Hahaha, dat was ook mijn eerste gedachte! Dit zelfde heb ik ook gehad bij mijn oude Kawa z1000, maar dat lag aan de veren en die heb je al vervangen...Er gaan vast mensen vragen wat voor olie je erin hebt zitten...
Ja net aan gedacht dat ik de olie vergeten was erbij te zetten. Ik gebruik 10W40 semi Synthetische olie (EUROL)van RAD.
vrije speling is nagekeken, en alles zit zoals het moet zitten, vandaar dat ik geen idee meer heb wat er nog meer mis kan zijn.
dit is een link met de info over de olie die er momenteel inzit
Eurol Motorcycle 10W-40 Syn | Eurol B.V.
Normaal gezien zou dit toch gewoon moeten werken?
De clutch kabel is ook goed afgesteld, maar nu is het slippen zo erg geworden dat ik immens veel vermogenverlies heb. Vroeger was max 220 km/u, nu haal ik met moeite 170, en dan moet ik al een serieus lange baan hebben.
je koppeling slipt niet, en als je voor de vervanging dezelfde symptomen had slipte die ook niet.
Kabel-koppeling right? Zou eerst eens heel goed naar de route en loop van de kabel kijken. Als hij een knik of zwaar puntje heeft kan het lijken alsof het aan de koppeling ligt. Kabel los halen aan de koppelingskant en dan eerst eens goed voelen hoe hij loopt, en daarna hoe hij loopt als je hem bedient met het stuur in een paar verschillende standen en met je vork in/uit geveerd.
Als dat allemaal goed is heb je een goede kabel en een nieuwe koppeling. Dan pas zou ik opnieuw naar de koppeling kijken (althans, als je echt 100% zeker weet dat de koppeling slipt).
Heb al eens een kennis in de werkplaats gehad die zeker wist dat zijn koppeling slipte en daar al 7 maanden over zeurde. Bleek dat de motor wel/niet inhield door een vrijwel verstopt in-tank brandstof-filter.. Just saying..
Wat is het dan wel?
Ts, hoeveel toeren draait die motor met 170 km/u?
Iets zegt me dat het niet je koppeling is die slipt....