Slecht starten als hij warm is

cwiec

Rookie
25 feb 2014
8
0
Geffen
Ik heb een vraag,

Ik heb een Suzuki gsr 600 uit 2008 24000 km op de teller.

Als de motor koud is start hij redelijk goed, daarin tegen als ik heb gereden en hij is warm. Dan is het bijna niet te doen om hem te start, ik loop hem dan vaak aan omdat ik geen nieuwe start motor wil kopen. Het aanlopen is dan weer geen probleem.

Wat is hier het probleem?
Moeten de kleppen worden gesteld?
Nieuwe bougie s?
Elektronisch een mankement?

Alvast bedankt!!
 
Alsnog welkom op M-F. De vraag van je vorige topic heeft dus tot deze GSR 600 geleidt?

Hoeveel onderhoud heeft de machine de afgelopen 24 dkm gehad? Ik ben wel eens tegen gekomen dat te weinig klepspeling kan leiden tot slecht warm starten omdat er niet goed compressie wordt opgebouwd. Durf niet te zeggen hoe vaak dat in de praktijk voor komt maar als de Soes weer aan een beurt toe is lijk het me niet slecht de klepspeling eens te controleren.
 
Veel motorrijders onderhouden hun motor niet en als het dan toch moet met inferieure onderdelen zoals bagger bougies aftermarket accu en spanningsregelaar.Suzuki heeft de yuasa nodig en als het eventjes kan ook de juiste :+ Kijk je bougies eens na en kies b.v eens een set met andere warmte graad als je (motorzaak) niets kunt vinden? Ik ga er wel vanuit dat alle kleppen goed staan maar ja een Suzuki op 24000km zit tegen zijn groot onderhoud aan te hikken.
 
Laatst bewerkt:
Alsnog welkom op M-F. De vraag van je vorige topic heeft dus tot deze GSR 600 geleidt?

Hoeveel onderhoud heeft de machine de afgelopen 24 dkm gehad? Ik ben wel eens tegen gekomen dat te weinig klepspeling kan leiden tot slecht warm starten omdat er niet goed compressie wordt opgebouwd. Durf niet te zeggen hoe vaak dat in de praktijk voor komt maar als de Soes weer aan een beurt toe is lijk het me niet slecht de klepspeling eens te controleren.


Ik denk dat ik daar eens naar moet laten kijken, zal het ook nog eens vragen bij mijn monteur.
 
Doe de beurt meteen goed dan wel laat het meteen goed doen. Achterstallig onderhoud wordt een motor echt niet beter van. Wat ik via een snelle Google vond over de GSR 600:

Volgens het boekje elke 6.000 km onderhoud, om de 12.000 km groot onderhoud en om de 24.000 km groot onderhoud en kleppenstellen.
 
Laatst bewerkt:
Doe de beurt meteen goed dan wel laat het meteen goed doen. Achterstallig onderhoud wordt een motor echt niet beter van. Wat ik via een snelle Google vond over de GSR 600:

Volgens het boekje elke 6.000 km onderhoud, om de 12.000 km groot onderhoud en om de 24.000 km groot onderhoud en kleppenstellen.

Schreef ik toch , juist daarom worden motors toevallig altijd op dat moment verkocht.Maar goed welke motor koper verdiept zich graag in wat hij koopt :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan