snelweg..

Ik zal wel een van de weinigen zijn dan die ook graag op de snelweg rijdt. Geen zijwegen, iedereen dezelfde kant op, dus je kan wat meer om je heen kijken als je door mooie gebieden rijdt.
Eensch! Hier ook. Afhankelijk van waar ik naartoe ga is het de eerste (en tweede) dag vaak snelweg. Dan ben ik in het gebied waar ik wil zijn. Daarna gaat alles via slinger en berg weggetjes.

Zodra de vakantie er vaak op zit en de dag van de terugreis is aangebroken heb ik een bepaalde mindset van "Dan wil ik ook zsm thuis zijn". Dan wordt het ook snelweg.

Maar daar tussen in...:]:] rustaahg
 
  • Eens
Waarderingen: D.D
Tempo boeit me weinig op de snelweg,doorhalen des te meer, met zo'n airbox geluid als dat van mijn MOMO😍
Een kleine indicatie,met een inkomende bgrenzer:9~:9~

7fafe1b51bcc6fa0.gif
 
Snelweg, een beetje een noodzakelijk kwaad als je 5 dagen in Oostenrijk wilt rijden en het maximale uit de passen wil halen
 
Snelweg is zeker niet mijn hobby, maar wel makkelijk om snel kilometers te maken. Ja de vakantie begint als ik thuis weg ga, maar ik heb al zoveel binnendoor gereden dat ik tegenwoordig op de eerste dag veel snelweg pak. Als ik Nederland binnendoorwegen wil zien trek ik daar wel een weekend voor uit. Ja NL heeft best mooie stukken, maar voor mij niet de moeite waard om mijn vakantiedagen aan te besteden, dat doe ik liever op plaatsen verder van huis.

Ook voor het omzeilen van drukke stadscentra of minder aantrekkelijke regio's pak ik regelmatig een stuk snelweg. Voorheen reed ik tijdens vakantie echt geen meter snelweg, maar dan ben je terwijl het zweet van je lijf gutst een uur bezig om door een drukke stad te komen, waar je over de snelweg en een kwartiertje voorbij bent. In Frankrijk en Italië heb je van die stukken waar het ene dorp bijna naadloos overgaat in het volgende dorp, overal rotondes en van die nutteloze verkeerslichten waar niemand staat maar je toch net tot stilstand moet komen voor hij op groen springt, daar maak je mij met 30+ graden echt niet blij mee. Nee dan gooi ik wel een paar euro in de peage.
 
Snelweg vanuit Oosterhout (waar ik woon) naar Namur en dan er af want daar begint het binnendoor rijden leuk te worden.
 
Oh ja, vanuit Noord-Holland in één streep naar Bouillon. Nederland en Belgie gewoon even doorbijten over de snelwegen. Bij Bouillon de Belgisch-Franse grens over en dan begint het feest van de kleine en rustige wegen.
2x stoppen: 1e keer om te tanken, 2e keer omdat ik er ben (verdomme, nu al!).
Vooruit, 1 extra stop om te pissen, te drinken en te eten.
Zo ben ik al een paar keer naar La Mouche gereden. Vooral de laatste 100 km is toch elke keer weer genieten.:]

Zonder snelwegen lukt het niet. Ik moet er niet aan denken het stuk naar Bouillon binnendoor te moeten rijden van stoplicht naar stoplicht, bebouwde kom, drempels, max. 30 of 60 of zo, landbouwverkeer, caravan, en weet ik veel wat voor ellende nog meer.
 
Tempo boeit me weinig op de snelweg,doorhalen des te meer, met zo'n airbox geluid als dat van mijn MOMO😍
Een kleine indicatie,met een inkomende bgrenzer:9~:9~

1:27 Dikke lul in bmw x5 die in’t midden tussen 2 rijvakken hangt.. Zo’n hufter moet niet verbaasd zijn als er een stalen moer of rollager in z’n voorruit vliegt
 
vind jij het prettig om op de snelweg te rijden?
of wat voor soort weg vind jij het prettigst?
niet altijd mijn keuze, some moet je gewoon ergens heen, zonder dat je zeeen van tijd hebt.

Maar met een motor is Snelweg-rijden toch leuker dan met een koekblik.
En mijn motor voelt zich op een autobahn ook Prima!
(nooit gedacht dat ik de stereo en de cruise-control zo belangrijk zou vinden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan