Snel vraagje carbjes cbr1000f

Steban

Rookie
13 sep 2023
4
1
Terneuzen
Hallo,

Ik ben nieuw hier, gelukkig niet nieuw met motoren, maar wel met dit type carburateur.
Mijn vraag is wat het slangetje doet wat omcirkeld is op de foto. Op het moment laat deze lucht door met druk en vacuum. Dus ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen. Heb de motor deels uit elkaar, maar nu loop ik een beetje vast. Is de choke kapot of hoort dit zo?

De motor waar het om gaat is een cbr1000f uit '95 met 38mm keihins

Mvg, Stefan
 

Bijlagen

  • 20230913_193601.jpg
    20230913_193601.jpg
    196,7 KB · Weergaven: 2
Hallo,

Ik ben nieuw hier, gelukkig niet nieuw met motoren, maar wel met dit type carburateur.
Mijn vraag is wat het slangetje doet wat omcirkeld is op de foto. Op het moment laat deze lucht door met druk en vacuum. Dus ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen. Heb de motor deels uit elkaar, maar nu loop ik een beetje vast. Is de choke kapot of hoort dit zo?

De motor waar het om gaat is een cbr1000f uit '95 met 38mm keihins

Mvg, Stefan
Is dat niet vacuüm leiding naar de benzinekraan?
 
Bedankt voor t snelle antwoord. Ik was bang dat ik ergens iets gesloopt had met het schoonblazen van de carbs. Ik heb de choke gedemonteerd en deze is gewoon in orde. Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 1 vacuum op 4 carbs zit, is dit voldoende om 4 carbs te vullen?
 
Ik snap hoe een vacuumsysteem werkt, maar wat ik bedoelde te vragen is, is het normaal dat er maar van 1 cilinder vacuum getrokken word, het lijktnme een beetje weinig voor 4 carbs. Hiermee heb je geen constant vacuum, dus er zit nog ergens een membraanpompje?
Ik ben aardig bekend rond motorblokjes, 4t en 2t. Maar ik heb alleen nog ervaring met 1 cilinders, dit is mn eerste 4 pitter.
 
Ja dat is normaal, iig heel veel voorkomend dat er maar 1 vacuüm aansluiting op maar 1 cilinder/carb is om de kraan te bekrachtigen om alle carbs te voorzien van brandstof..
 
Ik snap hoe een vacuumsysteem werkt, maar wat ik bedoelde te vragen is, is het normaal dat er maar van 1 cilinder vacuum getrokken word, het lijktnme een beetje weinig voor 4 carbs. Hiermee heb je geen constant vacuum, dus er zit nog ergens een membraanpompje?
Ik ben aardig bekend rond motorblokjes, 4t en 2t. Maar ik heb alleen nog ervaring met 1 cilinders, dit is mn eerste 4 pitter.
Elke cilinder en carb combinatie creëert vacuüm op een bepaald moment.

Slechts van 1 cilinder wordt t vacuüm afgetapt tbv de brandstofkraan. Dat is standaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan