Geen recente ervaring met Dover, maar ik zou me op de motor geen zorgen maken. Het enige wat die gasten willen is zonder gepakt te worden mee naar de overkant, en de kans dat ze dat bij jou achterop de motor gaat lukken lijkt me verwaarloosbaar
Ik weet niet in welke periode je wilt gaan en waar je in de UK naartoe wil, maar als ik even snel op de boekingssite van de Stena kijk kom al op €205,- voor een retour HvH-Harwich inclusief motor. Dat is wel de dagboot, voor de nachtboot betaal je een stuk meer vanwege de hut die je verplicht moet nemen.
Afhankelijk van waar je woont (als het 500km naar Calais is zal dat ergens in het noorden of oosten van het land zijn), scheelt het je al op een enkele reis al ongeveer 250 (saaie) kilometers. Dat is voor de meeste motoren al bijna een volle tank benzine, dus tel uit je winst, en dat is dan nog maar voor een enkele reis.
Overtochten zijn duur, maar wat ik altijd doe is de kosten die je maakt even op een rijtje zetten. De kosten van de overtocht, globale brandstofkosten die bespaard doordat je veel minder ver hoeft te rijden, extra overnachtingen die je misschien niet hoeft te maken. Vergelijk dit met in dit geval de goedkopere Eurotunnel, en die dure veerboot is opeens helemaal niet meer zo duur. Een paar tientjes extra zal het je alsnog wel kosten, maar die vind ik het persoonlijk altijd dubbel en dwars waard. Het scheelt je een hoop saaie kilometers, en ik vind de boot altijd een hele ontspannen manier van reizen. Daarbij is het ook altijd wel weer een leuke afwisseling en als je het niet vaak doet ook weer eens wat anders. Meestal ben je met de boot ook nog sneller, wat je netto weer meer vakantiedagen in de UK oplevert.
Edit: Mocht je ANWB lid zijn dan krijg je ook nog 8%korting op je overtocht bij de Stena, dat levert je ook zo weer 2 tientjes korting op.