• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Snelheidsmeter RSV werkt niet meer

Lid geworden
24 nov 2009
Waarderingsscore
0
Beste forummers,

De snelheidsmeter van mijn RSV ('01) werkt niet meer. Eerst stopte hij ermee, daarna deed hij het weer een keer of twee voor een paar minuten maar nu lijkt hij het echt niet meer te doen.
Wat kan het zijn? (zekeringen al gecheckt).

Dank!

Dit komt vaker voor op een RSV. Heb het zelf ook gehad en heb er een nieuwe op gezet. Ik denk dat je op zoek kunt naar een nieuwe sensor. Nieuw zijn ze best prijzig. Dus ik zou ff kijken voor een gebruikte.
Hij past ook van de nieuwe modellen.

Ja. de sensor zit rechts bij je achterwiel (en remklauw). De kabel loopt via de achterbrug(onderkant).
Volg de kabel en je komt bij een stekker. Tis ff pielen maar zeker wel te doen.

Dank weer voor de reacties. Net bij een toertje naar de duinen sprong hij opeens weer aan en de 80 kilometers daarna bleef hij gewoon werken. Dit weekend inderdaad maar eens alles goed schoonmaken en checken!

Dank weer voor de reacties. Net bij een toertje naar de duinen sprong hij opeens weer aan en de 80 kilometers daarna bleef hij gewoon werken. Dit weekend inderdaad maar eens alles goed schoonmaken en checken!

Baat het niet ,dan schaad het niet.
Hoewel ik eerder geneigd ben om aan een slecht contact te denken.
Maar dan kom je ongetwijfeld snel genoeg achter dan.
Succes met de afhandeling.

Bij de RS250 meet hij op de bouten van het tandwiel, heb je hier geen andere in zitten? maak ze eens schoon, misschien dat het dan al wel weer werkt.

De sensor van de RSV is hetzelfde. Het kan idd helpen om de bouten en de sensor schoon te maken.

Maar het is een zwak punt van de Mille.

Terug
Bovenaan Onderaan