Ook het inschakelen van de 1ste versnelling gaat niet zo soepel als het zo moeten. Als ik het vergelijk met een nieuwe Honda, daar gaat het klak, klak, klak naar de lagere versnellingen. Bij deze CB750F moet ik bij elke lagere versnelling vaak het schakelpedaal naar beneden duwen, alvorens dat met succes lukt. Een overtuigende "klak" hoor ik daarbij niet, maar merk het alleen aan het motorgeluid.
Soms lukt het niet om op tijd helemaal naar de 1ste versnelling terug te schakelen, waardoor het alleen mogelijk is om met slippende koppeling in z'n 2 of 3 weg te rijden.
Het opschalen gaat wel goed, al heb ik het idee dat ook dat strakker kan.
Ik heb een paar, weliswaar nieuwe, Honda's gehad, en die schakelen allemaal als een Zwitsers uurwerk.
De tellerstand op deze CB750F staat op zo'n 55.000 km, gezien de leeftijd zal dat eerder 155.000 zijn, mits deze nooit is teruggezet.