Angelozip180
Rookie
- 5 nov 2017
- 4
- 0
Lijkt me meer iets voor elektrische motoren, die hadden toch al een beperkte actieradius.
Wie kan mij vertellen hoe en wat je moet doen om een skr Carter watergekoeld te maken
Je moet wel vooraf goed aangeven wat je wilt doen. Of beter: wat je uiteindelijke doel is.Ik wil weten of ik in een skr Carter een waterpomp kan monteren zo dat ik er een 180cc Lc cilinder op kan monteren zo ja moet je dan in je Carter boren ?
Gaat t om het geluid, de wielmaat, of het vermogen?Ik wil een project gaan beginne een zip sp met een skipper blok en dan een 180cc Malossi Lc om dat ik dat stofzuiger geluid niks vind en ik kan aan een skr blok komen vandaar en daar past een 10 Inc wiel op
Dat boren in het carter niet hoeft, snapt iedereen met basiskennis van de verschillende soorten koeling bij motorblokken.Wat Janbros roept, je kan gewoon een losse elektrisch aangedreven waterpomp kopen, hoef je niets aan het carter te veranderen.
Dat boren in het carter niet hoeft, snapt iedereen met basiskennis van de verschillende soorten koeling bij motorblokken.
Ik wil een project gaan beginne een zip sp met een skipper blok en dan een 180cc Malossi Lc om dat ik dat stofzuiger geluid niks vind en ik kan aan een skr blok komen vandaar en daar past een 10 Inc wiel op
Maar waar pompt dat pompje naar toe?
Hoe veel?
Altijd, of soms? thermostaat ergens tussen, zo ja, waar tussen?
Geen idee hoe gevoelig dit systeem is, maar kan het niet gewoon met natuurlijke circulatie werken? Als de aansluitingen ruim genoeg zijn, de slangen dik genoeg en de radiator genoeg debiet aankan is dat toch ook eventueel een mogelijkheid? Zündapp had dat vroeger op de ks50 en ks80.
Geen sarcasme.Ik weet niet of dit sarcasme is. Maar ik neem aan dat je weet dat er legio motoblokken zijn waarbij het koelwater langs de voetpakking het carter in gaat, een kanaal in dat af-fabriek meegegoten is. Dat dat kanaal linea-recta richting waterpomp of een andere uitgang gaat is bijzaak. Het gaat weldegelijk soms door het carter heen.