Ik zou eens beginnen met de afstelling van de koppeling en/of koppelingsveren vervangen. Makkelijkste en goedkoopste.
Uiteindelijk komt er toch een moment dat koppelingsplaten versleten zijn natuurlijk.
Hallo iedereen,
Ik poste eerder wat reacties maar dit is nu de eerste keer dat ik een technische vraag plaats.
In het filmpje op de link hieronder (filmpje werd al eerder in het fireblade 900-topic gepost) kan je zien dat in hogere toerentallen de koppeling lijkt door te slippen. Ik ben er (bijna) zeker van dat het niet aan de handeling ligt maar aan de motor zelf.
Wel vreemd lijkt mij dat de koppeling zou slippen in hogere toerentallen?
Logisch lijkt mij dat deze zou beginnen slippen op het moment dat het meeste koppel voorhanden is, of vergis ik mij hierin?
Wanneer ik, met het voorwiel tegen de muur, de koppeling laat opkomen dan slaat de motor gewoon af.
Graag jullie advies.
Ok, als het goed begrijp is dit het beginstadium van een slippende koppeling.
Leuk winterklusje zeker? Denk dat ik hem toch maar ga wegbrengen hiervoor...
Als ik het goed begrijp, begrijp jij er niets van
Het filmpje is zo lang, die heb ik versneld bekeken maar zie er nergens iets vreemds. Kan zijn dat ik ergens een momentje gemist heb natuurlijk.
Maar jij bent de enige die kan merken of je koppeling doorslipt. Als je dat zelf al niet kunt constateren dan zou ik er eens iemand op laten rijden die het wel kan herkennen. Nu bedenk je van alles en ik heb geen idee op grond waarvan je bepaalde conclusies trekt.
Bij 7 / 8k toeren vol gas erop. Gaat je toerenteller echt buitenproportioneel veel sneller naar rechts als je snelheidsmeter --> slijtage aan onderdelen koppeling.
zeg eens wanneer in het filmpje je denkt dat er een probleem is, want ik heb echt geen zin om 8 min naar je rijkunsten te kijken
en een "toerenteller die blijft hangen" is al zeker geen symptoom van een slippende koppeling, bij slip schiet de naald omhoog.
De mijne had last van een slopende koppeling als er vol synthetische in zat.
Ik rij dus met half synthetisch 10w40.
Wel bij de 80000km de koppeling platen voor de 1e keer vervangen. Geen idee of het nodig was.
Ik heb het filmpje nog eens bekeken, maar het gierende geluid van een slippende koppeling heb ik niet kunnen waarnemen. Uiteraard hoor je dat het beste op de motor zelf.Ok, als het goed begrijp is dit het beginstadium van een slippende koppeling.
Leuk winterklusje zeker? Denk dat ik hem toch maar ga wegbrengen hiervoor...
Ik heb het filmpje nog eens bekeken, maar het gierende geluid van een slippende koppeling heb ik niet kunnen waarnemen. Uiteraard hoor je dat het beste op de motor zelf.
Mijn eigen ervaring met een beginnend slippende koppeling heb ik iig niet kunnen horen.
Het is idd een leuk winterklusje. Nee, je hoeft 'm daarvoor niet weg te brengen.
Is een eenvoudige reparatie als je de stalen en beklede frictie-platen maar allemaal netjes in de volgorde houdt. Koop er gelijk ook nieuwe drukveren bij. Met wat geluk blijft carter-deksel-pakking ook nog heel.
Dit is een prima klus om gelijk samen te doen met olie verversen.
Geen idee eigenlijk. Voor de zekerheid denk ik.Waarom heb je ze dan vervangen ?
Koppeling, levensduur.
Berijder heeft daar de grootste invloed op.
Ik zou binnen 5 km een nieuwe set platen volledig op kunnen krijgen hoor
Ik zie geen indicatie voor een slippende koppeling.Hallo iedereen,
Ik poste eerder wat reacties maar dit is nu de eerste keer dat ik een technische vraag plaats.
In het filmpje op de link hieronder (filmpje werd al eerder in het fireblade 900-topic gepost) kan je zien dat in hogere toerentallen de koppeling lijkt door te slippen. Ik ben er (bijna) zeker van dat het niet aan de handeling ligt maar aan de motor zelf.
Wel vreemd lijkt mij dat de koppeling zou slippen in hogere toerentallen?
Logisch lijkt mij dat deze zou beginnen slippen op het moment dat het meeste koppel voorhanden is, of vergis ik mij hierin?
Wanneer ik, met het voorwiel tegen de muur, de koppeling laat opkomen dan slaat de motor gewoon af.
Graag jullie advies.