Skully AR helmets is no more

Xtine

MF veteraan
19 apr 2012
9.284
84
Amsterdam
Skully, het bedrijf dat augmented reality helmen maakte, is failliet.

Skully has crashed and burned

Ik denk dat de markt voor zulke helmen klein is, en omdat ze maar één model hadden is de kans klein dat de helm past en bij je smaak en veiligheidseisen past. Ik vond 'm niet veilig genoeg. Beter hadden ze een inbouw-set kunnen maken voor de meest populaire helmen, dan hadden ze meer kans gehad succesvol te worden.
 
Ben ik de enige die dacht: Jammer voor Mulder en de Fans..
Maar dit ging over de muts, niet over Dana.


Anyway...
Benieuwd of er andere producten, pogingen gedaan gaan worden om AR en "intelligente" helmen te verkopen (vast wel).
Iemand een overzicht of een topic "AR helmen" ?
Iemand wel eens zo'n helm getest ?

De techniek die dit mogelijk maakt bestaat al in bv helicopterhelmen, maar of/wanneer het voor motoren kan aanslaan moet nog blijken.

Is er bv met AR helmen geexperimenteerd in de de racerij ?

Voor dagdagelijks gebruik:
- heb je die gadgetry nodig ? (hmmm nee, nog niet)
- is het de prijs waard ? (en hoe lang gaat dat spul dan mee? hoe storingsgevoelig?)

@xtine: ik snap je punt over een inbouwset. Maar ik vermoed dat de gadgets daar net iets te complex voor zijn. Liever een "integrale" oplossing.
 
Skully, het bedrijf dat augmented reality helmen maakte, is failliet.

Skully has crashed and burned

Ik denk dat de markt voor zulke helmen klein is, en omdat ze maar één model hadden is de kans klein dat de helm past en bij je smaak en veiligheidseisen past. Ik vond 'm niet veilig genoeg. Beter hadden ze een inbouw-set kunnen maken voor de meest populaire helmen, dan hadden ze meer kans gehad succesvol te worden.

Jammer vond he wel een mooi concept, alleen die prijs..... :X
 
'Skully is no more' > 'Skully AR helmets is no more'
 
Mogelijk dat de Fusar Mohawk nog iets leuks gaat worden

Die hebben hetzelfde nadeel: ze hebben maar één model. Als dat je niet goed past, hebben ze niks voor je. Als die helm net zo veilig is als de duurdere integraalhelmen, dan wordt 'ie veel te duur, dus zullen ook zij wel concessies hebben gedaan aan de veiligheid van de helm.
 
dan zie ik eerder wat komen van de helm die door BMW ontwikkeld wordt. OK die is merk gebonden omdat hij aan de motorfiets gekoppeld wordt maar er staat een bedrijf achter met voldoende financiële middelen om een goed product te ontwikkelen en te testen voordat het op de markt gebracht wordt en de eerste klanten de testrijders worden. OK daar is BMW ook niet vies van om dingen op de markt te zetten die nog niet helemaal klaar zijn of waar nog wat bugs in zitten maar in ieder geval hebben ze al een wereldwijd support netwerk in de vorm van dealers.
 
Die hebben hetzelfde nadeel: ze hebben maar één model. Als dat je niet goed past, hebben ze niks voor je. Als die helm net zo veilig is als de duurdere integraalhelmen, dan wordt 'ie veel te duur, dus zullen ook zij wel concessies hebben gedaan aan de veiligheid van de helm.
Uhm, is geen helm eh maar een camera met extra functies die je op elke helm kunt monteren.
 
Ze moesten ook een modulair systeem uitbrengen ipv een compleet helm. Je helm valt onder een gebruiksvoorwerp en slijt. Zo n systeem kan langer meegaan dan de levensduur van een helm.
 
Er is een update uitgebracht:


Skully is just shifting gears. When you set out to disrupt markets, you have to find new ways to do things. Skully is experiencing some growing pains and a change-of-control transition at the same time. you can imagine, this is tough to do. And, this can lead to rumors and speculation. We are working through the complexities of an emerging-growth startup reality to deliver the most advanced, useful, augmented helmet the world has ever seen to our customers. We thank our early adopters for sticking with us, Skully’s management is committed to fulfill all our AR-1 delivery obligations to our customers… It’s a lot like riding. This is all about going one gear down to go five up. We will be making a formal statement about the transition when senior management and our board wraps up final negotiations in the next 72 hrs.

http://thenextweb.com/insider/2016/...ds-skullys-ar-motorcycle-helmet-is-dead/#gref
 
dan zie ik eerder wat komen van de helm die door BMW ontwikkeld wordt.
...snip...

leuke video: zou prima als commercial bij de superbowl kunnen.

Maar...BMW... ?
Ik zie toch liever een merk-onafh ontwikkeling komen.

Afwachten wat het straks gaat worden...
 
Mulder? Ehm, Scully?

Off Topic:
The Truth is Out There...
(jeugdsentiment - er waren avonden dat je in Bxll op 1 avond op 5 kanalen oude en nieuwe afl van Scully en Mulder kon kijken, in 3 talen, leuk als je je Deutsch wilde opfrissen met een aflevering die je al van buiten kende...)

Back on Topic...

Blijft jammer...
Fusar heeft een SOS programma...
Fusar lijkt me een add-on bedrijf: geen helmen, wel de gadgets die er in gaan..
Wellicht moet de innovatie zo beginnen...

Benieuwd.
 
Jammer voor die lui die er een hadden gehaald via pre-order. Mooi fluiten naar je centen.
 
Nou mods, poets die topictitel maar weer op, stof dit topic af want ... ik kreeg net mail om te bestellen .... de skully Fenix-AR ($1899 slechts ... en zo te zien (nog) niet voor de EU markt)
Ik dacht eerst 'wat een manier om me alsnog geld af te troggelen' maar niets lijkt minder waar: Skully is nieuw leven ingeblazen!

Het is al een tijdje bekend zo blijkt, maar hier het persbericht:
Press

en hier comments op youtube (veel meer te vinden):

Zomer 2018 moeten de eerste helmen geleverd gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Nou mods, poets die topictitel maar weer op, stof dit topic af want ... ik kreeg net mail om te bestellen .... de skully Fenix-AR ($1899 slechts ... en zo te zien (nog) niet voor de EU markt)
Ik dacht eerst 'wat een manier om me alsnog geld af te troggelen' maar niets lijkt minder waar: Skully is nieuw leven ingeblazen!

Het is al een tijdje bekend zo blijkt, maar hier het persbericht:
Press

en hier comments op youtube (veel meer te vinden):

Zomer 2018 moeten de eerste helmen geleverd gaan worden.
eerst zien, dan geloven
 
Terug
Bovenaan Onderaan