eurie.
slang met klemmetjes tegen de tank klemmen.(dit soort
klemmetjes houden draden bij elkaar onder de motorkap
van een auto......(bijv auto van de zaak oid....haha)