• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Snellere uitlaat

helijan

MF'er
Lid geworden
19 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Hallo ik heb een peugeot vivacity 100cc scooter rijd alleen best lekker zo rond de 95 a 100.
Alleen als ik er met mijn vriendin op zit en wat wind tegen dan kan hij terug vallen naar de 75 a 80 niet echt prettig meer dan.
Dus al zou hij maar 10 a 15km harder gaan dan zou ik al tevreden zijn.
Zou dit met een snellere uitlaat gaan lukken zag dat een doppler s3r voor de viva 100cc geschikt is.
Of zou ik beter wat anders kunnen doen

misschien is dit wat :+

full

Het is een 4takt toch?
Daar heeft het vervangen van de uitlaat zogoed als geen effect, dit werkt alleen bij 2takters.
Beter ga je opzoek naar een grotere cylinder/carb en een andere betere vario.

Laatst bewerkt:
Hallo ik heb een peugeot vivacity 100cc scooter rijd alleen best lekker zo rond de 95 a 100.
Alleen als ik er met mijn vriendin op zit en wat wind tegen dan kan hij terug vallen naar de 75 a 80 niet echt prettig meer dan.
Dus al zou hij maar 10 a 15km harder gaan dan zou ik al tevreden zijn.
Zou dit met een snellere uitlaat gaan lukken zag dat een doppler s3r voor de viva 100cc geschikt is.
Of zou ik beter wat anders kunnen doen

Vriendin thuis laten of alleen wind mee rijden :+

het is een 2 takt en ik heb er inderdaad een groot windscherm op maar dat hou ik lekker zo ,geen muggen in je kleding en helmvizier open.
Ps die uitlaat ziet er echt niet uit.
Trouble wat ben jij slim zeg.

Het is een 4takt toch?
Daar heeft het vervangen van de uitlaat zogoed als geen effect, dit werkt alleen bij 2takters.
Beter ga je opzoek naar een grotere cylinder/carb en een andere betere vario.

Bij autos komt er zo 8 - 10 Pk bij.... met andere uitlaat.... ( das ook 4 takt ).
Maar inderdaad Alleen uitlaat is niet veel, de Combinatie Samen zorgt voor betere prestaties.

Zag ook een 120 cc cilinder staan maar de mijne is net ingereden en om daar nu weer ruim 200 euries in te gaan steken zie ik ook niet zo zitten voor die 15km die ik vind dat ik die soms wat tekort kom.

met die uitlaat zal dat best lukken maar ik verwacht wel dat ie dan aardig herrie maakt anders misschien een 120cc malossi of polini er op?

Zag ook een 120 cc cilinder staan maar de mijne is net ingereden en om daar nu weer ruim 200 euries in te gaan steken zie ik ook niet zo zitten voor die 15km die ik vind dat ik die soms wat tekort kom.

Ik weet niet wat je verw8 kwijt te zijn voor een uitlaat ?

maar een beetje uitlaat passeerd de 200 euro ECHT wel

cilinder is 240 euries ex verzending uit duitsland.
Uitlaat 131 euries ex verzending.
Dode link
Komt bij dat een uitlaat monteren nog wel moet lukken maar een cilinder met zuiger is voor mij iets moeilijker.
Alleen weet nog steeds niet of iemand kan zeggen of met een snelle uitlaat ik de 15km kan overbruggen.
Mijn huidige uitlaat lijkt mij ook niet echt afgeknepen dus heb zo mijn twijfels.
En er zit een schotje los in mijn huidige uitlaat dus soms iets rammel dus dat ben ik dan ook kwijt al is dat niet de moeite waarom ik hem zou vervangen.

zoals ik al zei dat zal met die uitlaat best lukken, een expansie pijp levert een stuk meer vermogen dan zo'n pot ook al zou ie niet geknepen zijn.op m'n brommers was een expansie ook altijd sneller dan een "gewone" snelle pijp

Eventjes iets uit de wereld helpen, elke uitlaat van een 2takt is een expansie uitlaat.

Laatst bewerkt:
dat zal best, maar ik denk dat iedereen die zelf aan zijn 2T brommer gesleuteld heeft, precies weet wat voor een uitlaat bedoeld wordt, als men het over een expansie uitlaat heeft

Een terugloper hoeft in principe niet beter te zijn Zzz en ik hebben allebei in een grijs verleden de uitlaat van een Hexagon 2takt vervangen door een Sito 180cc runner uitlaat veel beter dan de standaard.

Terug
Bovenaan Onderaan