, en de gevoerde platen van tevoren in een halve liter olie laten weken.
Ik zei toch dat het een fabeltje was?Ik heb de olie ongeveer 2 uur laten staan, (zal wel genoeg zijn toch). In de manual staat gek genoeg niks over laten weken.
Nee, de platen plakken juist als er olie aan zit. Als je ze droog monteert, worden ze na het starten toch nat.Is het leggen vd platen in olie niet juist tegen plakkende platen?
Whoops, inderdaad dx4 (ik gebruik voor mijn eigen honda sport4).
Ik heb de olie ongeveer 2 uur laten staan, (zal wel genoeg zijn toch). In de manual staat gek genoeg niks over laten weken.
De middelste afstelbout heb ik precies gedaan wat in de manual staat. Moet ik misschien wat doen met de andere 3 bouten? Daar heb ik niks mee gedaan namelijk.
Ik leg ze ook nooit in de olie, maar heb na de opbouw van blokken weleens dat de koppeling plakt in het begin. Ik dacht dat dat kwam door droge platen, na ontkoppelen is dit meestal snel voorbij. Probeer altijd de logica ergens van in te zien, daarom stelde ik de vraag.Nee, de platen plakken juist als er olie aan zit. Als je ze droog monteert, worden ze na het starten toch nat.
Weken in de olie is niet schadelijk, alleen maar zinloos.
Het viel mij juist op dat als ik een setje platen (droog) heb gemonteerd, de bak zonder klik of knal in zijn 1 gaat. En dat gebeurt dan maar 1 keer.Ik leg ze ook nooit in de olie, maar heb na de opbouw van blokken weleens dat de koppeling plakt in het begin. Ik dacht dat dat kwam door droge platen, na ontkoppelen is dit meestal snel voorbij. Probeer altijd de logica ergens van in te zien, daarom stelde ik de vraag.
Interessant, zal er de volgende keer eens op lettenHet viel mij juist op dat als ik een setje platen (droog) heb gemonteerd, de bak zonder klik of knal in zijn 1 gaat. En dat gebeurt dan maar 1 keer.
Ik heb het inderdaad gedaan met koud blok, gek dat er niks in de manual over stond, ik ga de manual nog eens doornemen!De middelste stelbout moet je afstellen met warme (hete) Motor. Aandraaien met je hand, dan halve slag terug.
De fout wordt vaak gemaakt dat dit bij koude motor wordt afgesteld.
Onderbouw het eens? Vooral bij Triumph 1050 blokken is er een duidelijk merkbaar verschil. (en dan heb ik het over OEM platen)Dat van die platen in de olie weken is een motorfabeltje.
Verschil waarin?Onderbouw het eens? Vooral bij Triumph 1050 blokken is er een duidelijk merkbaar verschil. (en dan heb ik het over OEM platen)