Snelgas > startschakelaar, waarheen?

GifNbietjeGas

Rookie
18 dec 2021
7
0
Beste mensen,

Deze week komt Domino snelgas op mijn circuitmoto gezien. Echter de behuizing van mn startschakelaar zit in dezelfde behuizing als mijn gaskabels.

Wat kan hierop verzonnen worden? Gezien deze nu apart van elkaar gemaakt moeten worden.. Graag tips, ervaringen..?

Daarnaast. Er komen nieuwe Iridium bougies in (geen idee hoe lang huidige er al in zitten). Hoeveel circuitdagen houd men aan voor bougies? Zelf dacht ik aan.. 10/12 circuitdagen/jaar = max. 2500 circuitkms. Slijtage x4 = 10dkm/jaar. Wphb zegt inspectie na 24dkm. Dat zou dan na 2 seizoenen zijn. En dan zit ik zeer veilig. Wat is jullie ervaring?

Zie bijlage voor oude en nieuwe situatie.


Grt,
 

Bijlagen

  • images.jpeg.jpg
    images.jpeg.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 27
  • 1_cbr600rr_02.jpg
    1_cbr600rr_02.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 26
Grappig dat er zoveel geld gevraagd word voor opslag in Nederland daar die schakelaars uit de linken allemaal uit China komen .
Ja ik heb er één van Ali voor minder dan een tientje inclusief levering en die ziet en voelt goed aan ook wat werking aangaat en ziet er exact het zelfde uit als die van "Domino"
deze al is het een set maar zijn ook los te vinden
De zet was iets meer dan een tietje datdanweerwel
 
Grappig dat er zoveel geld gevraagd word voor opslag in Nederland daar die schakelaars uit de linken allemaal uit China komen .
Ja ik heb er één van Ali voor minder dan een tientje inclusief levering en die ziet en voelt goed aan ook wat werking aangaat en ziet er exact het zelfde uit als die van "Domino"
deze al is het een set maar zijn ook los te vinden
De zet was iets meer dan een tietje datdanweerwel
Ohhh laat @orangektm het maar niet lezen! :+
 
Grappig dat er zoveel geld gevraagd word voor opslag in Nederland daar die schakelaars uit de linken allemaal uit China komen .
Ja ik heb er één van Ali voor minder dan een tientje inclusief levering en die ziet en voelt goed aan ook wat werking aangaat en ziet er exact het zelfde uit als die van "Domino"
deze al is het een set maar zijn ook los te vinden
De zet was iets meer dan een tietje datdanweerwel
Ik heb drie van dat soort Ali schakelaars gekocht om wat te testen, de afwerking van alle is matig en de draden zijn helemaal een fopfestijn, je denkt aanvankelijk mooie dikke draadjes, maar bij het strippen kom je er achter dat de isolatie dik is en er een draadje of 5 in zit als kern _O-
 
Overigens/zijstraat...

Beetje afhankelijk van wat je wilt doen... De meeste van die startschakelaars hebben 1 maak-contact om de starter te laten slingeren.
Echter, het kán zijn dat de verlichting met een 2e start circuit wordt uitgeschakeld (dus verbreekcontact), als je op 't startknopje duwt.
Weet niet of je het nodig hebt, dan maar ten minste ter lering ende vermaeck :)

In die variant heb ik er welgeteld 1 kunnen vinden, van motion pro (onderdeelnr 11-0098): Motion Pro Rechterzijde met Motor Uitknop
 
Laatst een schakelaar van BMW motorfiets in mijn handen gehad welke een gebroken draad had die was niet dikker met de kern dan de chinese schakelaar die ik hier hebt .
Het kan beter dat ben ik met je eens
.
Als de schakelaar van een BMW met CAN bus boordnet afkomstig is, is het waarschijnlijk een signaalkabeltje. Die hoeft lang niet zo dik te zijn als vroeger het geval was met serieuze ampères, relais enzovoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan