Simson vracht-driewieler

Doudou

MF veteraan
23 apr 2007
2.606
1
Maastricht
Vandaag zag ik bij de Roermolen, bij Etzenrade, Limburg, dit wrak van een driewieler.
Op de tank staat Simson, het frame is vrij breed, misschien heeft er een AWO 1-cyl ingezeten?

full


full


full


Wie weet meer te vertellen over deze masjiene?
Groeten,
Eduard
 
Hehe, Nitro.
Jij ook hier? :-)
Posten op het MZ-forum?
Hoezo? Het is toch een Simson :-p
Groeten,
Eduard
 
Hé een Simson eenpitter heb ik hier ook nog eens gehad.
Iemand uit de buurt had zoiets gekocht voor weinig en wou dat we er eens naar gingen kijken. Uiteindelijk het spel draaiende gekregen ook!

Het is voor zover ik me nog herinner een soort eigen commu-oostblok ontwerp-BMW R25 imitatie. Het ding is echt héél lomp, veel dingen zijn echt overmaakt. De dikte van het voorspatbord alleen al! Komt misschien wel van een T34 tank :+

Als je echt geïnteresseerd bent, kan ik wel even contact opnemen met die man; ik heb de indruk dat hij het ding in een opwelling heeft gekocht. Hij kwam het brengen in de bak van zijn hoogtewerker :}

Fototje van Google, maar de Simson die hier kwam zag er vergelijkbaar uit. Misschien heeft men pa nog iets van foto's staan.
Het heeft wel iets vind ik! En ik denk plots dat ik die koplamp wel wil afdrogen, want die heeft een geïntegreerde teller en dat vind ik :}
P6280036.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Renaat.
Het lijkt er veel op, het zou goed kunnen dat er zo'n blok heeft ingezeten.
Ik ben verder niet geinteresseerd om er ene te kopen of zo, maar vond het een gaaf wrak!
Groeten,
Eduard
 
Die ombouwen waarbij de achterkant voorzien wordt van een brede as met laadbak er bovenop zijn veel voorkomend geweest in het oostblok.

De eigen benaming voor deze creaties is "benzinkuh" ofwel een benzinekoe.

De reden waarom er veel na-oorlogse motorfietsen omgebouwd zijn:
- 4-takt
- er was niks anders

de motoren uit de tijd van de ombouwen was allemaal 2-takt en dat was niet zo geschikt voor dit lastdier achtige werk.

kijk maar eens op youtube op de zoekterm benzinkuh.

de EMW R35 was ook heel populair voor dit werk omdat het een 350 cc was, dus net wat meer trekkracht. 15 Pk driewielige vrachtwagentjes dus :P
 
Sodeju, Sodeknetters!
Jij lijkt er meer van te weten.
Je spreekt van een 350.
Kan het zijn dat er ook nog een 500 cc 1-cyl heeft bestaan?
Ik ga eens kijken!
Bedankt,
groeten,
Eduard
 
Wat een cool ding. Als er een blok in had gezeten had het me wel leuk geleken om zo iets te hebben. Lekker met mn leren pakie touren....



:+
 
Sodeju, Sodeknetters!
Jij lijkt er meer van te weten.
Je spreekt van een 350.
Kan het zijn dat er ook nog een 500 cc 1-cyl heeft bestaan?
Ik ga eens kijken!
Bedankt,
groeten,
Eduard

Ik heb zelf een complete redelijk originele EMR R35/3 staan. Deze staat eigenlijk simpel gezegd te wachten tot ik tijd vrij ga maken om hem in orde te maken. Moet wel een hoop aan gebeuren maar de motor en bak zijn OK.

die grote ééncilinder 4-takten worden ook wel "dampfhammer" ofwel stoomhamer genoemd :) als je hem hoort lopen weet je waarom:

http://www.youtube.com/watch?v=YaE-LhOjJ0A

het gaat vooral om het geluid de eerste 40 seconden van het filmpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan