• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Slecht zicht op een XJ 600 1990

Sjappo

Die hard MF'er
Lid geworden
3 okt 2003
Waarderingsscore
0
Ik zie geen steek naar achteren. Ik zie of mijn elleboegen of de bossen links en rechts. Om inte halen moet ik bijna achterstevoren op mijn fiets gaan zitten voor de zekerheid :+

Iemand dezelfde ervaringen? Heb ik (te) korte spiegels ofzo?

Heb ik ook last van op de Triple. Ik kan wel zien wat er "beetje achter naast" me zit, niet wat er achter me zit, dan moet ik even een elleboogje intrekken. Niet zo'n probleem toch?

Heb ik ook last van op de Triple. Ik kan wel zien wat er "beetje achter naast" me zit, niet wat er achter me zit, dan moet ik even een elleboogje intrekken. Niet zo'n probleem toch?
Eigenlijk wel. Ik zie met moeite de baan naast me, achter me zie ik helemaal niets. Als ik flink moet remmen zie ik niet wat er achter me aan komt stormen.

Gouden tip:
Harder rijden. Alles wat je net hebt ingehaald zit achter je...

Die politieauto die je inhaalde zit vlak achter je

Ha,

Op mijn xj is de linkerspiegel ongeveer 8 cm naar buiten gezet met een stalen tussenstrip van ongeveer 25x4 mm. Op die manier zie ik nog wel mijn ellebogen maar ook voldoende van hetgeen achter me zit.

Theo

Bij de mijne (ik heb een XJ600 van '91 voor woon-werk) zijn ook de spiegels verbreed.. de armpjes doorzagen en een stuk ertussen lassen is een simpele maar erg doeltreffende remedie..

Het is wel een bekend "fenomeen"...

Ik heb er erg veel last van dat die SS jongens mij niet zien als ik er weer eens achter vast zit. Worden ze nog een keer kwaad als ik ze op een paar cm inhaal omdat ze me geen ruimte geven. Die gasten gebruiken hun spiegels minder als de gemiddelde bejaarde automobilist.

lekker generaliseren :r

je moet je ook defensief opstellen, dus uitgaan van worst case scenario. Oftewel: de ander is blind, laat ik is kijken wat hij doet.

Spiegels blijft een probleem op bepaalde motoren. Maar het oog wil ook wat :P

Een beetje late reactie maar ...

Op mijn xj is de linkerspiegel ongeveer 8 cm naar buiten gezet met een stalen tussenstrip van ongeveer 25x4 mm. Op die manier zie ik nog wel mijn ellebogen maar ook voldoende van hetgeen achter me zit.

Ik kan me hier niet zo veel bij voorstellen. Die strip zit op de "speigelhouder" vastgemaakt en de spiegel weer op de strip :? Heb je misschien een foto hiervan? Kan ik het nabouwen :)

Trilt dat niet als de ziekte trouwens?

Hierbij een foto van de spiegel op mijn XJ. Ik heb geen last van hinderlijke trillingen. Succes 8-) .

full

Op maandag 10 november 2003 14:19 schreef Sjappo het volgende:
Een beetje late reactie maar ...Ik kan me hier niet zo veel bij voorstellen. Die strip zit op de "speigelhouder" vastgemaakt en de spiegel weer op de strip :? Heb je misschien een foto hiervan? Kan ik het nabouwen :)

Trilt dat niet als de ziekte trouwens?
Ook 'n late reactie :P

maar een M-stuurtje doet ook wonderen voor 't achteruitzicht. :)

Misschien heb ik wel iets geschikts voor je liggen & regio Eindhoven ook nog. :)

@texas Theo: Kijk dat soort oplossingen vinnik nou mooi. 8-)

Laatst bewerkt:
Heb zelf op m'n XJ als eerste de spiegels eraf gehaald, en vervangen door dezelfde soort als die op mijn TT-je zit (universele spiegels), deze voldoen uitstekend, ook bij hogere snelheden.

Het is slecht te zien, maar er staat een fotootje op de volgende site:
Dode link

Terug
Bovenaan Onderaan